هر نوع درمان‌ دندان را می‌توان به نوعی اصلاح طرح لبخند نیز نامید؛ زیرا درمان صحیح دندان‌ها باعث می‌شود که بیماران بیشتر از قبل برای خندیدن رغبت نشان داده و در واقع اعتماد به نفس کافی برای خندیدن را به دست بیاورند. با این وجود برخی دوست ندارند چنین درمان‌هایی را انجام دهند یا حتی در مورد آن صحبت کنند. بسیاری از افراد از انجام درمان‌های مربوط به دهان و دندان سر باز می‌زنند؛ زیرا فکر می‌کنند این درمان‌ها درد شدیدی را در پی خواهد داشت که این موضوع باعث می‌شود افراد از مراجعه به دندانپزشک خودداری کنند؛ در حالی که اصلاح طرح لبخند هیچ دردی در پی ندارد. در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که به شما ثابت خواهند کرد که اصلاح طرح لبخند بسیار ساده و بدون هیچ‌گونه دردی خواهد بود.

دندانپزشکی بدون درد

داروهای تسکین دهنده‌ای وجود دارد که به شما کمک خواهند کرد در حین انجام درمان‌ دندان‌های‌تان درد کمتری حس کنید. دندانپزشکی بدون درد؛ یک اصل پذیرفته شده و واجب در کلینیک‌های دندانپزشکی است و در صورتی که داروهای خاص تسکین‌دهنده درد در اختیار دندانپزشک نباشند، او نباید روش‌های درمانی خود را انجام دهد. در دندانپزشکی برای هر نوع درمان داروهای بیهوشی و بی‌حس کننده خاصی وجود دارد که در این میان مهم‌ترین روش همان استفاده از داروهای بیهوش‌ کننده‌ی کامل یا داروهای بی‌حس کننده موضعی است. دندانپزشکی بدون درد علاوه‌ بر این که درد را از بیمار دور خواهد کرد بلکه باعث خواهد شد که بیمار آرامش کافی داشته‌ باشد و در تمام طول مراحل انجام درمان از راحتی و آسایش لازم برخوردار باشد که این امر تاثیر بسیار زیادی در نتیجه‌ی درمان خواهد داشت. در واقع این موضوع به دندانپزشک امکان خواهد داد که بتواند فک بیمار را به اندازه کافی باز کرده و دسترسی کامل و بدون مشکلی به اعماق دهان و دندان‌های عقبی بیمار داشته باشد. با این وجود همه‌ی درمان‌های دندانپزشکی به استفاده از داروهای بی‌حس کننده یا مسکن نیاز نخواهند داشت؛ مگر این که بیمار به‌‍دلیل ترس یا نگرانی درخواست استفاده از این داروها را داشته باشد.

احساسات و افکار منفی افراد در طول مدت درمان دندان‌ها، در واقع درد نیست؛ بلکه بیشتر به استرس و نگرانی افراد مربوط می‌شود

این موضوع تنها به دلیل استرس و نگرانی است

احساسات و افکار منفی افراد در طول مدت درمان دندان‌ها، در واقع درد نیست؛ بلکه بیشتر به استرس و نگرانی افراد مربوط می‌شود. در بیشتر موارد این ترس نتیجه‌ی داشتن تجربیات ناخوشایند در اولین حضور در مطب دندانپزشکی یا آخرین باری است که به دندانپزشک مراجعه کرده‌اند. هر وقت این ترس و نگرانی بر فرد غالب شود دیگر انتظارات ناخوشایند، از جمله درد و عدم آرامش و راحتی نیز به سراغ فرد خواهند آمد. این موضوع بر ترس از درمان‌های دندانپزشکی و مطب دندانپزشک افزوده و باعث خواهد شد که افراد از مراجعه به دندانپزشک یا حضور در قرارهای از قبل تعیین شده در مطب دندانپزشک خودداری کنند. در نتیجه باید در نظر داشت که اصلاح طرح لبخند به هیچ عنوان با درد همراه نخواهد بود و در واقع استرس و اضطراب است که باعث می‌شود افراد نسبت به این روش درمانی بدون خطر حساس شده و به اشتباه فکر کنند این روش با درد شدیدی همراه است.

خودتان را آموزش دهید و کمی در این مورد تحقیق داشته باشید

اگر در مورد ترس خود از دندانپزشک در اینترنت جستجو کنید خیلی سریع متوجه خواهید شد که دچار اشتباه شده‌اید و مقالات بسیاری درباره درد نداشتن این روش درمانی خواهید یافت که تصورات شما را به‌طور کلی نقض خواهند کرد. هم‌چنین سایت‌های بسیاری در حوزه‌ی دندانپزشکی وجود دارند که با مراجعه به آن‌ها اطلاعات جالب و مفیدی در مورد درمان‌های دندانپزشکی و درد داشتن یا نداشتن‌شان کسب خواهید کرد.

دندانپزشکان همیشه سعی می‌کنند مطمئن شوند که بیماران‌شان دردی را احساس نمی‌کنند

برای دندانپزشکان این موضوع یک اولویت است که بیماران‌شان هنگام انجام درمان‌های دندانپزشکی احساس درد یا ناراحتی نداشته باشند. بیشترین دردی که یک فرد در هنگام مراجعه به دندانپزشک حس خواهد کرد همان سوزش آمپول بی‌حس کننده و هم‌چنین احساس کمی درد و خستگی در فک ‌است که به علت باز نگه داشتن دهان برای مدتی نسبتا طولانی امری طبیعی خواهد بود.

منبع : Ezinearticles