امروزه تعداد کودکانی که طرح لبخند زیبایی دارند رو به‌ افزایش است. مسلما تشخیص و درمان مشکلات دندانی در کودکان بسیار ساده‌تر بوده و نیاز به اصلاح طرح لبخند در بزرگسالی را از بین می‌برد. شاید شما نیز به‌عنوان یک بزرگسال درباره عدم رسیدگی به طرح لبخند و اصلاح طرح لبخند خود احساس پشیمانی داشته باشید. این‌که نتوانستید از درمان‌های پیشگیرانه و ارتودنسی در دوران کودکی استفاده کنید، به‌این معنی نیست که دیگر نمی‌توانید یک لبخند زیبا داشته باشید. گزینه‌های پیش رو چیست؟

براکت‌

براکت‌ فقط برای کودکان نیستند. براکت‌ باعث می‌شود دندان‌ها به‌جای مناسب خود برگردند؛ به این‌ صورت تمیز کردن آن‌ها راحت‌تر خواهد شد و با اعتماد به‌نفس لبخند می‌زنید. اگر استفاده از براکت‌های فلزی و سیم را نمی‌پسندید اصلا جای نگرانی نیست. برای اصلاح طرح لبخند به این روش می‌توانید از اینویزیلاین استفاده کنید، که برای بسیاری از بزرگسالان خوشایند است. اینویزیلاین، از پلاک‌های شفاف و تقریبا نامرئی تشکیل شده که به‌مرور دندان‌ها را مرتب و منظم می‌کنند.

ایمپلنت

راه‌حل دائمی جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته و اصلاح طرح لبخند، استفاده از ایمپلنت‌ است. ایمپلنت‌ دندانی ترتیب دندان‌ها را حفظ کرده و از ازبین رفتن استخوان دندانی جلوگیری می‌کند. این دندان‌ها هم‌چون دندان‌های معمولی قابل شستشو هستند و عملکرد و کاربرد آن‌ها نیز هم‌چون دندان‌های عادی است.

ونیر یا روکش

استفاده از ونیر یا روکش یکی از راه‌های زیبای محافظت و ارتقای دندان‌های جلویی است، به‌خصوص در مواردی که دندان‌های جلویی دارای لکه، فاصله یا لب‌پریدگی و شکستگی باشند. ونیر‌ها در حقیقت روکش‌های ازپیش ساخته شده‌ای از مواد بادوام هستند که برروی دندان‌ها قرار می‌گیرند. این روکش‌ها بادوام و ضدلک هستند.

لومینیرز

لومینیرز درواقع ونیر تخصصی و حرفه‌ای است  که بسیار باریک و نازک بوده و دقیقا همانند ونیرها بلافاصله پس از کار گذاشتن، زیبایی دوچندانی به لبخند شما می‌بخشند. اما در مقایسه با ونیر، برای کار گذاشتن آن‌ها نیاز به آماده‌سازی کمتری است و بنابراین نیاز به مواد بی‌حسی وجود ندارد.