اگرچه مسئولیت تمام و کمال نگهداری از کودکان در برخی خانواده‌ها بر عهده‌ی پرستار کودک است. اما در برخی موارد عجیب به نظر می‌رسد اگر این والدین در طول سفرهای تفریحی خود حواس خود را به کودکانشان جمع کنند. در این حالت آیا بهتر نیست با به همراه داشتن پرستار کودک در تعطیلات از کمک بیشتری برای حل مسائل برخوردار شویم؟
بنا بر آماری که از طرف دفتر کارگری آمریکا تهیه شده بیش از 1.3 میلیون پرستار کودک تا پایان سال 2008 میلادی در این کشور مشغول به کار بوده‌اند .جالب این‌جاست که بالغ بر 33 درصد از این پرستاران سرپرست خانوار بوده‌اند و درصد بالایی از آنها مسئولیت نگهداری از فرزندان خود را نیز به عهده داشته‌اند . اگر شما هم جزو آن دسته والدینی هستید که مسئولیت نگهداری از کودک خود را برعهده‌ی یک پرستار کودک واگذار کرده‌اند، به طور قطع با این مساله برخورد داشته‌اید که آیا به همراه داشتن پرستار کودک در طول یک تعطیلات خانوادگی به صلاح شما خواهد بود یا خیر؟ اگر در پی جوابی قانع کننده برای این سوال هستید مد نظر قرار دادن هزینه‌های جانبی که پرستار کودک متوجه شما خواهد کرد ضروری به نظر می‌رسد. از طرف دیگر شاید به این جریان فکر کنید که با به همراه بردن پرستارتان به تعطیلات در حق او لطف می‌کنید. این در حالی است که این شخص بدون وقفه و استراحت تمام طول تعطیلات را به نگهداری از کودک شما مشغول خواهد بود. پس لازم است که قبل از گرفتن چنین تصمیمی برخی موارد را به خوبی مورد تحلیل قرار دهید.

مزایای به همراه داشتن پرستار کودک در طول سفر 

به همراه داشتن پرستار کودک‌تان در طول سفر این شانس را در اختیار شما قرار خواهد داد که به صورت کامل بر روی تعطیلات خود تمرکز کنید. به طور حتم این جریان موجب خواهد شد که وی مسئولیت‌های مربوط به فرزند شما را به عهده بگیرد و این جریان صد البته به نفع شما خواهد بود. از جهت دیگر این مساله موجب راحتی و رضایت کودک شما هم می‌شود چراکه به طور مسلم او حس بهتری به همراه پرستار خود در طول سفر را تجربه خواهد کرد. 
در این‌جا باید اشاره کرد که شیوه‌های متفاوتی برای به همراه داشتن پرستار کودک در طول سفر وجود خواهد داشت. چراکه برخی خانواده‌ها از پرستار کودک‌شان در طول سفر انتظار ندارد که مسئولیتی در قبال فرزندشان داشته باشد و یا به فعالیت کاری بپردازد و این فرصت را در اختیار وی قرار می‌دهند که از تعطیلات خود لذت ببرد. عکس این جریان هم البته صدق می‌کند و پرستار کودک موظف است به صورت کامل به شرح وظایفی که قبل از سفر برای او تدارک دیده شده متعهد باشد. چراکه خانواده هزینه‌هایی برای به همراه داشتن او متقبل شده‌ است و در مقابل وی موظف به انجام امورات مرتبط با کودک آنها خواهد بود . این جریان ممکن است عواقب پیچیده‌ای را نیز برای والدین به همراه داشته باشد که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. 

پرستار کودک باید تمام مسئولیت‌های مربوط به کودک شما را در طول سفر بر عهده داشته باشد.

عواقب به همراه داشتن پرستار کودک در سفر

به یاد داشته باشید که مادامی که از پرستار کودک خود انتظار دارید که تمام مسئولیت‌های مربوط به کودک شما را در طول سفر بر عهده داشته باشد،  این تعطیلات برای او جنبه‌ی کاری خود را حفظ خواهد کرد. در این صورت می‌بایست هزینه‌هایی را در قبال سفر او متقبل شوید. از طرف دیگر ممکن است پرستار کودک شما تمایلی برای همراهی شما در تعطیلات نداشته باشد. چراکه به هر ترتیب ممکن است که مقصد شما جذابیتی برای وی نداشته باشد. از طرف دیگر مسئولیت‌هایی که از جانب فرزند شما بر عهده‌ی او قرار گرفته محدودیت‌هایی را برای وی ایجاد می‌کند و یا ممکن است که هزینه‌ی سفر در مقصد بالا باشد و او نتواند آن طور که باید از تعطیلات خود لذت ببرد و از خانه خارج شود. به همین دلایل ممکن است لازم باشد در تمام مدت سفر حضور پرستار کودک را در اطراف خود حس کنید و این جریان کمی برای شما ناراحت کننده به نظر برسد. به همین خاطر لازم است که قبل از انجام مقدمات سفر به این مسائل به صورتی دقیق فکر کنید. 

راهکارهایی برای دسترسی به پرستار کودک در طول سفر

دقت داشته باشید که تمام توافقات قانونی و اخلاقی که با پرستار کودک خود عقد کرده‌اید قابل قبول است. اما با توسل به راهکارهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد می‌توانید موارد دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهید
  • با پرستار کودک خود به صورت جداگانه قراردادی محدود به مدت سفر منعقد کنید و در آن به صورت ویژه ساعات کاری، مسئولیت‌ها و جزئیات سفر را مشخص نمائید. مدت سفر نباید جزو مرخصی‌ها و یا تعطیلات پرستار کودک شما حساب شود. مادامی که خود پرستار موافقت خود را از این جریان اعلام نماید.
  • در رابطه با مسائلی چون حق ارسال پست کارت و یا به اشتراک گذاری عکس‌های سفر در صفحات اجتماعی به توافق برسید. 
  • شما می‌توانید در رابطه با ارتباطات و تماس های پرستار کودک  کمی ملایمت و انعطاف به خرج دهید. 

پرستار کودک ویژه‌ی سفر به صورت ویژه در سفر مسئولیت نگهداری از کودکان را به عهده دارند.

توصیه هایی که به والدین می شود:

  • استخدام پرستارهای کودک از بنگاه‌های مرتبط در نقطه‌ای که تعطیلات را در آن سپری می‌کنید می‌تواند از نظر مالی به نفع شما باشد. اگرچه می‌بایست نسبت به اعتبار بنگاهی که قصد دارید از آن پرستار کودک خود را به استخدام کنید اطمینان حاصل نمائید. 
  • استخدام پرستار کودک ویژه‌ی سفر. این پرستاران به صورت ویژه در سفر مسئولیت نگهداری از کودکان را به عهده دارند.
  • مدتی قبل از تاریخ سفر با پرستار کودک در رابطه با تصمیمی که اتخاذ کرده‌اید صحبت کنید، چراکه پرستار کودک مدتی را برای تنظیم برنامه‌های خود نیاز خواهد داشت. از این گذشته در صورت عدم تمایل پرستار کودک برای همراهی شما در سفر، مدتی را نیاز دارید تا به استخدام پرستار سفر برای کودک خود بپردازید.

توصیه هایی برای پرستار

  • قبل از این‌که پیشنهاد صاحب کار خود را قبول کنید به صورت صادقانه در رابطه با چگونگی سفر فکر کنید. به بررسی عادات خود بپردازید و آیا این‌که والدین کودکی که از او نگهداری می‌کنید پتانسیل لازم را برای به همراه بردن شما خواهند داشت و مقدمات راحتی شما را در طول تعطیلات فراهم خواهند آورد یا خیر ؟
  • بررسی‌های لازم را قبل از شروع سفر اعمال کنید. نسبت به فعالیت‌هایی که در مواقع اضطراری لازم است صورت دهید محتاط باشید. شماره تلفن‌هایی که به آن نیاز خواهید داشت و هر آن‌چه که برای انجام مسئولیت خود به آن تکیه خواهید کرد را با دقت آماده کنید.

منبع : Howstuffworks