وقتی که به بیماری قلبی دچار می‌شود کسی که بیشتر از متخصص قلب و عروق می‌تواند به شما کمک کند خودتان هستید. اگر بخواهید به بهترین نتایج درمانی ممکن دست پیدا کنید باید به توصیه‌های متخصص قلب و عروق با دقت عمل کنید. بعضی مواقع بیماران در مراحلی خاص این توصیه‌ها را نادیده می‌گیرند. در اغلب موارد بیماران عمدا اطلاعات مهم را از متخصص قلب و عروق خود پنهان نمی‌کنند یا قوانین وی را زیر پا نمی‌گذارند بلکه مشکل این‌جاست که اهمیت بعضی قوانین را درک نکرده‌‌اند.
اگر به یک متخصص قلب و عروق مراجعه کرده‌اید یا قصد دارید در آینده نزدیک این کار را بکنید بهتر است بدانید که 4 مسئله‌ای که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است را به هیچ عنوان از متخصص قلب و عروق خود پنهان نکنید:

  • نتایج دیگر آزمایش‌ها: متخصص قلب و عروق از نتایج آزمایش‌هایی که انجام داده‌اید خبر ندارد مگر این‌که خودتان به او بگویید. اگر از زمان ویزیت قبلی تا حالا آزمایش جدیدی داشته‌اید، باید متخصص قلب و عروق را در جریان نتیجه‌ی آن قرار دهید.
  • انجام ندادن ورزش‌های تعیین شده روزانه: همه‌ی ما برخی اوقات انجام ورزش‌هایی که قرار بوده انجام دهیم را فراموش می‌کنیم. با این وجود اگر به طور مداوم فراموش می‌کنید یا به هر علت دیگری تمرینات ورزشی خود را انجام نمی‌دهید، باید متخصص قلب و عروق معالج خود را در جریان این موضوع قرار دهید. اگر متخصص قلب و عروق شما فکر کند که تمرینات ورزشی تعیین شده را انجام داده‌اید و در واقع شما آن‌ها را انجام نداده باشید، این امر مانع از تشخیص درست بیماری قلبی و درمان موثر آن خواهد شد.
  • مصرف نکردن داروها: این مسئله نتایجی مانند مورد قبل دارد. بنابراین مصرف نکردن داروهای تجویزی و نگفتن این موضوع به متخصص قلب و عروق معالج عواقب خطرناکی خواهد داشت. برای مثال ممکن است وی فکر کند که داروهای تجویزی تاثیری نداشته و بخواهد داروهای جدیدی برای شما تجویز کند. پس اگر شما داروهای تجویزی را مصرف نکرده باشید تعویض دارو کار بیهوده‌ای خواهد بود.
  • مصرف داروهای گیاهی و ویتامین‌ها: شاید یادتان نباشد که در مورد داروهایی که هر روز صبح می‌خورید به متخصص قلب و عروق خود چیزی بگویید. اما باید بدانید که این ویتامین‌ها، داروها و مکمل‌های گیاهی ممکن است برای بیماران قلبی بسیار خطرناک باشند. جینسینگ، سیر، آب گریپ فروت و شیرین بیان می‌توانند برای بیماران قلبی مضر باشند.
قرار ملاقات بعدی شما با متخصص قلب و عروق باید شامل یک بحث صادقانه و راحت باشد. هر چه متخصص قلب و عروق بیشتر در مورد شما بداند، بیشتر می‌تواند  در درمان بیماری‌تان موثر باشد.