کسانی که عضو باشگاه ورزشی هستند می‌دانند که ایجاد انگیزه برای باشگاه ورزشی رفتن بسیار سخت است. ولی اگر بدانید که چگونه اوقات خوشی برای خود در باشگاه ورزشی به وجود بیاورید، انگیزه برای رفتن به باشگاه ورزشی را نیز خواهید یافت.

لباس‌های خوب بپوشید

اگر اضافه وزن دارید بهتر است شلوارک‌هایی کوتاه و یا تاپ‌هایی با آستین‌های تنگ نپوشید و به‌جای پوشیدن لباس‌های بزرگ و تی‌شرت‌های گشاد، بهتر است لباس‌هایی بپوشید که به شما بیایند و مناسب اندام‌تان باشند. به این صورت احساس خوبی خواهید داشت و از ورزش بیشتر لذت خواهید برد. 

یک دوست را در ورزش همراه خود کنید

رفتن به باشگاه ورزشی با یک دوست ورزش را بسیار لذت بخش‌تر می‌کند. اگر کسی را نمی‌شناسید که با وی به ورزش بروید اشکالی ندارد، در باشگاه ورزشی دوستانی پیدا می‌کنید که همیشه با آن‌ها خواهید بود و به مرور زمان دوست خواهید شد. در جمع باشید و برای خود لحظاتی خوش بوجود بیاورید.

یکی از آداب مهم در باشگاه ورزشی این است که روی لوازم ورزشی لم ندهید و نخوابید.

آداب باشگاه رفتن را رعایت کنید

روی لوازم ورزشی لم ندهید و نخوابید؛ و اگر نمی‌خواهید از این لوازم ورزشی استفاده کنید آن‌ها را اشغال نکنید. این یک عادت بسیار بد و غیر محترمانه نسبت به افرادی است که قصد استفاده از وسایل را دارند. 

سعی نکنید خودنمایی کنید

خودنمایی باعث می‌شود خیلی زود ناامید و درمانده به نظر برسید و دوستان‌تان را از دست بدهید.

آهنگ گوش کنید

یک لیست از ترانه‌هایی که دوست دارید تهیه کنید. ترانه‌های شاد و انرژی‌بخش که شما را به رقص در بیاورند نه ترانه‌های آرام که برعکس خواب آور باشند. یک آی پد نسل دوم کافی است. زیرا هم کوچک است و هم استفاده از آن در حین ورزش راحت می‌باشد. 

سعی کنید در باشگاه ورزشی بیشتر ورزش کنید و کمتر به خودتان نگاه کنید.

نکات مهم

  • خوش بگذرانید و دائما خود را با افرادی که سال‌هاست ورزش می‌کنند و هیکل ایده‌آل و قدرت بدنی بالایی دارند مقایسه نکنید و فقط به خودتان توجه کنید.
  • بیشتر ورزش کنید و کمتر به خودتان نگاه کنید. 
  • همیشه موهای خود را دم اسبی ببندید. زیرا موهای‌تان که جمع باشد هم برای‌تان راحت است و هم موهای‌تان عرق نمی‌کنند که باعث جوش زدن پوست سر می‌شود.
  • با یک و یا دو دوست خود به باشگاه ورزشی بروید زیرا دسته جمعی با دوستان به باشگاه ورزشی رفتن باعث می‌شود ورزش کردن با نشاط تر و لذت بخش تر شود و هم‌چنین انگیزه‌ای برای ادامه دادن داشته باشید.
  • اگر بلد نیستید از لوازم ورزشی استفاده کنید، از کسی درخواست کنید به شما کمک کند و یا دستورالعمل استفاده از وسایل را دقیق مطالعه کنید. زیرا در غیر این صورت اطرافیان‌تان شما را مسخره خواهند کرد.
  • اگر از عرق کردن و خیس شدن لباس نگرانید، تی‌شرت‌های ضد عرق و شلوار تیره بپوشید.
  • وقت خود را با حرف زدن با همه‌ی افراد در باشگاه ورزشی تلف نکنید. فقط بر ورزش کردن و تلاش خود برای دست یافتن به هیکل ایده‌آل تمرکز کنید. 
  • استفاده از برخی لوازم ورزشی سخت است و یا دستورالعمل خاصی دارند حتما نحوه‌‌ی استفاده از آن‌ها را بپرسید. زیرا ممکن است به خود آسیب برسانید یا در صورت استفاده‌ی اشتباه شرمنده شوید.
  • همیشه در باشگاه ورزشی به اطرافیان‌تان احترام بگذارید. اگر کسی در حال استفاده از تردمیل است چیزی نگویید و یک نفس عمیق بکشید و منتظر شوید تا یک تردمیل خالی شود و یا در این فاصله از وسیله دیگری استفاده کنید.
  • برخلاف عقیده‌ی همه، قبل از ورزش حرکات کششی انجام ندهید و ابتدا حرکات سبک گرم کردن و پس از آن حرکات کششی را انجام دهید. زیرا انجام حرکات کششی بدون این‌که عضلات خود را گرم کنید موجب ایجاد درد می‌شود.

منبع : Wikihow