اگر نمی دانید کاشت مو برای شما مناسب است یا نه، می توانید از این راهنما استفاده کنید. این ها دلایل و نشانه هایی هستند که به شما می گویند ممکن است زمانش رسیده باشد که به کاشت مو فکر کنید.

روش های درمانی معمولی ریزش مو فایده ای نداشته اند

اگر روش های درمانی معمول ریزش مو مثل استفاده از ماینوکسیدیل و فیناستراید را امتحان کرده اید و نتیجه ای نگرفته اید ممکن است کاندیدای خوبی برای عمل کاشت مو باشید. روش های درمانی که ذکر شد برای درمان موارد خفیف ریزش مو مناسب هستند. اما اگر برای شما مفید نبوده اند احتمال اینکه مشکل ریزش مو شما جدی باشد و به کاشت مو نیاز داشته باشید زیاد است.

از سر بی مو خوش تان نمی آید
بعضی از مردان مشکل کچلی را با تراشیدن تمام موهای سرشان حل می کنند. با این حال همه دوست ندارند شبیه  جمشید هاشم پور  باشند. اگر از سر بی مو خوش تان نمی آید بهتر است به کاشت مو فکر کنید.


کچلی به کارتان لطمه می زند

اگر مثل بازیگران یا مجریان تلویزیونی در محیطی کار می کنید که مو داشتن در آن اهمیت دارد و کچلی به کارتان لطمه می زند، با کاشت مو می توانید موقعیت شغلی خود را حفظ کنید.

در چند سالگی دچار کچلی شده اید

در حالی که کاشت مو برای بسیاری از مردان گزینه ی خوبی برای درمان کچلی است ممکن است برای بعضی ها درمان مناسبی نباشد. مخصوصا برای کسانی که در سال های اول بزرگسالی به سر می برند.
تحقیقات نشان می دهند اگر بیست و چند ساله هستید کاشت مو برای شما مناسب نیست. تشخیص الگوی کچلی در سال های اول جوانی کار ساده ای نیست، به همین دلیل کاشت مو برای جوانان درمان مناسبی نخواهد بود.
اما اگر ریزش مو شدید دارید و سی و چند ساله یا بیشتر هستید کاشت مو می تواند نتیجه ی خوبی برای شما به همراه داشته باشد. اگر بیست و چند ساله هستید بهتر است چند سال دیگر صبر کنید. نتیجه ای که خواهید گرفت ارزش صبر کردن را دارد.

کچلی روی اعتماد به نفس تان اثر منفی داشته است
مردها همیشه دوست دارند طوری وانمود کنند که انگار هیچ چیز اعتماد به نفس شان را تحت الشعاع قرار نمی دهد. اما واقعیت این است که کچلی می تواند برای آن ها تجربه ای خجالت آور باشد. اگر هنگام خواندن این مطلب سرتان را به نشانه تأیید تکان می دهید، احتمال اینکه برای بازگرداندن اعتماد به نفس تان به عمل کاشت مو نیاز داشته باشید زیاد است.

کاشت مو بزنید باید به مقدار کافی در این باره تحقیق کنید. مواردی که قبل از کاشت مو باید درباره شان تحقیق کنید شامل نکات زیر می شوند:
  • روش های مختلف کاشت مو کدامند؟
  • طول درمان کاشت مو چقدر است؟
  • آیا کاشت مو برای شما مناسب است یا نه؟
  • چطور پس از انجام عمل کاشت مو از موهای کاشته شده نگهداری کنیم؟


می خواهید عمل کنید
بعد از انجام این تحقیقات می توانید مدتی در مورد انجام عمل فکر کنید اما اگر ماندن در این مرحله شما را آزار می دهد و می خواهید وارد عمل شوید زمانش رسیده عمل کاشت مو را انجام دهید.

با طول درمان مشکلی ندارید
باید بدانید که کاشت مو یک فرایند است. این فرایند نه تنها طول درمان دارد بلکه باید تحمل ریختن موهای کاشته شده قبل از رشد مجدد را داشته باشید. تحمل این موارد ارزش بازگشتن موهای زیبای شما را دارد اما باید ببینید می توانید فرایند درمان را تحمل کنید یا نه. اگر می توانید، زمان دست به کار شدن فرا رسیده است.

منبع : Johnfrankmd