زمانی‌که مادر در خانه نیست، کودک اجازه دارد چه کارهایی انجام دهد؟ اگرچه همیشه بازی کردن نقش پلیس بد چندان آسان نیست، اما ایجاد دستورالعمل‌هایی برای منضبط بودن در خانه نه‌تنها زندگی را برای شما و پرستار کودک راحت‌تر می‌کند، بلکه در کودکان نیز سازش‌پذیری ایجاد خواهد کرد. یک جبهه‌ی متحد بهترین راه برای به دست گرفتن این وضعیت است. در این‌جا چند نکته در خصوص دستیابی به هماهنگی میان مادر و پرستار کودک در خانه ارائه می‌کنیم.

قوانین تعیین کنید

قبل از استخدام پرستار کودک یا دایه، با همسر خود بنشینید و دستورالعمل‌های انضباطی روشنی را طرح‌ریزی کنید. سپس این قوانین را در طول روند مصاحبه با پرستار کودک بالقوه‌تان در میان بگذارید. واکنش او را بسنجید. اگر پرستار کودک به قوانین شما احترام نگذاشت، الزاما آن‌ها را اجرا هم نخواهد کرد. این مسئله می‌تواند منجر به شرایط ناراحت کننده در آینده و هم‌چنین گیج شدن کودک شود.

به قوانین پایبند باشید

ثبات، ثبات، ثبات. اگر پرستار کودک تمام بعد از‌ ظهر به بچه‌ها اجازه‌ی تماشای تلویزیون را می‌دهد در حالی‌که شما به او گفته بودید که بعد از نیم ساعت تلویزیون را خاموش کند، با این کار اقتدار شما را زیر سوال می‌برد (و برچسب آدم بد را به شما می‌زند). ارتباط بین شما و مراقب، کلیدی در تعیین بهترین راه برای منظم بودن است.

قدرت دادن به پرستار کودک موجب احترام بیشتر بچه‌ها به پرستار و ایجاد آرامش در کار او می‌شود.

از نقاط مبهم و نامشخص استقبال کنید

در خصوص اصول اولیه قوانین محکمی ایجاد کرده‌ (بدون فریاد، بدون تنبیه‌) و دیگر ذره‌ای نگرانی به خود راه ندهید. اگر از جزئیات پیش پا افتاده گیج شوید، تنها  آن موضوع را پر تنش‌ترخواهید کرد و در خانه‌ی‌تان تشنج و سردرگمی ایجاد می‌کنید.

به پرستارتان قدرت دهید

پرستار کودکی که استخدام کرده‌اید، قطعا در خصوص مراقبت از کودکان استعداد دارد و حرفه‌ای است. بنابراین در خصوص آن‌چه می‌گوید و فکر می‌کند که درست است ذهنی باز داشته و گوش دهید. به‌عنوان مثال، ممکن است شما کودکان را آزاد بگذارید تا قبل از غذا تنقلات بخورند، اما پرستار کودک آن را یک ایده‌ی وحشتناک بداند. حرف او را تا آخر گوش دهید یا روش او را امتحان کنید. ممکن است راهی برای مقایسه‌ی بین دو خط مشی پیدا کنید. قدرت دادن به پرستار کودک موجب احترام بیشتر بچه‌ها به او می‌شود و باعث می‌شود که او خانه را با آرامش بیشتری اداره کند.

به حرف‌های پرستار گوش دهید

بگذارید پرستار کودک بداند که شما والدین منضبطی هستید. از او بخواهید تا خیلی راحت در خصوص مسائل رفتاری با شما صحبت کند، زیرا او روزانه چند ساعت را با کودک‌تان می‌گذراند. هم‌چنین می‌توانید او را تشویق کنید تا هر زمان که کودک اوقات تلخی کرد یا چیزی را پرتاب کرد یا خواهرش را زد و او دیگر نمی‌داند چگونه ادامه دهد، با شما تماس گرفته یا پیغام دهد.

کودکان باید بدانند شما پشت پرستار کودک هستید و هرجا حرف از انضباط به میان آید، از او حمایت می‌کنید.

پشت او بدگویی نکنید

کودکان باید بدانند شما پشت پرستار کودک هستید و هرجا حرف از انضباط به میان آید، از او حمایت می‌کنید. بهترین راه این است که با احترام با او صحبت کنید و نشان دهید که برای او و دیدگاهش ارزش قائل هستید. اگر زمانی که پرستار کودک آن‌جا نیست از او بدگویی کنید، کودک به آن پی می‌برد. اگر دیدید که از پرستار کودک خیلی گله‌مند هستید، شاید وقتش باشد تا به دنبال یک مراقب جدید باشید.

نقض قوانین را بررسی کنید

به پرستار کودک هشدار دهید تا بداند روش انضباطی و تنبیه او غیر قابل قبول است. زمانی را صرف نشستن با همسر و پرستار کودک کنید و نگرانی خود را ابراز کنید. قوانین را به او یادآور شوید. با این‌حال، اگر هنوز هم در خصوص مسائلی که در ذهن‌تان غیر قابل مذاکره هستند با مقاومت مواجه شدید، یا دیدید که پرستار کودک آشکارا توهین می‌کند، زمان تغییر است. هنگامی که در مورد فسخ همکاری با او صحبت می‌کنید، سعی کنید تا جایی که ممکن است صریح و به دور از احساسات حرف بزنید. این خانه‌ی شماست و این‌ها بچه‌های شما هستند، اما در عین حال محل کار نیز می‌باشد و رییس شما هستید. چگونگی رسیدگی به موضوع را یک فرصت برای الگوگیری کودکان در خصوص چگونگی رفتار با دیگران حتی در بدترین زمان بدانید.
گاهی اوقات باید در عین مهربان بودن بی‌رحم باشید. این مانند یک رابطه است. همه‌ی چیزها را به‌دست نمی‌آورید، اما بعضی چیزها غیر قابل مذاکره هستند. شما این شخص را استخدام کردید نه تنها به این دلیل که او یک فرد خوب برای مراقبت از کودکان‌تان است، بلکه به این دلیل که به شما کمک هم کند. اگر نیازهای‌تان محقق نشوند، پس باید ببینید که آیا او شخص مناسب برای خانواده‌ی شما است یا نه.

منبع : Care