پف کردن زیر چشم چنان مسئله‌ی مهم و بغرنجی است که افراد از روش‌های درمانی متعددی مانند کرم‌ها، پمادها، روش‌های درمانی خاص، سرم‌ها و دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی که ادعا می‌شود می‌توانند پف زیر چشم را از بین ببرند استفاده می‌کنند. اما در واقع هیچ نتیجه رضایت بخشی دیده نشده و افراد سرخورده و درمانده باقی می‌مانند.
دلیل اصلی به وجود آمدن پف زیر چشم را می‌توان در کار زیاد، بیدار ماندن تا دیر وقت، اضطراب و ناراحتی بیش از حد، ورزش نکردن، کشیدن سیگار و خوردن مشروبات الکلی، وجود مقادیر زیاد نمک در غذا و دیگر ناپرهیزی‌ها جستجو کرد. افراد برای برطرف شدن پف زیر چشم افراد به روش‌های درمانی متعددی روی می‌آورند که همگی ساختگی بوده و در عمل هیچ کمکی به بهبود این مشکل نخواهد کرد. تعدادی از این روش‌های بی اثر عبارتند از:
  • قرار دادن تکه‌های خیار روی چشم
  • قرار دادن چای کیسه‌ای روی محل باد کرده
  • استفاده از پماد و کرم دور چشم
در واقع پف کردن زیر چشم در اثر ضعیف شدن و تورم بافت چربی طبیعی که در اطراف مردمک چشم قرار گرفته و از آن محافظت می‌کند به وجود می‌آيد. گذشت زمان و افزایش سن نیز می‌تواند باعث پف کردن زیر چشم شود زیرا بافت‌های اطراف چشم در سنین بالا انعطاف‌پذیری و قدرت خود را از دست می‌دهند. این مشکل به تیره شدن و باد کردن پوست زیر چشم و تورم پوست بالای چشم و شل شدن پلک بالایی می‌شود. سیاه شدن زیر چشم می‌تواند در نتیجه‌ی استعمال دخانیات یا دیگر عوامل محیطی نیز باشد که با نازک شدن پوست و افزایش حساسیت رگ‌های خونی تشدید می‌شود. اما تمام این مشکلات با جراحی پلاستیک چشم حل شدنی است.

جراحی پلاستیک چشم را می‌توان به طور کامل در یک جلسه جراحی انجام داد.

بلفاروپلاستی (Blepharoplasty) یا جراحی پلاستیک چشم، نوعی جراحی زیبایی است که پوست و چربی اضافی اطراف چشم که باعث باد کردن پوست بالا و زیر چشم و شل شدن پلک بالا و افتادگی آن روی چشم می‌شود را بر می‌دارد. جراحی پلاستیک چشم را می‌توان به طور کامل در یک جلسه جراحی انجام داد. جراحی پلاستیک چشم به چندین روش مختلف انجام می‌شود که به انتخاب جراح پلاستیک شما بستگی خواهد داشت. بعضی از جراحان این روش جراحی پلاستیک چشم را با ایجاد یک برش در قسمت داخلی پلک پایین انجام می‌دهند. این روش در مواردی استفاده می‌شود که حجم پف زیر چشم زیاد نیست.
برخی دیگر از جراحان برش کوچکی زیر پلک پایین ایجاد کرده و با استفاده از آن حجم زیادی از پوست و چربی زیر چشم را خارج می‌کنند. پلک‌های پایین باعث می‌شوند که محل زخم برش که بعد از انجام جراحی پلاستیک چشم ایجاد می‌شود مخفی بماند. 
بهتر است اگر قصد انجام جراحی پلاستیک چشم را دارید جراح پلاستیک متخصصی را انتخاب کنید که تجربه‌ی زیادی در این زمینه دارد. از او بخواهید که مقداری از کارهایش را به شما نشان دهد و تصاویر قبل و بعد از انجام جراحی پلاستیک چشم را با هم مقایسه کنید. با این قیاس می‌توانید به میزان مهارت و خبرگی جراح پلاستیک خود پی ببرید. توجه داشته باشید که برداشتن بیش از حد چربی و پوست از زیر چشم باعث می‌شود که یک فرورفتگی آشکار در این ناحیه از صورت ایجاد شود. 
با افزایش سن میزان چربی پوست کاهش یافته و بافت چربی شل می‌شود. به همین دلیل در برخی از موارد جراح پلاستیک از مواد پر کننده مانند رستیلان برای پر کردن فضاهای خالی شده پوست استفاده می‌کند. جایگزین کردن بافت چربی زیر چشم با مواد پر کننده باعث کاهش عمق فرورفتگی در ناحیه زیر چشم می‌شود و همزمان قسمت باد کرده را از بین می‌برد.

منبع : Robertkotlermd