شروع کردن روز با یک لیوان آب و لیمو برای کسانی که به‌‌دنبال کاهش وزن هستند به یک مراسم صبحگاهی تبدیل شده است. اما متخصصین تغذیه می‌گویند آب برای کاهش وزن جادو نمی‌کند. در واقع هیچ نوع نوشیدنی وجود ندارد که به‌تنهایی به کاهش وزن منجر شود. اما نوشیدنی‌های وجود دارند که اگر در کنار سبک زندگی سالم مصرف شوند می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. اگر می‌خواهید لاغر شوید بهتر است از این نوشیدنی‌ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید. 


آب یخ

بهتر است برش لیمو را با یک قالب یخ عوض کنید. نوشیدنی‌های سرد باعث می‌شوند بدن برای حفظ دمای متعادل انرژی بیشتری مصرف کند. این یعنی اگر روزی 700 سی‌سی آب یخ بنوشید بدن‌تان 100 کالری بیشتر می‌سوزاند و این در طولانی مدت به کاهش وزن منجر می‌شود. اگر این کار را هر روز انجام دهید در یک سال می‌توانید 3.5 کیلوگرم وزن کم کنید. 


نوشیدن قهوه قبل از ورزش باعث انجام دادن ورزشی سخت‌تر، طولانی‌تر و درنتیجه چربی سوزی بیشتر می شود.

قهوه

بعضی‌ها قهوه  را نوشیدنی انرژی‌زای طبیعت می‌نامند. مطالعات نشان می‌دهد نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه قبل از ورزش می‌توانند کاری کند طولانی‌تر و سخت‌تر ورزش کنید و این یعنی کالری بیشتری می‌سوزانید. هم‌چنین طبق نتایج تحقیقاتی که در Journal of Sports Medicine and Physical Fitness به چاپ رسید مشخص شد کسانی که قبل از ورزش کردن قهوه می‌نوشند نسبت به کسانی که بدون وجود کافئین در بدن‌شان ورزش می‌کنند حرکات‌شان را 20% بیشتر انجام می‌دهند. اما یادتان باشد که باید قهوه را تلخ بنوشید؛ چون خامه و شکر تمام فوایدی که قهوه برای ورزش کردن دارد را از بین می‌برند. 


چای سبز

چای سبز نه‌تنها بدون کالری است بلکه به سوختن چربی‌ها و کاهش وزن هم کمک می‌کند. بر اساس نتایج مطالعاتی که در Journal of the American College of Nutrition به چاپ رسید کسانی که برای دو ماه، روزی چهار فنجان چای سبز نوشیدند نسبت به کسانی که فقط آب می‌نوشیدند 2.5 کیلوگرم بیشتر وزن کم کردند. تحلیل دیگری که نتایج آن در European Journal of Nutrition به چاپ رسید مشخص کرد که کسانی که چای سبز می‌نوشند لاغرتر هستند و سایز کمرشان هم کوچک‌تر است. دانشمندان عقیده دارند ترکیب آنتی‌اکسیدان‌ها و کافئین چای سبز به این اثر منجر شده است. 

بهتر است چای سبز را تازه و خالص بنوشید. نوشیدنی‌هایی که از فروشگاه خریداری می‌کنید آنتی‌اکسیدان کمتری دارند و معمولا پر از شکر هستند. از مکمل‌های چای سبز تایید نشده‌ هم دوری کنید؛ این مواد ممکن است برای کبد مضر باشند و ترکیباتی داشته باشند که برای بدن مشکل ایجاد کنند. 


منبع : Prevention