عمل کاشت مو برای کاهش میزان طاسی ناشی از طاسی مردانه، زخم و آسیب‌دیدگی پوست سر و کم‌پشت شدن موها به‌خاطر اختلالات هورمونی موثر است. با این حال، نتایج کاشت مو می‌تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد و این به‌میزان سستی پوست سر، کیفیت مو و حجم موهای کاشته شده بستگی دارد. با انجام تحقیقات کافی در خصوص مزایا و معایب کاشت مو و خطرات احتمالی این عمل، افراد می‌توانند مطمئن شوند که این عمل برای آن‌ها مناسب است یا خیر. 


مزایای کاشت مو

  • نتایج طولانی مدت: یکی از جنبه‌های مثبت کاشت مو این است که نتایج طولانی مدت دارد. عمل کاشت مو در چند مرحله انجام می‌شود، اما وقتی به اتمام برسد، دیگر نیازی به تکرار کردن آن نخواهد بود. به‌علاوه، کاشت مو از لحاظ هزینه نسبت به روش‌های دیگر درمان طاسی مقرون به صرفه است. 
  • رشد دوباره‌ی موهای طبیعی: حین عمل کاشت مو، جراح پیازهای موهای طبیعی بیمار را برداشته و به قسمت‌های طاس سر پیوند می‌زند. پیازهای پیوند خورده پس از شش ماه سر جای جدیدشان رشد می‌کنند و سر دارای موی طبیعی می‌شود. 

معایب کاشت مو

  • اثرات جانبی: مثل هر نوع عمل جراحی دیگر، عمل کاشت مو هم می‌تواند اثرات جانبی خود را داشته باشد. اثرات جانبی و مشکلات رایج ناشی از کاشت مو شامل عفونت پیازهای مو، ریزش موهای کاشته شده، ورم کردن، خارش و بی‌حسی پوست سر می‌شوند. در مواردی خاص، ممکن است موهای کاشته شده طبیعی به‌نظر نرسند. 
  • برآمدگی پوست سر و زخم: در حالی در بیشتر مواقع عمل کاشت مو موفقیت‌آمیز است، همیشه این امکان وجود دارد که پیازهای مو قبل از رشد دوباره‌ی موها از بین بروند. وقتی این اتفاق می‌افتد، در قسمت‌های جراحی شده‌ی پوست سر برآمدگی‌هایی به وجود می‌آید. هم‌چنین کسانی که عمل کاشت مو روی پوست سرشان انجام می‌شود ممکن است در معرض خطر زخم شدن قسمت‌های جراحی شده قرار بگیرند. این زخم‌ها در عکس‌العمل به فشاری که روی پوست سر وارد می‌شود به‌ وجود می‌آیند. 

نتیجه

حین عمل جراحی کاشت مو، پیازهای مو از قسمتی از سر برداشته شده و به قسمت‌های طاس آن پیوند زده می‌شوند. این عمل بیشتر برای آقایانی که طاسی الگوی مردانه دارند و خانم‌هایی که موهای‌شان در حال کم‌پشت شدن است موثر خواهد بود. 


منبع : Symptomfind