در بازی کاهش وزن، همه چربی‌ها یکسان نیستند و اگر سعی دارید چربی‌هایی را که عضلات شش تکه را پنهان کرده‌اند بسوزانید، چربی شکم می‌تواند حیوانی سرکش باشد. چربی شکم به‌جز این‌که بسیار آزاردهنده است، مضرات زیادی هم دارد. چربی شکم در مرکز بدن قرار دارد و چند عضو مهم را احاطه کرده است. به همین دلیل محققان به‌ این‌که چه ورزش‌هایی می‌توانند چربی شکم را آب کنند پرداخته‌اند.

در مطالعه‌ای که نتیجه‌‌ی آن در Journal of Sports and Medicine and Physical Fitness به چاپ رسید، شرکت‌کنندگان هفته‌ای چهار بار ورزش کردند و ورزش‌های متنوعی انجام دادند. یک گروه چهار جلسه ورزش هوازی و قدرتی پایدار انجام دادند، در حالی که گروه دیگر دو جلسه ورزش پایدار و دو جلسه هم ورزش پرجنب‌و‌جوش با فاصله یعنی ورزش HIIT را در برنامه‌ی خود داشتند. در این روش ورزش کردن شما در ست‌های سریع و پرجنب‌وجوش حرکا‌ت‌تان را انجام می‌دهید اما بین ست‌ها استراحت می‌کنید.

مشخص شد که ورزش HIIT بهترین است. این گروه نه‌تنها بیشتر وزن کم کردند، بلکه سایز کمرشان هم کمتر شد و در مقایسه با گروه دیگر مقداری زیادی از چربی‌های شکم‌شان را آب کردند. هم‌چنین گروه دوم در انجام ورزش‌های هوازی هم پیشرفت داشتند در حالی که چنین پیشرفتی در گروه اول مشاهده نشده بود. 

محققین می‌گویند از آن‌جایی ورزش کردن به شیوه‌ی HIIT به فرد اجازه می‌دهد از حداکثر انرژی خود استفاده کند، این نوع ورزش می‌تواند برای آب کردن چربی‌های سمج مفید باشد.


منبع : Prevention