اگر بخواهیم مصرف دارو برای درمان بیماری‌ها مفید باشد، باید در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنیم. این‌که چه دلیلی باعث شده حالا مشکلات تیروئید داشته باشید اهمیت زیادی دارد چون ممکن است همین دلایل به ادامه‌ی یافتن مشکلات تیروئید منجر شوند. با بررسی دلایل مشکلات تیروئید، می‌توانیم ریشه‌های اختلالات عملکرد این غده را پیدا کنیم. 

دانستن ریشه‌ی بیماری‌های متعدد ممکن است انسان را تحت فشار قرار دهد. به همین دلیل است که باید به‌عنوان بیمار به این مسئله دیدی کلی داشته باشیم و با کمک پزشک برای پیدا کردن ریشه‌های بیماری تلاش کنیم. برای حل کردن هر مشکل، اول باید منشا آن را پیدا کنیم تا بتوانیم به طور دائمی آن را ریشه کن کنیم. 


حساسیت به گلوتن

محققان دریافته اند که 43٪ کسانی که به اختلال هاشیموتو مبتلا هستند به گلوتن هم حساسیت دارند. مصرف مواد غذایی حاوی گلوتن می‌تواند این بیماری سیستم ایمنی را تشدید کند. اگر شما هم، چنین مشکلی داشته باشید، با حذف کردن گلوتن از رژیم غذایی ممکن است مشکلات تیروئیدتان حل شود و نیازی به مصرف هورمون نداشته باشید. گلوتن نوعی پروتئین گیاهی است که در گندم و مواد غذایی حاوی آن موجود است. 



حساسیت به کلر

کلر موجود در آب لوله‌کشی، نه‌تنها روی عملکرد غده‌ی تیروئید تاثیر می‌گذارد بلکه روی رشد مغز جنین و نوزاد تاثیر منفی دارد. اگر با چنین حساسیتی مواجه باشید، ایجاد تغییراتی کوچک در سبک زندگی می‌تواند روی عملکرد بهتر غده‌ی تیروئید موثر باشد. می‌توانید با نصب کردن فیلتر کلر روی دستگاه تصفیه آب و سردوش میزان ورود کلر به بدن را به حداقل برسانید. هنگامی که دوش آب داغ می‌گیریم، با تنفس کردن بخار آب کلر وارد شش‌ها و جریان خون می‌شود. 


بودن در معرض مواد رادیواکتیو

قرار گرفتن در معرض مقادیر ناچیز ید 131 ناشی از بارش‌های رادیواکتیو، می‌تواند روی عملکرد تیروئید تاثیر منفی داشته باشد. تنها در آمریکا تا به امروز 1.054 آزمایش اتمی انجام شده که باعث می‌شود شهروندان آمریکایی که پس از سال 1946 متولد شده‌اند، در معرض خطر جدی اختلال هاشیموتو و در نتیجه سرطان تیروئید باشند. 

حادثه‌ی چرنوبیل در شوروی سابق و سونامی فوکوشیما که اخیر اتفاق افتاد به تخریب نیروگاه اتمی منجر شد، نمونه‌هایی از پخش شدن تشعشعات رادیواکتیو هستند. ید 131 که به مقادیر ناچیز توسط امواج اتمسفری حمل می‌شود یکی از عوامل محیطی است که به مشکلات ژنتیکی منجر می‌شود و می‌تواند عامل بیماری‌های سیستم ایمنی نظیر هاشیموتو نیز باشد. اگر ریشه‌ی مشکلات تیروئید شما این باشد، باید با یک برنامه‌ی سم‌زدایی میزان ید موجود در بدن‌تان را به حد متعادل برسانید. 


منبع : Rodalewellness