از رژیم غذایی ناسالمی که دارید ناراحتید؟ نگران نباشید چون افراد زیادی مثل شما هستند. رژیم غذایی اکثر افراد سرشار از مواد غذایی فرآوری شده و پر کالری است. در نتیجه اضافه وزن و بدنی نامتناسب دارند و به سلامت خود آسیب وارد می‌کنند. 

قصد دارید رژیم غذایی و سلامت خود را بهبود ببخشید؟ شاید این کار به‌نظر مشکل بیاید، اما روش‌هایی ساده وجود دارد که با استفاده از آن‌ها از همین امروز می‌توانید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. 


به‌جای نوشابه آب بنوشید

وقتی هوس می‌کنید سر یخچال بروید و یک قوطی نوشابه بردارید، از یخچال دور شوید و یک لیوان آب برای خودتان بریزید. به این شکل به سادگی از وارد شدن مقدار زیادی کالری به بدن‌تان جلوگیری می‌کنید. آب نوشیدن کاری است که باید به آن عادت کنید. اگر آب خالی دوست ندارید، می‌توانید در آن تکه‌های میوه بریزید. 

عاشق گاز نوشابه هستید؟ می‌توانید آب‌های معدنی گازدار استفاده کنید. البته مواظب آب‌های طعم‌دار باشید، چون سرشار از شکر هستند و با نوشابه تفاوت چندانی ندارند. 


هله هوله را پنهان کنید و میوه‌ها را روی میز بگذارید

اگر در خانه بسته‌های بیسکویت، شیرینی، شکلات و آبنبات دارید، بهتر است آن‌ها را پنهان کنید. آن‌ها را هم از دیدتان خارج کنید، هم از ذهن‌تان؛ و به‌جای‌شان میوه‌ها را در ظرف بچینید و دم دست بگذارید. میوه‌های تازه مثل سیب، پرتغال، موز و هلو که در هر خانه‌ای یافت می‌شوند، بهترین افزونه‌ها به رژیم غذایی هستند. 


بهترین و ساده‌ترین روش برای بهبود رژیم غذایی خوردن سبزیجات به عنوان میان وعده است.

به وعده‌ غذایی بعدی میوه و سبزیجات رنگارنگ اضافه کنید

بهترین و ساده‌ترین روش برای بهبود رژیم غذایی خوردن سبزیجات است. نکته‌ی عالی در خصوص سبزیجات و میوه‌ها این است که آن‌ها سرشار از مواد مغذی هستند و کالری کمی دارند. لوبیا سبز و کلم بروکلی می‌توانند افزونه‌ی خوشمزه‌ای برای بشقاب غذا یا ساندویچ باشند. گذاشتن سالاد سر سفره هم روشی ساده برای اضافه کردن سبزیجات به وعده‌های غذایی است. 


قبل از خواب دمنوش بنوشید

اگر عادت دارید قبل از خواب یک نوشیدنی شیرین بنوشید، آن را با دمنوش‌های گیاهی مثل چای بابونه جایگزین کنید. چای سبز بدون کافئین هم می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. 


برای روز بعد آماده شوید

عادت به صبحانه خوردن ندارید؟ باید بدانید که شروع کردن روز با یک صبحانه‌ی سالم باعث می‌شود صبح‌ها را راحت‌تر سر کنید. علاوه بر این تا آخر روز زیاد گرسنه نمی‌شوید و به خوردن هله هوله روی نمی‌آورید. می‌توانید صبحانه را شب قبل آماده کنید تا صبح‌ها به دردسر نیفتید. 


منبع : Verywell