اگر رژیم غذایی خود را با فصل ها هماهنگ کنید نه تنها به بهبود وضعیت زمین و سلامت خود کمک کرده اید بلکه در مخارج خود هم صرفه جویی خواهید کرد. این ها مواد غذایی هستند که در تابستان باید از رژیم غذایی خود حذف کنید. اما نگران نباشید ما جایگزین های خوشمزه ای را برای شما در نظر گرفته ایم.

مرکبات

درست است پرتغال در تابستان هم در مغازه های میوه فروشی پیدا می شود اما بیشتر مرکبات برای این که آبدار شوند و مزه ی شیرینی که از آن ها انتظار دارید را داشته باشند به هوای سرد نیاز دارند. هر چند مرکبات در بعضی مناطق در تابستان هم می رسند اما نسبت به مرکباتی که در زمستان یا پاییز می رسند پوستی ضخیم تر و پالپ های بیشتری دارند.
جایگزین: برای دریافت ویتامین C  مورد نیاز بدن هندوانه، توت فرنگی و انبه میل کنید. 

سیب زمینی شیرین سرخ شده
سیب زمینی شیرین در زمستان برداشت می شود و ممکن است تا بهار هم در میوه فروشی ها پیدا شود اما با شروع شدن تابستان  ناپدید می شود. این به این خاطر است که سیب زمینی شیرین نسبت به دیگر میوه های بوته ای مثل هویج و سیب زمینی ماندگاری کمتری دارد. اگر در تابستان جایی آن ها را پیدا کردید احتمالا از چین که بزرگترین تولید کننده سیب زمینی شیرین محسوب می شود وارد شده اند.
جایگزین: تا وقتی ذرت تازه هست چه کسی به سیب زمینی شیرین با آن همه کربوهیدارت نیاز دارد؟

مصرف گوشت گاو در تابستان باعث افزایش دمای بدن تان می شود.

گوشت گاو
ممکن است به نظر بیاید برگر و تابستان در آسمان ها به هم پیوند خورده اند اما باید بدانید که خوردن برگر در تابستان دمای بدن تان را به شدت افزایش می دهد. هضم کردن غذاهایی که پروتئین و چربی زیادی دارند دمای بدن را افزایش می دهد. این غذاها در دستگاه هاضمه به آرامی حرکت کرده و باعث می شود بدن تان انرژی بیشتری مصرف کند. البته این افزایش انرژی به میزانی نیست که عرق کنید و خنک شوید.
جایگزین: میزان غذاهای چرب و پر پروتئین رژیم غذایی خود را کاهش دهید و غذاهایی با چاشنی های تند میل کنید.

انار
اگر می خواهید انار تازه میل کنید باید تا زمستان صبر کنید. در فصل های دیگر سال فقط انار وارداتی در میوه فروشی ها یافت می شود. انارهای وارداتی برای این که با قوانین و مقررات بهداشتی واردات میوه هماهنگ شوند در معرض مقدار زیادی سم و آفت کش قرار می گیرند.
جایگزین: بهتر است در این فصل میوه های آب دار سفت مثل هلو و شلیل در رژیم غذایی خود قرار دهید و برای انار تا ماه های سردتر سال صبر کنید.

در تابستان به جای چای و قهوه از آب میوه های تازه استفاده کنید.

چای و قهوه
اگر نوشیدنی های صبحگاهی تان نوشیدنی هایی هستند که باعث می شوند بیشتر از سرویس بهداشتی استفاده کنید؛ پس احتمالا گزینه ی خوبی برای شروع یک روز گرم نخواهند بود. هرچه بیشتر ادرار کنید نمک و آب بیشتری از بدن دفع می شود و بدن به مرور آب زدایی خواهد شد.
جایگزین: بهتر است بیشتر از آب میوه ی تازه در رژیم غذایی خود و صبحانه استفاده کنید.

بلغور جو دوسر
کربوهیدارت های پیچیده مثل بلغور جو دوسر، برنج قهوه ای و گندم کامل همه غذاهای پر پروتئین هستند. هضم کردن دانه ها برای بدن مشکل تر است و این باعث می شود بدن انرژی بیشتری مصرف کرده و در نتیجه دمای آن افزایش یابد. 
جایگزین: بهتر است صبح خود را با یک اسموتی آغاز کنید و  از این کربوهیدرات های پیچیده کمتر در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

مارچوبه
مارچوبه محصولی مختص بهار است و در فصل های دیگر سال در شرایط خوبی نخواهد بود. البته در اوایل تابستان هم می توانید این گیاه را پیدا کنید اما دیگر شل شده و مزه ی زیادی ندارد.
جایگزین: خوشبختانه در تابستان هم سبزیجات تازه ای مثل لوبیا برفی و لوبیا سبز وجود دارند که می توانید در رژیم غذایی خود از آن ها استفاده کنید.
منبع : Prevention