گاهی اوقات مشخص نیست که چرا برخی دختران برای بالاتر بردن بینی و یا پلک‌ها تن به جراحی پلاستیک می‌دهند اما اقدامی برای اصلاح طرح لبخند خود ندارند. آن‌ها با جوش صورت مشکل دارند اما اهمیتی به داشتن لبخند زیبا نمی‌دهند؟ به نظر شما کدام‌یک جذاب‌تر است؟ صورت بدون جوش یا لبخند زیبا؟
شاید این افراد تصور می‌کنند ترمیم لثه ممکن نیست. تحقیقات نشان می‌دهد که اگرهنگام لبخند زدن 3 میلی‌متر یا بیشتراز لثه دیده شود لبخند شما زیبا نخواهد بود. یک روش برای برطرف کردن این مشکل اجتناب از حرکت لب بالایی به سمت بالا و یا افزایش طول دندان‌ها است.
عوامل زیادی وجود دارد که یک لبخند زشت می‌شود، مانند حرکت بیش از حد لب بالایی یا لثه بزرگ که قسمت بیشتری از دندان‌ها را می‌پوشاند. 
بنابراین اصلاح طرح لبخند بر اساس تشخیص پزشک و علت آن انجام می‌شود. بیایید بر با روش‌های زیر لبخندی زیبا داشته باشیم.

اگر حرکت لب بالایی به سمت بالا بیش از حد باشد

  • جراحی لب: قسمت داخلی لب برش زده می‌شود و نزدیک‌تر به زبان بخیه می‌شود. به این شکل لب بیش از حد به بالا حرکت نمی‌کند.
  • بوتاکس لب بالایی: خوشبختانه امروزه ترمیم لب آسان‌تر شده است. دیگر لازم نیست لبخند خود را پنهان کنید. می‌توانید لب بالایی را بوتاکس کنید. فقط این‌‌که بوتاکس بعد از مدتی از بین می‌رود و برای حفظ حالت آن باید دوباره بوتاکس تزریق کنید.

جراحی لثه یکی از روش‌های رایج برای اصلاح طرح لبخند است.

اگر اندازه لثه بیش از حد باشد

  • جراحی لثه: متخصص لثه به وسیله‌ی لیزر یا تیغ لثه اضافی را می‌تراشد. این روش بسیار آسان است و نتیجه آن سریعا مشخص می‌شود. اما مراقب باشید چون ممکن است استخوان‌های زیادی زیر لثه وجود داشته باشد و بعد از عمل دوباره رشد کند در نتیجه مانند بوتاکس بعد از چند ماه نیاز به ترمیم مجدد داشته باشد. 

افزایش طول تاج دندان

اساس این عمل جراحی تراشیدن دائمی لثه و استخوان برای افزایش طول دندان است. برخی بیماران استخوان‌های زائدی دارند که باعث تشکیل لثه اضافی می‌شود. بنابراین وقتی برای اصلاح طرح لبخند استخوان به همراه لثه تراشیده می‌شود، ظاهر نهایی را به وجود می‌آورد و با این طراحی لبخند زیبا دیگر نیازی به جراحی ندارید.

اگر قسمت میانی صورت شخص بیش از حد باشد

  • فشردگی عمودی آرواره: این نوعی عمل جراحی برای اصلاح آرواره است یعنی آرواره بالایی تماما به سمت بالا کشیده می‌شود. مسلما این روش نیازمند دوره‌ی نقاهت بیشتری برای ترمیم است. 
روش‌های بسیاری برای اصلاح طرح لبخند، اعم از «آزمون ظاهر»  وجود دارد  تا شما لبخند خود را بپسندید (مانند موج‌دار کردن موهای خود با یک اسپری قبل از انجام آرایش نهایی در سالن زیبایی) تا لثه به طور دائم درموقعیت مناسب ثابت شود و پس از آن هیچ نیازی به ترمیم مجدد نداشته باشید.


منبع : Drmarleneteo