تا وقتی که لوازم یدکی دست دوم در شرایطی مناسب باشند، هیچ دلیلی وجود ندارد که یک راننده‌ی دیگر نتواند از آن‌ها در خودرو خود استفاده کند. باز کردن قطعات خودرو اسقاطی و فروختن آن‌ها کاری بسیار منطقی است. اگر قطعات در وضعیت مناسبی باشند، می‌توان آن‌ها را به راننده‌ای دیگر و با قیمتی ارزان فروخت. به این شکل مصرف کننده کمتر هزینه می‌کند و پول بیشتری در جیبش می‌ماند و تقریبا همه موافقیم که این مسئله فاکتور تعیین‌کننده‌ای است. علاوه بر این می‌توانید همیشه با فروشنده توافق کنید که در صورت خراب بودن قطعه آن را باز  می‌گرداند. اما خرید لوازم یدکی دست دوم علاوه بر این‌ها فوایدی دیگری هم دارد که یکی از آن‌ها حفظ محیط زیست است. چه چیز باعث می‌شود استفاده از لوازم یدکی دست دوم به حفظ محیط زیست کمک کند؟ در واقع این کار در راستای کاهش مصرف و بازیافت مواد اولیه است. این مسئله را مد نظر داشته باشید و به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید خرید لوازم یدکی دست دوم چگونه در حفظ محیط زیست تاثیر مثبت دارد. 


کاهش انرژی مصرفی برای تولید لوازم یدکی

وقتی مصرف‌کنندگان از محصولات بازیافتی مثل لوازم یدکی دست دوم استفاده کنند، انرژی کمتری برای تولید لوازم یدکی نو مصرف می‌شود. البته لوازم یدکی دست دوم هم ممکن است برای تعمیر و تمیز شدن کمی انرژی نیاز داشته باشند، اما این میزان با میزان انرژی که برای تولید آن‌ها استفاده می‌شود قابل مقایسه نیست. 


امکان خرید اینترنتی

خرید اینترنتی لوازم یدکی دست دوم نه‌تنها کار خریداران را برای پیدا کردن قطعات مورد نیازشان ساده‌تر می‌کند، بلکه در چنین حالتی انتخابی سازگار با محیط زیست خواهند داشت. خرید از سایت‌های آگهی و نیازمندی‌های اینترنتی به گستره‌ی وسیعی از فروشندگان دسترسی خواهید داشت و در اکثر مواقع برای خرید قطعه مورد نظر، حتی لازم نیست از خانه خارج شوید. 


صرفه‌جویی در انرژی فرایند بازیافت

فرایند بازیافت فلزات خود نیاز به مصرف انرژی دارد. دوباره استفاده کردن از قطعات خودروهای اسقاطی نوعی بازیافت محسوب می‌شود که به مصرف انرژی هم نیازی ندارد. در این حالت به‌جای این‌که قطعات از مراکز اسقاط خودرو یا انبارهای خریداران آهن آلات سر در بیاورند، دوباره استفاده می‌شوند و به یک راننده‌ی دیگر سود می‌رسانند.


منبع : Logels