چالش‌های بسیاری بر سر راه یک پرستار کودک وجود دارد که معمولا بسیاری از ما با آن‌ها روبرو می‌شویم. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین چالش‌هایی که در دنیای امروزی پرستار کودک با آن‌ها مواجه خواهد شد اشاره خواهیم کرد.

کارهای سخت و طاقت فرسای بی‌پایان

جشن تولد گرفتن در خانواده به این معنی خواهد بود که ما شاهد حضور پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها خواهیم بود و مهمانان زیادی از جاهای دیگر به خانه‌ای که شما در آن به عنوان پرستار کودک حضور دارید خواهند آمد. حتی آشنایان و دوستان مدرسه‌ی کودکان دعوت خواهند شد و خیلی زودتر از آن چه که فکر کنید اتاق خواب‌های خانه اشغال خواهند شد و خانه به یک هتل شلوغ تبدیل خواهد شد. هم‌چنین وسایل و ظرف‌های درون کمدها و کابینت‌ها زودتر از چیزی که فکر کنید خالی خواهند شد. حتی باید ظرف‌ها و وسایل بسیاری را از مراکز اجاره‌ دهنده‌ی این وسایل امانت بگیرید.

زمان بسیاری را باید مانند تاکسی از این طرف به آن طرف بروید

بچه‌ها برای رفتن به کلاس باید هر روز از خانه‌ی پدر یا مادرشان به محل تمرین و تدریس برده شوند که این موضوع به سختی کارهای شما اضافه خواهد کرد. هم‌چنین اگر پدر و مادر بچه‌ها از هم جدا شده باشند نیز باید مانند تاکسی همیشه در حال حرکت بین خانه‌ی پدر و مادر بچه‌ها باشید. این موضوع چنان خسته‌کننده خواهد بود که شما کم‌تر فرصت می‌کنید که به کارهای دیگرتان برسید.

حضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها زحمت پرستار کودک را کمی کمتر کرده و پرستار کودک وقت بیشتری برای استراحت خواهد داشت.


خانواده

با حضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها زحمت پرستار کودک کمی کمتر شده و وقت بیشتری برای استراحت خواهید داشت. در چنین مواقعی مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها وقت بیشتری را با نوه‌های خود خواهند گذراند که این موضوع از سختی کارهای شما خواهد کاست و برای رسیدگی به کارهای دیگر وقت خواهید داشت. البته در این موارد ممکن است کودکان از روش بازی و رفتار پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های خود زیاد لذت نبرده و تماشا کردن تلویزیون برای آن‌ها کمی خسته کننده باشد که در این موارد پرستار کودک باید هر روز مانند قبل به خانه‌ی آن‌ها سر زده و از وضعیت آن‌ها باخبر باشند.

عدم ثبات

ممکن است برخی روزها با بچه‌ها کنار آمده و رابطه‌ی بسیار خوبی بین شما و بچه‌ها برقرار باشد  و در چنین روزهایی کار شما بسیار راحت بوده و می‌توانید کمی استراحت کنید. اما این روزها معمولا ثبات ندارند و به‌زودی اوضاع تغییر خواهد کرد. همه‌ی کسانی که با کودکان در ارتباط هستند، از والدین و پرستار کودک گرفته تا معلم خصوصی و پزشکان خانوادگی، بدون شک تاکید خواهند کرد که هیچ دو روز ارتباط با کودکان مثل هم نخواهند بود و نمی‌توانید اتفاقات روز آینده را پیش بینی کنید.

منبع : Nannyshecando