اگر قصد دارید درب و پنجره‌ UPVC خریداری کنید قبل از گرفتن این تصمیم باید چند نکته‌ی مهم را به خاطر داشته باشید.

انتخاب صحیح درب و پنجره‌ UPVC اهمیت بسیار زیادی دارد. باید طرح پروفیل را مد نظر داشته باشیم و مهم‌تر از آن نحوه‌ی تولید آن را  بدانیم. لولا و قفل با کیفیت، پیچ‌هایی مناسبی که در جای درست بسته شده‌اند و اندازه‌ی دقیق پنجره فاکتور‌هایی هستند که به همان اندازه اهمیت دارند.

مشخصات یک درب و پنجره‌ UPVC خوب شامل موارد زیر است:

  • پروفیل‌های با کیفیت با استانداردهای جهانی مطابقت دارند و فرایند تولید آن‌ها با دقت مورد نظارت قرار می‌گیرد. روی این پروفیل‌ها تست‌های مختلفی صورت می‌گیرد تا کیفیت آن تضمین شود.
  • پروفیلی که در اروپا تولید می‌شود نباید حاوی سرب باشد، چون سمی است و اتحادیه‌ی اروپا آن را ممنوع اعلام کرده است. اما پروفیل‌هایی که در هند تولید می‌شود مطابق با استانداردهای اتحادیه‌ی اروپا نیست و حاوی مواد خطرناک از جمله سرب است.
  • درب و پنجره‌ UPVC خوب باید در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت کند و رنگ آن به مرور زمان تغییر نکند. در برخی از انواع درب و پنجره‌ UPVC از دی اکسید تیتانیوم استفاده می‌شود. این ماده درب و پنجره‌ها را از تغییر رنگ مخافظت می‌کند. البته تیتانیوم قیمت بسیار بالایی دارد.


تمام ساختار درب و پنجره‌ UPVC از جمله سخت افزار و لوازم جانبی در میزان عمر درب و پنجره‌ UPVC اهمیت دارد.

سیستم درب و پنجره‌ UPVC

  • تمام ساختار درب و پنجره‌ UPVC از جمله سخت افزار و لوازم جانبی در میزان عمر درب و پنجره‌ UPVC اهمیت دارد.
  • در صورتی که نیاز خاصی دارید؛ مثلا به درب تاشو، کشویی و غیره نیاز دارید، باید ببینید سیستم درب و پنجره‌ UPVC می‌تواند این خواسته‌ی شما را برآورده کند.

ضمانت

سازنده‌ی درب و پنجره‌ UPVC باید برای محصول خود حداقل 10 سال ضمانت بدهد. ضمنا باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • آیا هیچ مرجعی وجود دارد که محصول آن‌ها را تایید کند؟  آیا خود آن مرجع معتبر است؟
  • اگر تولید کننده‌ی درب و پنجره‌ UPVC مورد نظر کار خود را به تازگی شروع کرده، چگونه می‌تواند ادعا‌های خود در مورد کیفیت محصول را به اثبات برساند؟
  • اگر سازنده مواد باکیفیت استفاده می‌کند، می‌تواند با ارائه گواهی از موسسات مختلف به شما اطمینان دهد که UPVC تولید شده با استانداردهای بین‌المللی آزمایش می‌شوند و بنابراین می‌توانند در مقابل آب و رطوبت مقاومت کنند، صدا را کاهش دهند و هم‌چنین ضد گرد و غبار بوده و دارای امنیت بالا هستند و در نهایت به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کنند.
  • بنابراین، برای این‌که UPVC خوب و با کیفیت برای درب و پنجره‌های خود انتخاب کنید، توصیه می‌کنیم به سراغ تولید کننده‌های خوشنام بروید.


منبع : encraft