UPVC به‌جای چوب و فلز برای ساختن درب و پنجره به کار می‌رود. UPVC رنگ‌های متنوعی دارد و در درب و پنجره، کفپوش وینیل، کفش، اسباب بازی،‌ لباس، پرده و حتی داخل و بیرون خودرو به کار می‌رود.

درب و پنجره UPVC هیچ خطری برای سلامتی ما ندارند و همین طور در شرایط آب و هوایی مختلف تغییر شکل نمی‌دهند. مهم‌ترین ویژگی درب و پنجره UPVC این است که در مقایسه با درب و پنجره فلزی از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند. علاوه بر آن، درب و پنجره UPVC قابل بازیافت است.


نحوه‌ی نگهداری از درب و پنجره UPVC

درب و پنجره تمیز تاثیر مثبتی روی بیننده می‌گذارند. از طرف دیگر پنجره‌های کثیف زیبایی خانه را از بین برده و احساس افسردگی به شما می‌دهند. خوشبختانه پس از انتخاب درب و پنجره UPVC لازم نیست نگران رنگ آن باشید و تنها کاری که باید بکنید مراقبت و نگه‌داری از آن‌ها است.


تمیز کردن چهار چوب

چهار چوب درب و پنجره را می‌توان سالی دو بار تمیز کرد. هر چه دفعات تمیز کردن بیشتر باشد کار شما برای بار بعد راحت‌تر خواهد بود. اول از همه یک برس بردارید و گرد و خاک روی آن را پاک کنید و سپس  یک پارچه‌ی روشن ترجیحا سفید را با آب مرطوب کنید و چهار چوب درب و پنجره را تمیز کنید. مراقب باشید روی آن لکه نیفتد. علاوه بر آن، می‌توانید یک پاک کننده‌ی PVC از بازار تهیه کنید و با آن تمیز کنید اما باید مراقب باشید چون ممکن درزگیرهای سیلیکون را بلند کند.


برای تمیز کردن شیشه‌های درب و پنجره UPVC از یک پارچه که با آب یا مایع شیشه شوی مرطوب شده استفاده کنید.

تمیز کردن شیشه 

عموما گفته می‌شود که بهتر است شیشه‌های پنجره‌ها را 4 تا 8 بار در سال بشویید. برای تمیز کردن شیشه‌های درب و پنجره از یک پارچه که با آب یا مایع شیشه شوی مرطوب شده استفاده کنید. نکته‌ای که در این جا اهمیت دارد این است که نباید درب و پنجره را زیر نور آفتاب تمیز کنید چون شیشه‌ها به خوبی تمیز نمی‌شوند و رگه‌های کثیفی روی آن‌ها باقی می‌ماند. 


نگهداری از درب و پنجره UPVC

باید هر سال دو یا سه بار درب و پنجره UPVC را چک کنید. لولا‌ها و دستگیره‌ها را چک کنید که صدا ندهند، سفت نشده باشند یا گیر نکرده باشند. برای این‌که این مشکلات برای درب و پنجره UPVC به جود نیاید، آن‌ها را به طور مرتب با آب صابون تمیز کنید. همین‌طور  می‌توانید از یک محلول روان کننده برای جلوگیری از صدای گوشخراش لولاها استفاده کنید. نکته‌ی دیگر این که پیچ و مهره را چک کنید و اگر شل شده‌اند آن‌ها را سفت کنید.

با رعایت این نکات در هنگام تمیز کردن درب و پنجره UPVC می‌توانید در هزینه‌ها و مهم‌تر از آن در وقت گران بهای خود صرفه جویی کنید.


منبع : Sooperarticles