خانم‌هایی که لیپوساکشن را به عنوان گزینه‌ای برای خلاص‌ شدن از چربی‌های ناخواسته شکم، ران، کمر و پشت خود می‌بینند این سوال را دارند که اگر در آینده باردار شوند اثرات لیپوساکشن از بین می‌رود و یا چربی‌ها دوباره برمی‌گردند؟ در صورتی‌که هنوز جوان و برای داشتن فرزند در حال برنامه‌ریزی باشند، می‌خواهند بدانند که آیا بهتر است منتظر بمانند تا بعد از به دنیا آمدن کودکان عمل لیپوساکشن انجام دهند؟
بارداری اثرات لیپوساکشن را خنثی نمی‌کند و یا از بین نمی‌برد. لیپوساکشن روند از بین بردن مقداری از چربی‌ها از بخش‌های مختلف بدن است. وقتی چربی‌ها در اثر لیپوساکشن از بین بروند برای همیشه رفته‌اند. البته نمی‌توان گفت که چربی جدید نمی‌تواند در همان مکان تشکیل شود و ممکن است در زمان بارداری و یا پس از بچه‌دار شدن شما ایجاد شود. 
هنگامی که خانمی باردار می‌شود، تغییرات مختلف فیزیکی در او به وجود می‌آید. بارداری هر خانمی ممکن است بسیار متفاوت از خانم دیگر باشد. هیچ راهی برای تضمین قطعی عدم بازگشت دوباره چربی‌ها در نواحی از بدن که لیپوساکشن شده وجود ندارد. این فقط به شما و بدن شما بستگی دارد.
برخی خانم‌ها پس از لیپوساکشن باردار شده‌اند و ادعا می‌کنند این عمل در واقع به آن‌ها کمک کرده تا از جذب دوباره‌ی چربی اجتناب کرده و یا آن اندازه چربی که در بارداری قبلی داشتند در این نوبت ندارند. آن‌ها معتقدند لیپوساکشن در دوران بارداری‌شان تاثیر مثبت داشته است.
ممکن است لیپوساکشن با عمل‌های دیگر اصلاح فرم بدن مثل جراحی پلاستیک شکم اشتباه گرفته شود. انجام جراحی پلاستیک شکم قبل از بارداری به احتمال بسیار زیاد پس از به دنیا آمدن و بزرگ شدن کودک قابل بازگشت است. جراحی پلاستیک شکم روش بادوام‌تری است اما نتایج آن به راحتی می‌تواند تحت تاثیر بارداری قرار بگیرد.
 برخی از خانم‌ها می‌دانند که فعلا قصد بارداری ندارند و دوست دارند نتایج عملی که انجام می‌دهند را فورا مشاهده کنند. بنابراین پاسخ ما این است که اثر لیپوساکشن توسط بارداری از بین نمی‌رود. در پایان این‌که هیچ دلیلی وجود ندارد برای لیپوساکشن تا بعد از زایمان منتظر بمانید و قبل از بارداری هم می‌توانید عمل لیپوساکشن  را انجام دهید.

منبع : Richardjbrownmd