حتی اگر به داشتن عضلاتی برآمده یا هیکلی لاغر اندام علاقه‌ای ندارید، رفتن به باشگاه ورزشی فواید بسیاری از جمله بهبود و حفظ سلامت فردی دارد. ورزش مداوم و منظم باعث تقویت قلب، بهبود میزان کلسترول خون، افزایش انعطاف‌پذیری، بهتر‌ شدن خواب، کاهش استرس، درمان اضطراب و افزایش استقامت بدن می‌شود.

بهبود سلامت قلب

رفتن به باشگاه ورزشی و انجام تمرینات هوازی موجب تقویت قلب، کاهش ضربان قلب درحال استراحت و افزایش توانایی قلب در پمپاژ خون می‌شود. برطبق مطالب سایت MayoClinic.com  انجام تمرینات هوازی در باشگاه ورزشی علاوه‌بر کاهش ریسک سکته و حمله قلبی، موجب بالا رفتن سطح کلسترول مفید می‌شود.  با استفاده از تردمیل، شنا کردن، دویدن یا با شرکت در کلاس‌های باشگاه ورزشی می‌توانید با شدت متوسط یا زیاد ورزش کنید. 

بهبود عملکرد عصبی حرکتی

تمرینات باشگاه ورزشی علاوه‌ بر ساخت ماهیچه‌ها و کاهش وزن، می‌توانند به بهبود توانایی حفظ تعادل، راه رفتن و چالاکی کمک کند. یکی از مزایای اصلی رفتن به باشگاه ورزشی، تنوع وسایل و دستگاه‌ها و لوازم ورزشی است که به شما امکان تمرین با دستگاه‌های مختلف و با سرعت‌، چالاکی و حرکات تعادلی متفاوت را می‌دهد.

افزایش اطلاعات 

وقتی به باشگاه ورزشی می‌روید این فرصت را دارید که از دیگر اعضا یا کارکنان باشگاه ورزشی سوالاتی درباره چگونگی کار کردن با دستگاه‌ها و این‌که چه نوع تمریناتی به شما در رسیدن به هدف‌تان کمک می‌کند سوال بپرسید. می‌توانید زمانی که به باشگاه ورزشی نمی‌روید از این اطلاعات در تمرینات خانگی خود استفاده کرده و توانایی رسیدن به هدف‌تان در خانه را بالا ببرید.

با انجام تمیرینات ورزشی به صورت مداوم، آرام و باتکنیک در باشگاه ورزشی می‌توانید ماهیچه‌های خود را تقویت کنید.

بهبود وضعیت ماهیچه‌ها و استخوان‌ها

باتوجه به میزان استقامت شما و تعداد دفعاتی که یک حرکت را تکرار می‌کنید، می‌توانید مقاومت، قدرت و اندازه‌ی ماهیچه خود را تعیین کنید. برای بهتر شدن تحمل، استقامت و افزایش توانایی استفاده از ماهیچه‌ها نیازی به بلند کردن وزنه‌های سنگین نیست. اگر در باشگاه ورزشی تمرینات خود را به صورت مداوم و آرام و با تکنیک مناسب انجام دهید، حتی در شرایط متوسط و با وزنه‌های متوسط نیز می‌توانید ماهیچه‌های خود را تقویت کنید. ورزش و تمرینات کششی پس از تمرین نیز به انعطاف‌پذیری ماهیچه‌ها کمک می‌کند. هم‌چنین بر طبق یافته‌های برنامه ساخت استخوان دانشگاه آریزونا، تمرینات استقامتی و وزنه‌زدن باعث افزایش تراکم استخوان می‌شود.

کاهش وزن

فعالیت فیزیکی باعث سوختن کالری می‌شود. اگر این فعالیت‌ها با یک رژیم غذایی مناسب همراه باشند، می‌تواند به شما در افزایش میزان مصرف کالری روزانه و کاهش وزن کمک کند. اغلب دستگاه‌های تردمیل در باشگاه ورزشی دارای شمارشگر کالری هستند که به شما می‌گوید برای سوزاندن میزان کالری مور دنظر چه مدت باید ورزش کنید، یا بعداز اتمام ورزش به شما نشان می‌دهد که چند کالری مصرف کرده‌اید. وقتی در باشگاه ورزشی هستید، می‌توانید از یک نمایشگر ضربان قلب شخصی استفاده کنید تا ببینید که دستگاه‌های پرس، شرکت در کلاس ورزشی یا دیگر فعالیت‌های ورزشی چه تاثیری در مصرف کالری دارند.

انگیزه

با عضویت در باشگاه ورزشی به ورزش جنبه‌ای اجتماعی می‌دهید که به شما انگیزه بیشتری درجهت تمرین سخت‌تر و رسیدن به اهداف‌تان می‌دهد. هم‌چنین عضویت در یک باشگاه ورزشی باعث می‌شود بیشتر از خانه خارج شوید چون احتمالا نمی‌خواهید پولی که به‌عنوان حق عضویت پرداختید هدر رود.

منبع : Azcentral