فرقی نمی‌کند بخواهید یک خودرو کلاسیک را بازسازی یا خودرویی معمولی را تعمیر کنید، خریدن لوازم یدکی دست دوم فواید زیادی دارد. شاید تصمیم‌گیری در خصوص خرید لوازم یدکی نو یا دست دوم کمی مشکل باشد. با این‌که لوازم یدکی نو مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، هیچ ضمانتی وجود ندارد که به ایجاد مشکل منجر نشوند. اما فواید لوازم یدکی دست دوم خرید آن‌ها را به یک سرمایه‌گذاری منطقی تبدیل می‌کند و برای صاحب خودرو هم اطمینان خاطر به ارمغان می‌آورد. در این مطلب دلایلی برای خرید لوازم یدکی دست دوم آورده‌ایم که می‌توانید هنگام خرید لوازم یدکی مد نظر قرار دهید. 


صرفه‌جویی در هزینه‌ها

مهم‌ترین فایده‌ای که خرید لوازم یدکی دست دوم به همراه دارد، صرفه‌جویی در هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو است. لوازم یدکی نو گران است و در بیشتر مواقع هزینه‌ی اضافی فقط به صرف نو بودن قطعه پرداخت می‌شود. این مسئله مخصوصا در خصوص خودروهای قدیم صدق می‌کند که به قطعات حیاتی نیاز دارند. منطقی نیست برای خودرویی که 20 سال عمر دارد قطعات نو خریداری کنیم. در چنین شرایطی خرید لوازم یدکی دست دوم بهترین انتخاب است. اما این به آن معنی نیست که لوازم یدکی دست دوم فقط برای خودروهای قدیمی مناسب هستند. 


قطعات بازسازی شده

بسیاری از لوازم یدکی که با عنوان دست دوم به فروش می‌رسند بازسازی شده‌اند. این یعنی این‌که کیفیت و کارایی این قطعات از لوازم یدکی نو کمتر نیست. با این‌که قطعات بازسازی شده کمی گران‌تر از باقی قطعات دست دوم هستند، باز هم از لوازم یدکی نو ارزان‌ترند. 


لوازم یدکی دست دوم را می‌توانید از فروشنده‌های لوازم یدکی دست دوم، مراکز اسقاط خودرو و سایت‌های نیازمندی‌های اینترنتی تهیه کنید.

در دسترس بودن

لوازم یدکی دست دوم را می‌توانید از منابع مختلفی مثل فروشنده‌های لوازم یدکی دست دوم، مراکز اسقاط خودرو و سایت‌های آگهی و نیازمندی‌های اینترنتی تهیه کنید. به همین دلیل پیدا کردن لوازم یدکی نایاب دست دوم از لوازم یدکی نو بسیار ساده‌تر است. فقط باید مطمئن شوید که قطعه‌ای که خریداری می‌کنید کارایی لازم را دارد و به خودرو شما می‌خورد. 


حفظ محیط زیست

خریدن لوازم یدکی دست دوم برای محیط زیست هم فایده‌هایی دارد. از آن‌جایی که با خرید لوازم یدکی دست دوم به شکلی آن‌ها را بازیافت می‌کنیم، منابع طبیعی کمتری برای تولید لوازم یدکی نو مصرف می‌شوند. استخراج مواد اولیه و تولید قطعات هر دو می‌توانند تاثیرات بدی روی محیط زیست داشته باشند. 


استانداردهای کارخانه‌ای

لوازم یدکی دست دوم معمولا تولید کارخانه‌های تولید خودرو هستند؛ چون در اکثر مواقع از روی خودروهای اسقاط شده باز می‌شوند. با این‌که لوازم یدکی کارخانه‌های تولید خودرو همیشه به لوازم یدکی کارخانه‌های تولید قطعات خودرو برتری ندارند، در بعضی موارد استفاده از این قطعات در عملکرد خودرو موثر است.


منبع : Zoresindy