یکی از نقاط اصلی که سن را نشان می‌دهد، اطراف چشم است. گودی زیر چشم و افتادگی پلک‌ها که با افزایش سن ایجاد می‌شود را می‌توان با جراحی پلاستیک چشم یا بلفراپلاستی برطرف کرد. این جراحی به‌اصطلاح سرپایی می‌تواند ظاهر شما را بهبود بخشیده و شما را جوان‌تر نشان دهد. از نکات زیر برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فواید، خطرات و هزینه‌های آن استفاده کنید.
بلفراپلاستی یا جراحی پلاستیک چشم یک جراحی پلاستیک برای حل مشکلات ظاهری پلک‌ها و اطراف چشم است. با حذف یا تغییر وضعیت بافت‌های اطراف چشم مانند پوست و چربی، کشیدن یا آزاد کردن عضلات، این جراحی پلاستیک می‌تواند زیبایی چشمان شما را دوچندان کند. جراحی پلاستیک چشم اغلب توسط خانم‌ها (بیش از 80 درصد در سطح جهان) انتخاب می‌شود.
هدف از جراحی پلاستیک چشم اغلب بازگردانی ساختار پلک به حالت اولیه و ایجاد حس جوانی در صورت است که با کمک تغییر بافت‌های اطراف چشم، آزاد کردن عضلات مخفی چشم، اصلاح پوست اطراف چشم و تغییر میزان چربی زیر چشم انجام می‌شود.
افتادگی چشم یکی از مهم‌ترین علل جراحی پلک تلقی شده و جراحی پلاستیک چشم می‌تواند به‌راحتی این مشکل را برطرف کند.
بلفراپلاستی، پوست افتاده اطراف چشم را به‌منظور ایجاد چهره‌ای جوان‌تر اصلاح می‌کند. این جراحی پلاستیک چشم هم‌چنین با درمان پلک‌های افتاده زاویه‌ی دید فرد را نیز بهبود می‌بخشد.

جراحی پلک بالا

جراح پلاستیک با بالا کشیدن پلک بالا، پوست اضافه و بافت‌های چربی که منجر به افتادگی پوست و پف چشم می‌شوند را از بین ببرد. اگرچه از بین رفتن چربی، پوست اضافه و افتادگی پلک اغلب با افزایش سن رخ می‌دهد، این جراحی پلاستیک چشم می‌تواند تأثیرات سن را کاهش داده و چهره‌ی شما را پرانرژی‌تر و جذاب‌تر نشان دهد.
طی جراحی پلک بالا شکاف‌های خطی آشکاری در چروک معمولی ایجاد می‌شود، به‌طوری‌که چروک دیگر دیده نمی‌شوند. جراح پلاستیک  پوست اضافه که باعث مشکلات دید و ایجاد پلک‌های افتاده می‌شود را جدا کرده تا به شما چشمانی جوان‌تر بدهد. گاهی عضلات چشم نیز جا به‌ جا می‌شوند. پوست باقی‌مانده بالا کشیده می‌شود، سپس نقاط برش خورده به‌خوبی بخیه می‌شود. هدف از این نوع جراحی پلاستیک چشم اصلاح ظاهر بیمار است؛ البته اهمیت ظاهری طبیعی انکارناپذیر است و تنها متخصصان باتجربه می‌توانند به شما ظاهری جوان و طبیعی هدیه دهند.

جراحی پلاستیک چشم برای پلک پایین تنها چربی‌های زیر چشم را جدا می‌کند.

جراحی پلک پایین

در حالی‌ که جراحی پلاستیک پلک بالا با حذف پوست اضافه همراه است، جراحی پلاستیک پلک پایین تنها چربی‌های زیر چشم را جدا می‌کند؛ چربی زیر چشم عامل اصلی پف یا گودی زیر چشم است. تنظیم میزان چربی و کشیدن پوست زیر چشم منجر به صاف شدن گونه و در نهایت جوان‌تر دیده شدن فرد می‌شود. هم‌چنین جراح پلاستیک  می‌تواند به نقاط گود زیر چشم چربی اضافه کرده و پوست صورت را نیز بدون گودی و لکه نشان دهد.
برای اجرای جراحی پلاستیک پلک پایین، جراح پلاستیک  ابتدا برشی در داخل پلک پایین ایجاد می‌کند؛ این برش در قسمتی از پلک ایجاد می‌شود که پس از بهبود قابل‌ مشاهده نباشد. پوست یا عضلات اضافه در کنار چربی از زیر چشم جدا می‌شود. در برخی موارد چربی جدا نشده، بلکه در کل سطح زیر چشم پخش می‌شود. در انتها نقاط برش خورده طوری بخیه می‌شوند که پوست را کشیده و چروک را از بین ببرند.

افتادگی پلک و جراحی پلاستیک چشم

افتادگی پلک پدیده‌ای است که ممکن است یک یا هر دو چشم را تحت تأثیر قرار دهد. اگر این پدیده مادرزاد باشد به آن پیتاسیس جنینی می‌گویند. پلک‌های افتاده زمانی رخ می‌دهد که لبه‌ی پلک بالا از جایگاه طبیعی خود بیشتر پایین بیاید.
اگر پلک بسیار پایین آمده و قسمتی از چشم را درگیر کرده باشد، می‌تواند بر بینایی تأثیر منفی بگذارد. بیشتر مواقع، افتادگی به علت افزایش سن و بیماری‌های قبلی پوست ایجاد می‌شود. به‌طورمعمول، تاندون‌های عضله مسئول بالا نگه‌داشتن پلک هستند. جراحی پلاستیک پلک‌های افتاده شامل اصلاح تاندون‌ها بوده و اغلب توسط جراح پلاستیک  و جراح چشم انجام می‌شود.

پلک‌های بالا

بلفراپلاستی پلک بالا در 20 سال گذشته، از نظر شناخت و اجرا تغییرات زیادی داشته است. پلک بالا افتاده و ظاهر فرد خسته به نظر می‌رسد و این بیماران را به فکر درمان می‌اندازد. درک ساختار و چروک پلک بالا به پزشکان اجازه‌ی اصلاح بافت‌ها و بهبود وضعیت بیمار را می‌دهد. اگر پلک بالا در موقعیت ایده‌آل خود نباشد، جراحی پلاستیک چشم می‌توان روش اصلی درمان تلقی شود.

منبع : Tabanmd