نزدیک به یک سوم از مردان طاس هستند و تقریبا 30 میلیون زن آمریکایی بخشی از موهای خود را از دست داده‌اند. به‌همین دلیل مجله‌ی «Good morning America»  به بررسی روش میکروپیگمنتیشن پرداخته که می‌تواند به پنهان کردن کم پشتی موها کمک کند؛ اما قبل از این‌که این روش را امتحان کنید، چه نکاتی را می‌بایست بدانید؟
اول از همه چیزی که از انجام این روش بدست می‌آورید واقعا یک تتو نیست. هم‌چنین آرایش دائمی هم نیست؛ اگرچه که هر دوی این روش‌ها‌، نقطه‌ی شروعی برای یک ابتکار جدید است. این روش «میکروپیگمنتیشن پوست سر» نام دارد. میکروپیگمنتیشن پوست سر نکات مثبت و منفی دارد که قبل از انجام می‌بایست آن‌ها را در نظر بگیرید. بنابراین این مرحله همان جایی است که باید سوالات‌تان را آغاز کنید. 

از چه نوع سوزنی استفاده می‌کنید

متخصصین میکروپیگمنتیشن عقیده دارند که سوزن‌های معمولی تتو بسیار ضخیم هستند تا رنگدانه‌ها شبیه موهای واقعی به‌نظر برسند؛ اما برای تتو کردن پوست سر، سوزن‌های ظریف‌ آرایشی مناسب‌ترند. ضمن این‌که باید اطمینان حاصل نمایید که مرکزی که مراجعه می‌نمایید برای هر مراجعه‌کننده از سوزن‌های نو استفاده می‌کند. 

اطمینان حاصل نمایید مرکزی که برای میکروپیگمنتیشن به آن مراجعه نموده‌اید از جوهرهای معمولی تتو استفاده نمی‌کند.

از چه نوع جوهری استفاده می‌کنید

اطمینان حاصل نمایید مرکزی که برای میکروپیگمنتیشن به آن مراجعه نموده‌اید از جوهرهای معمولی تتو استفاده نمی‌کند. جوهر آرایش دائمی نیز برای این کار خیلی مناسب نیست، زیرا می‌تواند کم رنگ شود. از مرکز درمانی بپرسید آیا از جوهری که فقط برای پوست سر فرموله شده استفاده می‌کنند یا نه.  البته معمولا مراکز درمانی برای صحبت کردن درباره‌ی این موضوع مردد هستند؛ چون این امر مسئله‌ای رقابتی می‌باشد. اما حداقل باید مطمئن شوید جوهری که روی سرتان استفاده می‌شود بی‌خطر است. پس بپرسید آیا برگه‌ی اطلاعات ایمنی مواد موجود است که بتوانید از طریق آن در مورد جوهر مطالعه کنید. به‌دنبال مرکز درمانی باشید که یک رنگ سفارشی را ترکیب کند تا با رنگ موهای طبیعی‌تان هم‌خوانی داشته باشد، یا این‌که طیف وسیعی از رنگ‌ها را داشته باشد تا بتوانید از میان آن‌ها، رنگی که با رنگ موهای‌تان هم‌خوانی دارد را انتخاب نمایید. 

می‌توانم نتیجه این روش را روی فرد دیگر مشاهده کنم

در عصر فتوشاپ، نباید فقط به عکس‌های قبل و بعد اعتماد کنید. به‌طور مثال مراکز لاغری زیادی وجود دارند که عکس‌های بعد از عمل را تحریف می‌کنند، بنابراین این قضیه می‌تواند برای میکروپیگمنتیشن موی سر هم اتفاق بیفتد. اصرار ید که نتایج را روی افراد ببینید، خجالت نکشید و از نزدیک و به‌طور دقیق به‌سر این افراد نگاه کنید. سعی کنید که بیش از یک نفر از مراجعه کنندگان قبلی را ببینید و این نکته را هم در نظر داشته باشید که حداقل یکی از این افراد، نوع ریزش موی مشابهی با شما داشته‌اند.  

برای مردانی که از الگوی موهای باقی مانده‌ به شکل نعل اسبی استفاده می‌کنند بلند کردن مو بعد از میکروپیگمنتیشن عجیب است.

آیا بعدا می‌توانم موهایم را بلند کنم

برای مردان، اگر الگوی موهای باقی مانده‌ به شکل نعل اسبی است بلند کردن مو واقعا عجیب به نظر خواهد رسید زیرا موهای شبیه‌سازی شده‌ای که در قسمت‌های طاس سر وارد ایجاد می‌شوند رشد نمی‌کنند. آقایان! هرگز دنبال این درمان نروید مگر این‌که آماده باشید تا به مدل موی ماشین شده پایبند شوید. از آن‌جا که این شیوه در خانم‌ها برای حل مشکل کم‌پشتی مو استفاده می‌شود، بلند گذاشتن موها برای خانم‌ها  مشکلی نخواهد داشت. 

چگونه یک خط رویش طبیعی پیدا کنید

این موضوع تعیین‌کننده‌ترین وجه میکروپیگمنتیشن است. اگر خط رویش مو روی پیشانی خیلی پایین باشد استفاده از میکروپیگمنتیشن افتضاح خواهد بود. به همین دلیل، بهترین راه آن است که با یک خط رویش محافظه‌کارانه شروع کنید. همیشه می‌توانید به مقدار موی شبیه‌سازی شده اضافه کنید. اضافه کردن مو از کم کردن آن خیلی آسان‌تر است. جوهر را معمولا می‌توان با لیزر محو نمود اما این کار بسیار دشوار است و می‌تواند دردناک باشد. بهتر است موی کپی شده را به‌عنوان یک چیز دائمی در نظر بگیرید. بسیاری از مردان به اندازه‌ی کافی روی سرشان کرک باقی می‌ماند که بتوان یک خط رویش مناسب را دنبال نمود. هم‌چنین اطمینان حاصل نمایید که یک خط رویش مناسب سن‌تان انتخاب می‌کنید. حتی مردانی که طاسی الگوی مردانه ندارند احتمال دارد که با افزایش سن، در نزدیکی شقیقه های‌شان، برخی عقب نشینی‌های طبیعی مو راتجربه کنند. ریزش موی زنان معمولا در کل سر پخش می‌شود یا بالای سر متمرکز است. بنابراین تعیین این که نقاط جوهر را در کدام قسمت وارد پوست کنند آسان‌تر است. 

اگر بخواهید موهای شبیه‌سازی شده روی پیشانی‌تان پایین‌تر بیایند، همیشه می‌توانید برای درمان مجدد میکروپیگمنتیشن مراجعه نمایید.

اگر بخواهم همزمان با افزایش سن خط رویش‌موهایم به طور طبیعی عقب نشینی کند چه

این موضوع چالش مسلم میکروپیگمنتیشن است. به همین دلیل عاقلانه‌تر آن است که با یک خط رویش محافظه کارانه‌ی جدید اقدام به درمان کنید. اگر بخواهید موهای شبیه‌سازی شده روی پیشانی‌تان پایین‌تر بیایند، همیشه می‌توانید برای درمان مجدد مراجعه نمایید. اما هنگامی که این کار را انجام بدهید ظاهر شما تا پایان عمر احتمالا همان خواهد بود. 

وقتی که موهای طبیعی‌ام شروع به خاکستری شدن می‌کند چه کاری انجام دهم

این موضوع برای مردان که موهای‌شان را خیلی کوتاه می‌کنند و یا زنان که اغلب اوقات موهای‌شان را رنگ می‌کنند مسئله‌ی خاصی نیست. اما حقیقت امر این است که از ابداع این شیوه هنوز مدت زمان کافی نگذشته است تا افراد واقعا بفهمند که این موها چگونه سر را خواهند پوشاند و چگونه با موهایی که در حال خاکستری شدن هستند ترکیب می‌شوند. برخی از شرکت‌ها عنوان می‌کنند که می‌توانند با رنگدانه‌های خاکستری، پوست سر را مجددا میکروپیگمنتیشن کنند. اگر فکر می‌کنید که یک روز خواهان این خواهید شد که موهای‌تان به طور طبیعی رو به خاکستری شدن رود، درباره‌ی این موضوع سوالات زیادی بپرسید. 

آیا می‌توان کپی سازی مو را با سایر راه حل‌های طاسی تلفیق نمود

طرفداران میکروپیگمنتیشن می‌گویند که این روش را دوست دارند زیرا می‌تواند جای زخم ناشی از عمل‌های کاشت مو را استتار کند. میکروپیگمنتیشن هم‌چنین می‌تواند آلوپسی را که در آن افراد برخی اوقات نواحی مجزایی از مو را از دست می‌دهند استتار کند. آن‌ها هم‌چنین به این نکته توجه می‌کنند که مردانی که سال‌ها روی سرشان یک تکه مو داشته‌اند اکنون می‌توانند از آن یک تکه هم خلاص شوند بدون این‌که مجبور باشند تصدیق کنند که از اول آن تکه را روی سرشان داشته‌اند. در حالت ایده‌آل، این وضعیت شبیه آن است که یک فرد انتخاب نموده‌است که موهایش را ماشین کند.

بعد از میکروپیگمنتیشن سر قرار گرفتن در معرض نور آفتاب می‌تواند مشکل ایجاد کند.

آیا قرار گرفتن در معرض نور آفتاب مشکل ایجاد می‌کند

بله، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب می‌تواند مشکل ایجاد کند. مراکزی که این خدمات درمانی را ارائه می‌دهند عنوان می‌کنند که اشعه‌ی UV می‌تواند روی جوهر اثر بگذارد. آن‌ها مراجعه‌کنندگان را ترغیب می‌کنند که اگر به مدت طولانی در معرض آفتاب قرار می‌گیرند از کرم ضد آفتاب یا کلاه استفاده کنند. از آن‌جا که هیچ کس نمی‌داند جوهر در طول دهه‌ها چگونه باقی خواهد ماند این موضوع مسئله‌ی مهمی است که می‌بایست در نظر گرفته شود. 

اگر موهای بیشتری بریزد چه اتفاقی می‌افتد

در رابطه با این موضوع از مرکز درمانی، سوال بپرسید. در حالت ایده‌آل، متخصصین با کم رنگ نمودن نقاط جوهر روی سرتان، موهای شبیه‌سازی شده را با موهای طبیعی‌تان تلفیق می‌کنند. بدین ترتیب اگر موهای بیشتری از دست بدهید در آنجا از قبل، موهای شبیه سازی شده برای استتار وجود خواهد داشت. در مورد این که اگر بعدا نیاز به درمان بیشتری باشد آیا مشکلی وجود نخواهد داشت سوال بپرسید. 

آیا این روش بی‌خطر است

از آن‌جا که میکروپیگمنتیشن پوست سر تقریبا جدید است اطلاعات زیادی در دست نداریم اگر هم وجود داشته باشد درباره‌ی این است که آیا افراد دچاراثرات جانبی شده‌اند یا نه. بنابراین بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که این روش کپی سازی مو را با نزدیکترین خویشاوندانش یعنی آرایش دائمی و تتو مقایسه کنیم. دو نگرانی اصلی در رابطه با این روش‌ها در حوزه‌ی سلامت عبارت‌اند از پاکیزگی سوزن‌ها و این احتمال که به جوهر مورد استفاده واکنش آلرژیک داشته باشید. از مرکز درمانی بپرسید که آیا برای هر مراجعه‌کننده از سوزن نو استفاده می‌کنند یا نه. همچنین ایده‌ی خوبی است که قبل از انجام این روش روی کل پوست سرتان، آن را روی یک ناحیه‌ی کوچک از پوست سرتان که در معرض دید نیست امتحان کنید.

منبع : Abcnews.go