اولین نفری که روی پیتزا تخم مرغ زد و آن را به‌عنوان صبحانه سرو کرد حتما یک نابغه بوده است. اما پیتزا با یک لایه نان، کلی پنیر و نبود مواد غذایی تازه نمی‌تواند یک صبحانه کامل باشد. خبر خوب این است که تعداد زیادی انتخاب‌های سبک‌تر و سالم‌تر وجود دارند که در آن‌ها از مواد غذایی مفیدی مثل پروتئین، فیبر و سبزیجات تازه استفاده شده و می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی برای صبحانه و رژیم غذایی شما  باشند.

این‌ها بهترین پیتزاهای صبحانه هستند که به‌جای این‌که شما را برای چرت زدن آماده کنند باعث می‌شوند سیر شوید و میزان زیادی انرژی جذب کنید.


پیتزای پالئو

سس قرمز، اسفناج، تخم مرغ نیمرو شده و بیکن. این پیتزا که آب دهان‌تان را راه می‌اندازد بیشتر مواد تشکیل دهنده‌ی یک پیتزا کلاسیک را دارد اما آن‌ها طوری کنار هم قرار گرفته‌اند که احساس خوبی به آدم می‌دهند. این پیتزا پنیر ندارد و به همین دلیل بدون گلوتن و سالم‌تر است.


پیتزا موز با کره بادام زمینی به دلیل داشتن پروتئین و فیبر بالا می تواند وعده صبحانه مفیدی باشد.

پیتزای موز با کره‌‌ی بادام‌زمینی

این پیتزا با دیگر اعضای خانواده‌اش تفاوت‌های زیادی دارد و نان آن از  آرد نخود، شیر بادامی، دارچین و شیره‌ی افرا درست می‌شود و لایه‌ی رویی آن از  کره‌ی بادام‌زمینی، تکه‌های موز، شاه‌دانه و دانه‌های کاکائو تشکیل شده است. این پیتزا سرشار از پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم است که شما را کاملا سیر می‌کنند و البته بسیار خوشمزه است.


پیتزای میوه با گرانولا

اگر نمی‌توانید بین گرانولا با میوه و پیتزا یکی را برای صبحانه انتخاب کنید، می‌توانید هر دو را میل کنید. نان این پیتزا را از گرانولا، میوه‌ی خشک و روغن نارگیل درست می‌کنند و روی آن یک لایه خامه و میوه‌های تازه مثل انگور و انار می‌ریزند.


پیتزای سبزیجات

روی نان این پیتزا به‌جای سس، حموس که نوعی چاشنی لبنانی است می‌مالند و روی آن تکه‌های پیاز سفید، بادمجان کبابی، تکه‌های آووکادو و مقداری فلفل هندی می‌زنند. این پیتزا پنیر ندارد اما به اندازه کافی مواد غذایی خوشمزه دارد که جای خالی پنیر را احساس نکنید.


پیتزای تمشک و نعنا به دلیل داشتن فیبر فراوان موجود در تمشک موجب افزایش انرژی می شود.

پیتزای تمشک و نعنا

گفته می‌شود این پیتزا برای شب‌های تابستان ایده‌آل است، اما به‌نظر برای صبح‌های تابستان هم بد نمی‌آید. روی نان این پیتزا پنیر ریکوتا و ماتسرلا می‌زنند و سپس روی آن تمشک له شده و نعنا می‌ریزند. تمشک مقدار زیادی فیبر وارد بدن‌تان می‌کند و مواد دیگر این پیتزا به شما انرژی می‌دهند.


پیتزای تخم‌ مرغ و بیکن

این پیتزا برای وقتی که زمان ندارید و می‌خواهید صبحانه‌ای خوشمزه میل کنید ایده‌آل است. روی نان این پیتزا تمام چیزهایی که دوست دارید برای صبحانه میل کنید وجود دارد. تخم مرغ، بیکن سرخ‌شده و مقداری پنیر چدار ترکیب بسیار لذیذی را تشکیل می‌دهند. مقداری سبزیجات تازه هم که به آن اضافه کنید به پیتزایی تبدیل می‌شود که با کالری کم کاملا سیرتان می‌کند.


پیتزای میوه

نمی‌شود گفت این یک صبحانه‌ی عالی است یا یک دسر سالم، اما بسیار لذیذ و مقوی است. برای درست کردن این پیتزا به‌جای نان از تکه‌های ضخیم و آب‌دار هندوانه و به‌جای سس از خامه عسل استفاده می‌شود و سپس تکه‌های توت‌فرنگی، تمشک، نعنا و زردآلو روی آن قرار می‌گیرند.  این پیتزا علاوه بر این‌که بسیار سبک و انرژی‌ بخش است ظاهر زیبایی هم دارد.


منبع : Prevention