هنگامی که تصمیم به ورزش می‌گیریم، کاهش وزن، سوزاندن کالری و آب کردن چربی‌های شکم اهدافی هستند که سعی داریم با این کار به آن‌ها برسیم. مطالعات نشان داده است که ایروبیک یکی از بهترین ورزش‌ها برای آب کردن چربی‌های شکم است که طرفدارن زیادی پیدا کرده. ایروبیک ورزشی بسیار عالی برای کاهش وزن و کوچک کردن شکم است. همین طور ایروبیک با بهبود جریان خون در بدن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.


چطور می‌توان با ایروبیک چربی‌های شکم را آب کرد

هنگامی که بدن چربی می‌سازد مقداری از این چربی‌ها در ناحیه‌ی شکمی جمع می‌شوند و اندازه‌ی دور کمر بزرگ می‌شود و در نتیجه نمی‌توانید لباسی را که دوست دارید تن کنید و هنگام خرید شلوار مجبور می‌شوید سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید. هم‌چنین ارتباط چاقی شکمی و بیماری‌های قلبی عروقی به اثبات رسیده است. پس چربی شکم زنگ خطری است که به شما می‌گوید اگر می‌خواهید قلب سالمی داشته باشید باید هر چه سریع‌تر جلوی بزرگ شدن شکم را بگیرید.

حال سوال این است که چطور می‌توان با ایروبیک چربی‌های شکم را آب کرد؟ مطالعه‌ای که اخیرا صورت گرفته نشان می‌دهد ورزش ایروبیک بهترین روش برای سوزاندن چربی‌های شکم است. نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که به ورزش ایروبیک می‌پرداختند، توانستند ظرف 6 تا 8 ماه شش سانتی‌متر از قطر چربی‌های شکم را بسوزانند که این میزان 1.5 برابر بیشتر از کسانی بود که به ورزش‌های دیگر می‌پرداختند.


پانزده حرکت ایروبیک برای سوزاندن چربی‌های شکم که می‌توانید در خانه انجام دهید

در خانه بمانید. لازم نیست به باشگاه ورزشی بروید. حرکات ساده‌ی ایروبیک که در این مطلب آورده‌ایم را در خانه انجام دهید و نتایج آن را به چشم ببینید. این حرکات ایروبیک سوزاندن چربی‌های دور شکم و رسیدن به یک شکم خوش فرم را 100‌% تضمین می‌کند. البته اگر می‌خواهید به نتیجه برسید باید این حرکات را مرتب انجام دهید.


تمرین دایره‌ای

تمرین دایره‌ای اساسا یک ورزش ایروبیک است که با حرکات مقاومتی ترکیب شده و به یک تمرین فشرده تبدیل می‌شود. این تمرینات ایروبیک باید به صورت گردشی یعنی  یکی پس از دیگری انجام شوند و بین حرکات نباید استراحت کرد. تمرین دایره‌ای هم روش‌های ایروبیک و هم غیر ایروبیک را در بر می‌گیرد.


تمرین پله‌ای جزو آن دسته از حرکات ایروبیک است که باعث تقویت قلب و عروق می‌شود و قسمت پایین تنه را قوی می‌کند.

تمرین با پله‌ها

تمرین پله‌ای جزو آن دسته از حرکات ایروبیک است که باعث تقویت قلب و عروق می‌شود و قسمت پایین تنه را قوی می‌کند. به مدت 15 تا 20 دقیقه از پله‌ها بالا و پایین بروید. بعدها می‌توانید این مدت را به 30 دقیقه افزایش دهید. این تمرین ایروبیک برای گرم کردن بسیار عالی است. فقط باید آهنگ حرکت را ثابت نگه دارید.


بالا و پایین پریدن

این یکی از حرکت‌های شدید و پر جست خیز در ایروبیک است. هنگام بالا و پایین پریدن عضلات شانه‌ها، باسن، ران‌ها و ساق پا را در گیر می‌کند. این تمرین ایروبیک را با انرژی زیاد انجام دهید و کالری بسوزانید. گفته می‌شود بالا و پاپین پریدن می‌تواند در 45 دقیقه 450 کالری بسوزاند.


حرکات کیک بوکس

با اضافه کردن حرکات کیک بوک به ورزش ایروبیک می‌توانید در 1 ساعت 863 کالری را می‌سوزاند و برای قلب بسیار مفید است. حرکت کیک بوکسینگ در ورزش ایروبیک به سوزاندن چربی‌های دور کمر و ران‌ها کمک می‌کند.


حرکات یوگا

حرکات یوگا علاوه بر کاهش وزن عضلات شکم و پشت را تقویت می‌کند. این حرکات عضلات را ورزیده کرده و لگن و لگن خاصره را تقویت می‌کند. در حین انجام حرکات یوگا، قدرت، استقامت و تمرکز افزایش یافته و استرس کاهش پیدا می‌کند.


اسکات

اگر واقعا می‌خواهید چربی‌های اطراف شکم را آب کنید، حرکت اسکات را به تمرینات ایروبیک خود اضافه کنید. اسکات تمرینی است برای کل بدن.


اگر در حین انجام حرکت پرش اسکات ایروبیک احساس درد داشتید آن را انجام ندهید.

پرش اسکات

با پرش اسکات می‌توانید چربی‌های شکم را بسوزانید و ضربان قلب را افزایش دهید. این یکی از تمرینات نفس گیر و شدید ایروبیک است. اگر در حین انجام این حرکت ایروبیک احساس درد داشتید آن را انجام ندهید.


حلقه‌ هولا هوپ

یک حلقه‌ی هولا هوپ بردارید و حرکات مختلف را با آن تمرین کنید. این بازی دوران کودکی می‌تواند تبدیل به یکی از حرکات ایروبیک مورد علاقه‌ی شما شود. با این حلقه می‌توانید چربی‌های شکم و دور کمر را بسوزانید.


حرکت برپی

برپی هم یکی دیگر از حرکات جالب ایروبیک است. با این حرکت تمام عضلات از دست گرفته تا پا در گیر می‌شوند. برپی باعث تقویت عضلات شده و چربی‌های شکم را می‌سوزاند.


در جا دویدن

این حرکت ایروبیک ضربان قلب را افزایش داده و باعث بهبود سوخت و ساز بدن می‌شود. با درجا دویدن می‌توانید میزان زیادی از چربی‌ها را بسوزانید.


حرکت پروانه

حرکت پروانه یکی از ساده‌ترین حرکات ایروبیک است که می‌توانید در هر جای خانه انجام دهید. این حرکت ایروبیک برای گرم کردن بسیار عالی است و تمرین خوبی برای قلب و عروق است. در این حرکت تعریق بسیار بالا است و این بدان معنا است که چربی‌های شکم هم در این بین آب می‌شوند.


برای انجام حرکت کرال خرسی ایروبیک دست‌ها و پاها را روی زمین قرار داده و در موقعیت شنا قرار بگیرید.

کرال خرسی

دست‌ها و پاها را روی زمین قرار داده و در موقعیت شنا قرار بگیرید. بدن را صاف نگه دارید. حالا با کرال خرسی به طرف جلو حرکت کنید. وزن کافی را روی دست‌ها بندازید. یادتان باشد کار را بیشتر دست‌ها انجام می‌دهند تا پاها. 45 تا 60 ثانیه به حرکت ادامه دهید. اگر فضا کوچک است می‌توانید برگردید و ادامه‌ی حرکت ایروبیک را بروید.


حرکات بکس

حرکات بکس را نیز می‌توانید به برنامه‌ی ایروبیک خود اضافه کنید. حرکات بکس برای کاهش وزن و افزایش ضربان قلب بسیار عالی است. این شکل از تمرین، بدن را به حرکت و داشته و منجر به کاهش وزن می‌شود.


رقص

هر طور که دوست دارید برقصید؛ زومبا یا رقص شکم، بانگرا یا رقص بالیوودی هر کدام باشد فرقی نمی‌کند. رقص یک ورزش بدنسازی بسیار عالی است که بدن را ورزیده کرده و آن را انعطاف‌پذیر می‌کند و همین طور باعث کاهش وزن و سوختن چربی‌های شکم می‌شود.


تپ بکس

دست‌ها را در جلو یا روی کمر قرار دهید. پای راست را عقب ببرید. حال با حرکت ریتمیک با پای چپ این کار را انجام دهید و به صورت پشت سر هم ادامه دهید. صورت و شانه‌ها باید رو به جلو باشد. زانو‌ها هم باید راحت باشند. با این تمرین ایروبیک عضلات ران ورزیده شده و ماهیچه‌های شکم تقویت می‌شوند و در نهایت چربی‌های شکم آب می‌شوند.


منبع : Myhealthtips