محققان و جراحان پلاستیک، همواره به استفاده از یخ بعد از اعمال جراحی پلاستیک به خصوص جراحی پلاستیک چشم باور داشته‌اند. چرا؟‌ به این علت که سرمای یخ یا حتی سبزیجات یخ زده، ورم را کاهش می‌دهد.
اما از آن‌جا که استفاده از یخ باعث ایجاد درد و قرمزی و کبودی پوست می‌شود، این سؤال برای بیمارانی که جراحی پلاستیک چشم داشته‌اند پیش می‌آید که آیا باید بعد از جراحی پلاستیک بالا بردن پلک، از یخ استفاده کنند یا خیر؟ 
جراحی پلاستیک پلک بالا و پایین، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. به این دلیل که افتادگی پلک بالایی و پف کردگی پلک پایین، باعث می‌شود که دیگران از چهره فرد تصوری خواب آلود، عبوس و یا هر دو را ببینند. این در حالی است که جراحی پلاستیک چشم که ساعتی بیش به طول نمی‌انجامد، تاثیری ماندگار را روی چهره برجای می‌گذارد. جراحی پلاستیک چشم علاوه بر مقرون به صرفه بودن، در زمان کمی انجام شده، دوران بهبودی آن کوتاه بوده و با وجود همه این‌ها باعث ایجاد تفاوتی شگرف در چهره می‌شود. 
87 درصد از بیماران مراجعه کننده به سایت realself.com، از جراحی پلاستیک چشم  به‌عنوان بهترین جراحی زیبایی نام برده‌اند. 
محققان واحد جراحی پلاستیک دانشگاه گرونینگن هلند، برای بررسی میزان کارایی سرد نگاه داشتن چشم‌ها بعد از عمل جراحی پلاستیک پلک بالا، 38 مریض را انتخاب کردند. آن‌ها یک بسته یخ را روی یکی از چشم‌های هر کدام از بیماران قرار دادند. تمامی این بیماران، تحت عمل جراحی پلاستیک چشم روی هر دو پلک بالایی قرار گرفته بودند. 
سپس از هر کدام از این 38 بیمار خواستند که میزان درد خود را در طول یک ساعت، یک روز، یک هفته و دو هفته بعد از جراحی پلاستیک چشم ثبت کنند. بیماران به وسیله یک دستگاه اندازه‌گیری آنالوگ (VAS)، می‌توانستند میزان درد، احساس ورم و نیز قرمزی و کبودی پوست‌شان را نشان دهند.
‌بعد از یک روز، هیچ تفاوتی در میزان درد میان چشم‌های سرد نگه داشته شده با یخ و چشم‌های بدون یخ گزارش نشد. بعد از یک هفته، میزان کبودی در چشم‌های دارای بسته‌ یخی و بدون بسته یخی، یکسان بود. 
11 نفر از بیماران خواستار استفاده از یخ بودند، در حالی که 15 نفر نمی‌خواستند این کار را انجام دهند و 12 نفر نیز گفتند که فرقی برای‌شان ندارد. محققان به این نتیجه رسیدند که بسته‌های یخی یک روز بعد از جراحی پلاستیک چشم، به میزان درد را کاهش می‌دهند. آن‌ها هم‌چنین اظهار داشتند که استفاده یا عدم استفاده از یخ، باید بر عهده‌ی خود بیماران باشد.

منبع : Robertkotlermd