جراحی پلاستیک چشم مثل هر جراحی دیگر دوران نقاهت دارد. داشتن اطلاعات در خصوص دوران نقاهت جراحی پلاستیک چشم گاهی اوقات به‌ اندازه‌ی داشتن اطلاعات در خصوص خود جراحی اهمیت دارد. با خواندن این مطلب می‌توانید اطلاعاتی در خصوص دوران نقاهت جراحی پلاستیک چشم کسب کنید و علاوه بر این، خواهید آموخت که چگونه در این دوران به خود رسیدگی کنید تا فرایند ترمیم سریع‌تر صورت بگیرد؛ با مجله ایرانگان همراه باشید.


پس از جراحی پلاستیک چشم منتظر چه باشیم

جراحی پلاستیک چشم می‌تواند به صورت سرپایی انجام شود یا این‌که به یک شب بستری شدن در بیمارستان نیاز داشته باشد. جراح پلاستیک در خصوص گزینه‌ی مناسب بیمار تصمیم‌گیری خواهد کرد. بستری شدن در بیمارستان پس از جراحی پلاستیک چشم می‌تواند ضروری باشد یا این‌که ضرورتی نداشته باشد. بهترین محیط برای گذراندن دوران نقاهت بسته به ترجیحات جراح پلاستیک و بیمار تعیین می‌شود. 

در دوران نقاهت بیماران باید انتظار قرمز شدن و ورم کردن جاهای شکاف‌ها را داشته باشند. هم‌چنین ممکن است مدام از چشم‌ها اشک بیاید. خشکی پوست اطراف چشم را می‌توان با پماد برطرف کرد. اما ممکن است دید بعضی بیماران به خاطر استفاده از پماد تار شود. در کل تار شدن دید یکی از رایج‌ترین اثرات جانبی جراحی پلاستیک چشم است. در دوران نقاهت ممکن است چشم‌ها به نور هم حساس شوند. 


در چند روز اول پس از جراحی پلاستیک چشم باید چشم‌ها مرطوب بمانند.

رسیدگی و مراقبت در دوران نقاهت

پس از جراحی پلاستیک چشم، پلک‌ها جمع‌ می‌شوند و کمی هم درد دارند. در چند روز اول پس از جراحی، باید روی شکاف‌ها و بخیه‌ها پماد زد تا مرطوب بمانند. کمپرس یخ هم می‌تواند به کاهش ورم کمک کند. هم‌چنین برای مرطوب نگه داشتن چشم‌ها باید از قطره استفاده شود. 

در هفته‌ی اول دوران نقاهت بیماران باید از انجام فعالیت‌هایی که به خشک شدن چشم‌ها منجر می‌شوند خودداری کنند. این فعالیت‌ها شامل مطالعه، تلویزیون تماشا کردن، استفاده از لنز و کامپیوتر می‌شوند. برای کم شدن ورم و قرمزی اطراف چشم سعی کنید تا جایی که می‌توانید سرتان را بالا نگه دارید. بخیه‌ها تا یک هفته پس از جراحی کشیده خواهند شد. معمولا پس از 10 روز بیماران آماده‌ی از سر گیری فعالیت‌های روزانه خواهند بود. 

در چند هفته‌ی اول پس از جراحی پلاستیک چشم، باید از عینک آفتابی استفاده شود تا چشم‌ها از نور آفتاب و باد در امان باشند. در این دوران چشم‌ها زود خسته می‌شوند و پیشنهاد می‌شود که هرزگاهی چرت بزنید. 

در سه تا چهار هفته‌ی اول پس از جراحی پلاستیک چشم، باید از انجام فعالیت‌هایی که جریان خون داخل چشم‌ها را بیشتر می‌کنند خودداری شود. این فعالیت‌ها شامل خم شدن، بلند کردن چیزهای سنگین، ورزش کردن و حتی گریه کردن می‌شوند. 


دوران نقاهت چقدر طول می‌کشد

دوران نقاهت جراحی پلاستیک چشم می‌تواند چند هفته طول بکشد. در هفته‌‌ی اول چشم‌ها باید به مقدار کافی استراحت کنند. برای بعضی‌ها، دروان نقاهت طولانی می‌شود و این ممکن است به افسردگی آن‌ها منجر شود، مخصوصا در مراحل اول دوران نقاهت که صورت ورم کرده و قرمز است. اما بعد از چند هفته بیماران متوجه تغییرات خوب چهره‌شان می‌شوند. جوان‌تر شدن برای هر فردی خوشایند است و باعث می‌شود تمام ناراحتی‌هایش را فراموش کند. 


منبع : Docshop