هنگام تهیه لیست خرید تجهیزات برای باشگاه ورزشی و یا باشگاه خانگی باید به فضای در اختیار خود توجه داشته باشید. در این مطلب ده وسیله‌ای که برای تجهیز باشگاه ورزشی کوچک یا خانگی نیاز خواهید داشت را خواهید خواند. 

میز پرس

میز پرس برای انجام تمرینات با وزنه ضروری است. میز پرس باید قابلیت تنظیم پشتی و زیر پایی را داشته باشد. میز پرس در مدل‌های متعددی عرضه می‌شود. هنگام خرید به کیفیت و قابلیت تنظیم راحت میز پرس توجه کنید. یک باشگاه ورزشی کوچک حداقل به دو میز تمرین نیاز دارد.

ست دمبل

یکی از اصلی‌ترین تجهیزات هر باشگاه ورزشی ست دمبل است. دمبل نیز در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی عرضه می‌شود. اکثر دمبل‌ها قابل تنظیم هستند و روکش محافظتی پلاستیکی دارند. در هنگام خرید جای دمبل مخصوص آن نیز خریداری کنید.

ست میله هالتر

برای خرید ست میله هالتر چند گزینه پیش رو دارید. حتما میله هالتر المپیکی، رک اسکات، میز پرس سینه را در لیست خرید تجهیزات باشگاه ورزشی خود قرار دهید.

در باشگاه ورزشی کتل بل یکی از لوازم ورزشی بسیار محبوب در بین ورزشکاران است.

ست کتل بل

وزنه کتل بل شبیه دمبل است با این تفاوت که برای درگیر کردن ماهیچه‌های خاصی طراحی شده و لزوما برتری نسبت به دمبل ندارد. در باشگاه ورزشی کتل بل بسیار محبوب است و ارزش خرید را دارد. ست کتل بل نیز در طرح، وزن و شکل‌های مختلفی عرضه می‌شود.

میله بارفیکس

این وسیله در باشگاه ورزشی برای انجام تمرینات بارفیکس و چیناپ می‌باشد.

دستگاه تردمیل

دستگاه تردمیل برای دویدن، گرم کردن و کنترل ضربان قلب ضروری است. از تردمیل‌های استاندارد استفاده کنید. تردمیل یکی از تجهیزات ضروری باشگاه ورزشی است.

دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت جایگزینی برای تردمیل و یا دستگاه روئینگ است. در صورت امکان هر سه دستگاه را برای باشگاه ورزشی خریداری کنید چراکه هر کدام عضلات مخلتفی را درگیر می‌کنند.

دستگاه روئینگ یکی از بهترین دستگاه‌های ایروبیک است که گاها مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

دستگاه روئینگ

دستگاه روئینگ عضلات اصلی بالا و پایین تنه را درگیر می‌کند و یکی از بهترین دستگاه‌های ایروبیک است که گاها مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

توپ بدن سازی

می‎توان با توپ بدنسازی تمرینات متنوعی انجام داد. توپ بدن سازی بخصوص برای تمرینات شکمی و کمر کاربرد دارد و برای هر فردی در هر سطحی از مبتدی گرفته تا حرفه‌ای مناسب است.

تجهیزات جانبی

در آخر تعدادی تجهیزات جانبی مانند چرخ غلتک برای انجام تمرینات شکمی، طناب و کش بدنسازی نیز تهیه کنید.

حرف آخر

اگر به لیست لوازم ورزشی اشاره شده توجه کرده باشید، می‌توجه می‌شوید که به هیچ دستگاه بدنسازی مانند دستگاه چند کاره سیم کش و اسمیت اشاره نشده است. دلیل آن هم این است که این دستگاه‌ها بزرگ هستند و مناسب باشگاه ورزشی کوچک و یا خانگی نیست. هم‌چنین این دستگاه‌ها گران و تنها برای ورزشکاران حرفه‌ای مناسب هستند. یکی از مسائلی که باید قبل از خرید تجیزات باشگاه ورزشی مدنظر قرار داد میزان فضای کافی برای استفاده از آن است.

منبع : Verywell