متخصصین فیزیوتراپی، بیماران را در هر سنی و با هر سطح از توانایی، تحت درمان قرار می‌دهند. یک متخصص فیزیوتراپی از طریق راه‌های زیر به شما کمک می‌کند:

فیزیوتراپییست تحرک شما را تا بیشترین حد ممکن افزایش می‌دهد

تحرکی که در بدن ایجاد درد نکند در تعیین کیفیت زندگی‌، استقلال فرد و توانایی‌ او برای کسب معیشت، بسیار مهم و سرنوشت ساز است. متخصصین فیزیوتراپی در واقع کارشناسان حرکت هستند که می‌توانند مشکلات حرکتی را شناسایی کنند، آن‌ها را تشخیص دهند و درمان کنند.

فیزیوتراپیست در بهبودی شما مشارکت می‌کند

متخصصین فیزیوتراپی با بیماران و مراجعین‌شان به صورت مشارکتی کار می‌کنند. برنامه‌های درمانی فیزیوتراپی برای هر بیمار بر اساس اهداف، چالش‌ها و نیازهای بیمار به صورت شخصی طراحی می‌شود. 

فیزیوتراپیست از مصرف مسکن‌های مخدر جلوگیری می‌کند

خطرات مصرف مسکن‌های مخدر عبارتست از افسردگی، مصرف بیش از حد و اعتیاد به دارو. در این میان، علایم قطع مصرف که با توقف مصرف دارو بروز پیدا می‌کنند را نیز باید به عوارض فوق اضافه کرد. در بعضی از مواقع، در صورتی که مسکن‌های مخدر توسط پزشک تجویز شده باشند و در دوز مناسب مصرف شوند یک بخش مقتضی از فرآیند درمان را تشکیل می‌دهند. با این وجود، مراکز پیشگیری و کنترل بیماری (CDC) از پزشکان می‌خواهند که در صورتی که برای تسکین و درمان دردهای مزمن، گزینه‌های مطمئن دیگری وجو دارد نظیر فیزیوتراپی، تجویز مسکن‌های مخدر را کاهش دهند. 

فیزیوتراپی از عمل جراحی جلوگیری می‌کند

قبل از این که تحت عمل‌های جراحی تهاجمی و یا پر‌هزینه قرار بگیرید فیزیوتراپی را امتحان کنید. مشخص گردیده است که برای برخی از مشکلات نظیر پارگی مینیسک، آرتروز استخوانی زانو، پارگی عضله‌ی گردنده‌ی سرشانه، تنگی کانال نخاعی و بیماری‌های تحلیل برنده‌ی دیسک، فیزیوتراپی به اندازه‌ی عمل جراحی موثر است.

منبع : Moveforwardpt