لازمه یک خانه سالمندان جهت افزایش جذب مشتری و داشتن لیست انتظار برنامه تبلیغاتی قدرتمند است. درحالی که بعضی از خانه‌های سالمندان زنجیره‌ای و دارای شبعه‌های زیادی هستند، خانه‌های سالمندان کوچکی هم وجود دارند که بودجه‌ی محدود آن‌ها امکان به‌کارگیری شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی را فراهم نمی‌کند. با این وجود تعدادی راهکار تبلیغاتی وجود دارد که می‌تواند به‌طرز چشم‌گیری در افزایش جذب مشتری کارآمد باشد. در این بین مهم‌ترین راهکار تبلیغات چندرسانه‌‌ایی است.

در ابتدا پیام تبلیغاتی واضح و کوتاهی که خانه سالمندان شما را از دیگر خانه‌های سالمندان متمایز می‌کند بنویسید. درحین نوشتن پیام بر ارائه خدمات باکیفیت، مراقبت‌ دلسوزانه و مقرون به‌صرفه بودن خانه سالمندان تاکید کنید و سعی کنید خود را از دیگر رقبا متمایز جلوه دهید. هم‌چنین می‌توانید یک شعار تبلیغاتی انتخاب کنید و در آن خدمات و اهداف‌تان را بیان کنید.

به‌منظور کسب اطلاعات مخاطبان رسانه با روزنامه‌ها، مجلات، پیک‌های محلی و همین‌طور ایستگاه‌های رادیویی تماس بگیرید. گروه‌های هدف برای تبلیغات خانه سالمندان، عموما سالمندان و کودکان هستند. بر اساس اطلاعات بدست آمده از ایستگاه‌های رادیویی روز و ساعت مناسب که در آن زمان گروه‌های هدف از رسانه استفاده می‌کنند را انتخاب کنید.

یک پیام 30 ثانیه‌ای رادیویی بنویسید. این پیام باید شامل نام خانه سالمندان، نوع افراد قابل پذیرش و نوع خدمات باشد. اطلاعات تماس مثل شماره تماس، آدرس وب‌سایت و آدرس خانه سالمندان را حداقل دوبار ذکر کنید.

نام خانه سالمندان خود را در فهرست‌ سایت‌هایی هم‌چون گوگل و یاهو ثبت کنید. اینترنت اولین گزینه برای افرادی است که به‌دنبال خانه سالمندان هستند. از درست بودن آدرس ایمیل، وب‌سایت و شماره تماس اطمینان حاصل کنید.

راهکار دیگر سفارش تراکت‌های تبلیغاتی است که در آن نام خانه سالمندان، نام اپراتور، آدرس وب‌سایت و شماره تماس ذکر شده است. این تراکت‌ها را میان دوستان و آشنایان پخش یا آن‌ها را در تابلو اعلانات نصب کنید.

در روزنامه‌های محلی آگهی تبلیغاتی منتشر کنید. اکثر مراکز اجتماعات سالمندان دارای نشریه چاپی هستند، آگهی خود را در این نشریات منتشر کنید. شعار یا هدف خانه سالمندان را به همراه تصویر زیبایی از آن در آگهی بگنجانید.

هم‌چنین می‌توانید بروشور با شرح کامل جزییات مورد نظرتان را طراحی کنید. این جزییات می‌تواند شامل هزینه، سطح خدمات خانه سالمندان باشد. بروشورها را در سالن انتظار خانه سالمندان، مراکز اجتماعات سالمندان توزیع کنید تا افراد علاقه‌مند با شما تماس بگیرند.


منبع : Ehow