تفکر اشتیاهی که در بین تمام مردان رایج است این است حرکات ایروبیک سبک بوده و آن‌ها نمی‌توانند در ورزش ایروبیک شرکت کنند. امروزه طیف گسترده‌ای از تمرینات ایروبیک وجود دارد که به کاهش وزن مردان کمک بسیاری می‌کند. در این ورزش باید از پوشیدن لباس‌های لاستیکی و پلاستیکی خودداری کرد.
با تغییرات عمده در انواع مختلف تمرینات ایروبیک، امروزه شاهدیم که این ورزش از اهمیت بسیاری برخوردار است و گفتن این‌که کلاس‌های ایروبیک به‌دلیل سبک‌ بودن نوع تمرینات بیشتر مناسب زنان است تا مردان صحت ندارد. هر کسی که به‌دنبال تمرینات معقول و ‌مناسبی است با شرکت در کلاس‌های ایروبیک و انجام انواع مختلفی  از حرکات ورزشی می‌تواند به‌ راحتی به هدف خود برسد.
نکته‌ی مهمی که باید درنظر گرفت این است که اگر به فکر بالا بردن ضربان قلب خود هستید، ممکن است با شرکت در کلاس‌های ورزشی مراکز تناسب اندام واقع در محله خود به هدف خود برسید. یک مربی کمک می‌کند تا با تمرینات ایروبیک وزن خود را کنترل کنید. شما هر وقت اراده کنید می‌توانید در این کلاس‌ها شرکت کنید.
با تمرینات ایروبیک می‌توان تغییرات خاصی در ظاهر بدن ایجاد کرد. یک بدن خوش‌فرم علاوه‌بر این‌که همه را مجذوب خود می‌کند، اعتماد‌ به نفس را نیز افزایش می‌دهد. متاسفانه مردان چون فکر می‌کنند این ورزش مختص زنان است، از ثبت نام و شرکت در کلاس‌های ایروبیک خجالت می‌کشند. در حالی‌که فراموش کردند که ایروبیک یک ورزش است و برای جنس خاصی هم تعیین نشده است.

ایروبیک روش جالبی برای کاهش وزن و هم‌چنین از بین بردن استرس و افکار منفی است.

برای مردانی که هنوز برای شرکت در کلاس‌های ایروبیک مردد هستند، باید خاطر نشان کرد که آب‌کردن چربی پنهان در ماهیچه یکی از روش‌های ایده‌آل  ماهیچه‌سازی است. ایروبیک روش جالبی برای کاهش وزن و هم‌چنین از بین بردن استرس و افکار منفی است. آب‌ کردن چربی عضلات شکم و عضلات ناحیه میانی بدن کار راحتی نیست. اولین مرحله در عضله‌سازی، توسعه سیستم گوارشی است.
تمرین با وزنه در طول روز به‌دلیل این‌که موجب رشد بیشتر عضله می‌شود باعث می‌شود بدن شما چاق‌تر به‌نظر برسد، هرچند چربی ممکن است هم‌چنان دربدن باقی بماند.
باید فعالیت بدنی در ایروبیک بالا باشد و میزان کالری که سوزانده می‌شود مرتب اندازه گرفته شود. در ایروبیک، حرکات سنگین به افرادی پیشنهاد می‌شود که دمبل یا وزنه بلند می‌کنند.
مراکز ورزشی متعددی برای جذب بیشتر مردان، تمرینات هوازی را ارائه می‌دهند که کمک می‌کند تا اندام موزون و هماهنگ داشته باشند. این کلاس‌ها با ارائه‌ی تخفیف و روش‌های نوآورانه در تمرینات ورزشی فعالیت خود را آغاز می‌کنند. هدف نهایی خود را مد نظر داشته باشید و مصمم به تمرینات خود ادامه دهید تا شاهد پیشرفت باشید. با انجام تمرینات و روش‌های مختلف می‌توان در وضعیت جسمی سالمی بود. با افزایش سطح سلامتی در ورزش‌هایی مانند فوتبال و راگبی موفق‌تر خواهید بود. اگر به‌طور منظم به باشگاه ورزشی نروید، طبیعتا انجام تمرینات و حفظ تعادل سخت خواهد بود. اجازه ندهید افکار منفی شما را از رفتن به کلاس‌های ایروبیک بازدارند.