آیا غذایی بهتر از پیتزا وجود دارد؟ غذایی که هم ارزان باشد و ترکیبات زیادی داشته و همین طور خوشمزه باشد؟نه فقط پیتزا این خصوصیات را دارد. طبق گفته‌ی وب‌سایت pizza.com  نود و چهار درصد آمریکایی‌ها به طور منظم پیتزا می‌خورند. آخرین باری که در محل کار شرکت یا اداره همه کارکنان را به پیتزا دعوت کرد و شما ناراحت شدید کی بود؟ وقتی بچه بودید آیا دوست نداشتید همیشه پیتزا بخورید؟ قبول کنید که پیتزا یکی از بهترین غذاهای دنیا است.

با این وجود بسیاری از رستوران‌ها پیتزا  بی‌کیفیت به خورد مردم می‌دهند. برای همین ممکن است تمایلی به خوردن پیتزا نداشته باشید. اما چطور می‌توان پیتزا خوب را از پیتزا بد تشخیص داد؟

این کار بسیار راحت است. کیفیت پیتزا را با ده فاکتور می‌توان سنجید که در این مطلب آن‌ها را با شما در میان می‌گذاریم. با دانستن این فاکتورها می‌توانید به رستوران‌های مختلف سر بزنید و کیفیت پیتزا آن‌ها را امتحان کنید. با داشتن این معیارها می‌توانید به پیتزا فروشی‌ها نمره بدهید. وقتی بهترین پیتزا فروشی را پیدا کردید مشتری آن‌جا شوید. چرا باید با خوردن پیتزا  بی‌کیفیت جیب متقلبین را پر کنید؟ معیارهای سنجش کیفیت پیتزا به قرار زیر است:


نان پیتزا

آیا نان پیتزا بیش از حد نازک است؟ بیش از حد ضخیم است؟ خمیری است؟ سفت است؟ شیرین است یا تلخ؟ از آن حباب‌های نان که خیلی هم خوب است داخل آن می بینید؟


سس

آیا سس پیتزا زیاد از حد رقیق است؟ بیش از حد سفت است؟ خیلی تند است؟ به اندازه‌ی کافی تند نیست؟ آیا مزه کچاپ کهنه می‌دهد؟


مود غذایی استفاده شده در پیتزا در انتخاب رستوران و فست فود مهم است.

 مواد پیتزا

آیا روی پیتزا مواد کافی وجود دارد؟ آیا این مواد غذایی تازه هستند؟ آیا بیکن آن ترد است؟ آیا آناناس کم روی آن ریخته‌اند؟


پنیر پیتزا

آیا از پیتزا با کیفیت استفاده می‌شود یا از آن پنیرهایی است که تا زیاد حرارت می‌بیند تبخیر می‌شود؟ آیا آن‌قدر پنیر زیاد زده‌اند که حالت چرب پیدا کرده است‌؟ یا آن‌قدر کم زده‌اند که فقط از پیتزا سس و نان آن را می‌بینید؟


قیمت

آیا قیمت پیتزا آن طوری است که هر وقت هوس پیتزا کردید بتوانید بخرید؟ آیا پیتزا فروشی شرایط ویژه یا تخفیف دارد؟ آیا اندازه‌ی پیتزا با پولی که برای آن پرداخت کرده‌اید هم‌خوانی دارد؟


تمیزی

آیا پیتزا فروشی تمیز است؟ آیا کثیف است؟ آیا مواد پیتزا به در و دیوار و کف زمین پاشیده شده؟ آیا اگر مامور بهداشت سر زده به آن‌جا بیاید، کارکنان پیتزا فروشی دست و پای خود را گم می‌کنند؟


صدای موسیقی، نورپردازی و دکوراسیون رستوران و فست فود بسیار مهم است.

فضا

آیا صدای موسیقی ملایم است؟ آیا موسیقی شما را آزار می‌دهد؟ آیا در رستوران یا فست فود تلویزیون وجود دارد و اگر وجود دارد چه چیزی با آن پخش می‌کنند؟ آیا نورپردازی صحیح است؟ بیش از حد تاریک یا بیش از حد روشن نیست؟


نزدیکی

آیا رستوران از خانه‌ی شما آن‌قدر دور است که هر وقت می‌خواهید پیتزا بخورید باید با خودرو به آن‌جا بروید؟ آیا پیک موتوری دارند؟ آیا هزینه‌ی تحویل پیتزا در منزل به صورت جداگانه حساب می‌‌شود؟


سرویس دهی

آیا کارکنان رستوران شاد هستند؟ آیا به خاطر این‌که از آن‌ها پیتزا می‌خرید از شما تشکر می‌کنند؟ آیا به خواسته‌های شما توجه می‌کنند؟ آیا زیاد دخالت می‌کنند و سعی می‌کنند سلیقه‌ی خود را در انتخاب نوع پیتزا به شما تحمیل کنند؟ آیا می‌توانند خواسته‌های شما را پیش بینی کنند؟ آیا اشانتیون به شما می‌دهند؟


در دسترس بودن مالک رستوران

آیا می توانید با صاحب رستوران مستقیما صحبت کنید؟ آیا صاحب رستوران از این‌که آن‌جا را برای خرید پیتزا انتخاب کردید از شما تشکر می‌‌کند و از شما می‌پرسد که آیا از خوردن پیتزا لذت برده‌اید؟ آیا صاحب رستوران انتقادات و پیشنهادات شما را می‌پذیرد؟

خوب حالا می‌توانید با در نظر داشتن این فاکتورها بهترین پیتزا فروشی را انتخاب کنید و تجربه‌‌ای به یاد ماندنی از خوردن پیتزا داشته باشید.


منبع : Wordpress