همه دوست دارند از تعطیلات‌شان لذت ببرید، مخصوصا در کشور خودمان که به دلیل چهار فصل بودن می‌توان وسط زمستان برای سفر به یک ساحل شنی گرم و آفتابی با درختان نخل، جایی وسط بهشت رفت. اما ممکن است از روی نظرات مردم در اینترنت جایی مناسب را برای مسافرت انتخاب کنیم و در نتیجه بخواهیم آن‌جا غذا بخوریم. اگر تا به حال به کشورهای خارجی سفر کرده باشید حتما تجربه‌ی انتخاب‌های نادرست را داشته‌اید و سر از دستشویی یا حتی بیمارستان در آورده‌اید. شاید تصمیم بگیرید غذا را در هتل میل کنید، اما اگر توصیه‌هایی طلایی برای انتخاب رستورانی بدون نقص برای‌تان فراهم کرده باشیم چطور؟ در هر شهر و کشور هم غذای خوب پیدا می‌شود هم غذای بد، فقط باید بدانید غذاهای خوب را چطور و از کجا پیدا کنید. 


رستوران محبوب محلی‌ها را انتخاب کنید

این قانون کاملا درست و آزمایش شده است. از یکی از محلیانی که در ظاهر قابل اعتماد است بپرسید معمولا کجا غذا می‌خورد و یا کدام رستوران را به شما پیشنهاد می‌کند. البته خودتان هم می‌توانید در شهر بگردید و ببینید کدام رستوران‌ها پر از افراد محلی هستند. اگر می‌خواهید خودتان یک تنه رستوران انتخاب کنید از نکات زیر بهره بگیرید. 


از تله‌های توریستی دوری کنید

بعضی رستوران‌ها بیشتر به گردشگران خدمات می‌دهند. معمولا این یعنی قیمت بالا و یک منوی محدود و معمولی. در بعضی موارد هم از آن‌جایی که صاحبان رستوران می‌دانند گردشگران تجربه‌ای از غذاهای آن‌ها نداشته‌اند، غذاهای‌شان را با کیفیت عالی ارائه نمی‌دهند. 


منو را بررسی کنید

همیشه قبل از انتخاب رستوران منوی آن را بررسی کنید. آیا قیمت‌ها نسبت به کیفیت رستوران بالا هستند؟ آیا منو به انگلیسی است یا دو زبانه است؟ بیشتر رستوران‌های محلی خوب منوی انگلیسی ندارند، حتی ممکن است منو نداشته باشند. 


طرز برخورد و لباس‌های کارکنان یک رستوران برای مشتری بسیار مهم است.

کارکنان را تحت نظر قرار دهید

آیا سرشان شلوغ است؟ برای انجام کار اشتیاق دارند؟ به صورت تیمی کار می‌کنند یا این‌که بعضی از آن‌ها بیکار نشسته‌اند به زور از جای‌شان بلند می‌شوند؟ برخوردشان دوستانه است؟ اگر یونیفرم ندارند آیا لباس‌های‌شان مرتب و تمیز است؟


به بوی رستوران توجه کنید

آیا از رستوران بوی شدید غذا می‌آید؟ این معمولا نشانه‌ی خوبی است. 


ظاهر رستوران چگونه است

آیا رستوران تمیز و مرتب است؟ به‌دنبال محیطی دعوت‌کننده و خوشایند باشید. ساده بودن دکوراسیون رستوران نشانه‌ی بدی نیست و حتی اگر میز‌های چوبی بسیار ساده با رومیزی‌های تمیز داشته باشد، می‌توانید آن را انتخاب کنید. 


ظاهر غذا چگونه است

آیا منو عکس دارد؟ اگر ندارد می‌توانید به بشقاب‌ دیگران نگاه کنید. آیا ظاهر غذا تازه است؟


آیا بیشتر غذاها برای‌تان ناآشنا هستند

این گزینه بیشتر برای رستوران‌های خارجی است و معمولا به این معنی است که غذای رستوران از روی دستور پخت اصلی تهیه می‌شود. در خصوص غذاهایی که نمی‌شناسید سوال بپرسید و ببینید دستور پخت آن‌ها محلی است یا خیر.


به غریزه‌ خود اعتماد کنید

حواس پنج‌گانه ی خود را درگیر کنید. تجربه‌ی غذا خوردن در رستوران یک تجربه‌ی احساسی است، پس باید تمام حواس‌تان درگیر و راضی شود.