شاید کترینگ یکی از مهم‌ترین جنبه‌های برنامه‌ریزی مراسم باشد که در موفقیت یک جلسه تجاری، مراسم عروسی و یا جشن جذب سرمایه کاملا موثر است. به‌همین دلیل مدیر کترینگ معمولا به مشتریان در برنامه‌ریزی و اجرای یک رویداد خاص و برنامه‌های یک روزه در هتل و یا اماکن دیگر، کمک می‌کند. البته باید مد نظر داشت افرادی که از انتخاب غذا و نوشیدنی لذت می‌برند رویای این شغل را در سر می‌پرورانند و می‌خواهند کسب و کار خود را در این زمینه راه‌اندازی کنند.
هر چند استعداد و پشتکار در هر کاری می‌تواند باعث موفقیت شود، اما توجه به نکات زیر هم می‌تواند در شروع کسب و کار کترینگ بسیار مفید واقع شود:

مدتی برای یک کترینگ کار کنید و در این شغل تجربه کسب کنید

کسی که می‌خواهد این کسب و کار را شروع کند، باید ابتدا مدتی برای یک کترینگ دیگر کار کند. یکی از گزینه‌ها این است که به‌عنوان مسئول سرو غذا با یک موسسه کترینگ خوب مشغول به کار شوید؛ زیرا این افراد معمولا برای برگزاری مراسم به‌دنبال نیروهای خوبی می‌گردند. هم‌چنین این تجربه فرصت خوبی است که تصمیم بگیرید آیا کترینگ همان کسب‌ و کاری است که شما واقعا به دنبالش هستید. هم‌چنین در این فرصت متوجه می‌شوید که کترینگ نیازمند کار فیزیکی است و باید ساعت‌ها روی پا بایستید.

یک آشپرخانه تجاری دارای مجوز اجاره کنید

اگر برای شروع کسب وکار خود در زمینه‌ی کترینگ آمادگی لازم را دارید، نمی‌توانید از آشپزخانه‌ی خانه‌ی خود برای این کار استفاده کنید و باید یک آشپزخانه‌ی کترینگ دارای مجوز در محله خود پیدا کنید و وقتی زمان مناسب فرا رسید، اقدام به اجاره یک آشپرخانه‌ی تجاری کنید.

برای موفقیت در کسب و کار موفق و شغل کترینگ باید به فکر سود و زیان باشید و برای هزینه‌ها برنامه‌ریزی کنید.

قیمت‌های کترینگ خود را مشخص کنید

در کسب و کار کترینگ نیز همانند هر کسب و کار دیگری که انجام می‌دهید باید به فکر سود و زیان باشید. حتما باید تعداد ساعاتی که صرف انجام مراسم می‌کنید را دقیق حساب کنید؛ زیرا بهترین راه برای دانستن میزان درآمد این است که ساعت به ساعت زمان‌تان را مدیریت و برنامه‌ریزی کنید.

تجهیزات کترینگ را اجاره کنید

نیازی نیست تمام وسایل و تجهیزات لازم را همان لحظه بخرید. بهترین قسمت کترینگ این است که تمام وسایل مورد نیاز را می‌توان کرایه کرد. اما باید به یاد داشته باشید که هزینه آن‌ها را در فاکتور مشتری خود لحاظ کنید.به این‌صورت می‌توانید به مرور زمان لوازم مورد نیاز را خریداری کنید.

کسب و کار خود را بیمه کنید

در این شغل نیز مانند هر شغل دیگری نیاز به بیمه مشاغل دارید. اهمیت این موضوع را نمی‌توان دست‌کم گرفت؛ زیرا گاهی خیلی راحت غفلت می‌کنید. شما باید جواز کسب مناسب و بیمه مسئولیت تجاری داشته باشید تا بتوانید درصورت لزوم خسارت مشتری، فروشنده، میهمانان و هر شخص دیگری که احتمالا تحت تاثیر خدمات شما متضرر شده را پرداخت کنید.در نظر داشته باشید که اگر پرسنلی استخدام کردید باید حتما آن‌ها را بیمه کنید.

اکثر مکان‌های برگزاری جشن و سالن‌ها لیستی از موسسات کترینگ باسابقه و سرشناس را دارند.

سعی کنید در شغل خود سرشناس و قابل اطمینان باشید

اکثر مکان‌های برگزاری جشن و سالن‌ها لیستی از موسسات کترینگ باسابقه و سرشناس را دارند که ممکن است از امکانات آن‌ها استفاده کنند؛ پس حرفه‌ای عمل کنید چون این یک فرصت عالی برای آغاز و اداره کسب و کار شماست.

با مسئولان برنامه‌ریزی و برپا کنندگان عروسی کار کنید

تشریفات و برگزاری مراسم عروسی یکی از خدماتی است که برای پیاده‌سازی آن باید یک برنامه‌ریز عروسی استخدام کنید. اصلا درباره کار کردن با این افراد و حتی تخفیف قائل شدن برای آن‌ها به خود شک راه ندهید. این افراد برای شرکت و کسب و کار شما حکم فروشندگان و بازاریاب‌های خارج از شرکت را دارند و تخفیفی که برای آن‌ها قائل می‌شوید، درواقع کمیسیونی است که برای استفاده از خدمات شما در مراسم عروسی، به آن‌ها پرداخت می‌کنید.

در شغل خود پیشرفت کرده و متخصص کترینگ شوید

شبکه‌های اجتماعی راه بسیار خوبی برای پیشرفت و گسترش کسب و کار شما و تشکیل گروه‌های دوستان و فالوورها هستند. اما از این ابزار برای صحبت کردن درباره خود کسب و کار استفاده نکنید؛ بلکه از این شبکه‌ها برای مشاوره و پیشنهاد کردن استفاده کرده و خود را به‌عنوان یک متخصص نشان دهید.

روی کسب‌ و کار خود تمرکز کنید

شما باید خلاق باشید؛ اما در عین حال به یاد داشته باشید که صاحب یک کسب و کار هستید. هنر کترینگ یکی از قمست‌های خیلی جذاب و مهم کار است؛ اما باید به خاطر داشته باشید که شما دارید تجارت می‌کنید و باید در این‌باره کتاب و مقاله بخوانید تا به‌روز و متمرکز باشید.
هم‌چنین توصیه می‌شود که افرادی که قصد ادامه این شغل را دارند حتما سبک و نوع کترینگ خود را مشخص و آن را دنبال کنند. سعی نکنید که برای همه بهترین باشید و همه را راضی نگه دارید. اگر در زمینه‌ای تخصص ندارید حتما به مشتری خود بگویید و بگذارید بفهمند که کسانی از شما بهتر هم هستند؛ چون در این صورت برای شما احترام بیشتری قائل خواهند بود.

منبع : Thebalance