لوازم یدکی خودرو می‌تواند قیمت بالایی داشته باشد. گاهی اوقات خرید لوازم یدکی نو آن‌قدر پر هزینه می‌شود که افراد لوازم یدکی دست دوم را ترجیح می‌دهند. فروش لوازم یدکی دست دوم می‌تواند برای شما سود داشته باشید و هزینه‌های خریداران را نیز کاهش دهد. قبل از این‌که یک خودرو قدیمی را به مراکز اسقاط ببرید، بهتر است تمام قطعاتی که هنوز کارایی دارند را به‌عنوان لوازم یدکی دست دوم بفروشید تا حداکثر استفاده را از خودرو برده باشید. 

به فروشگاه‌های لوازم یدکی دست دوم سر بزنید. احتمال این‌که این فروشگاه‌ها خریدار قطعات شما باشند زیاد است. البته هنگام معامله باید کاملا حواس‌تان را جمع کنید چون این فروشگاه‌ها سعی می‌کنند قطعات را به پایین‌ترین قیمت ممکن از شما خریداری کنند. اگر فروشگاه خریدار قطعات شما نبود، می‌توانید از آن‌ها بخواهید برای‌تان مشتری پیدا کنند و از آن‌جایی که با فروشگاه‌های دیگر و مشتریان زیادی در ارتباط هستند، به راحتی خواهند توانست قطعات شما را به فروش برسانند. البته ممکن است برای انجام این کار درصدی از سود شما را درخواست کنند که کاملا منطقی است. بعضی تعمیرگاه‌ها که در تعمیر خودروهای قدیمی و کلاسیک تخصص دارند هم ممکن است خریدار قطعات شما باشند. هم‌چنین اگر بین دوستان و آشنایان کسی را می‌شناسید که خودرویی مثل خودرو شما دارد، می‌توانید قطعات خودروی‌تان را به او بفروشید. 

در قسمت‌ نیازمندی‌های روزنامه آگهی بدهید و لوازم یدکی که موجود را دارید را لیست کنید. مخصوصا اگر خودروی‌تان قدیمی و کلاسیک باشد، افراد زیادی که به جمع‌آوری خودروهای کلاسیک و نوسازی آن‌ها علاقه دارند خریدار قطعات خودرو شما خواهند بود. از آن‌جایی که دادن آگهی در نیازمندی‌های روزنامه تقریبا هزینه‌ای ندارد، این روش بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. در قسمت نیازمندی‌ها خودتان هم می‌توانید به‌دنبال مشتریان بگردید و منتظر این نباشید که آن‌ها شما را پیدا کنند. 

در سایت‌هایی آگهی و نیازمندی‌های اینترنتی هم آگهی بدهید و علاوه بر لیست قطعات، عکس آن‌ها را در آگهی درج کنید تا خریداران بهتر بتوانند قطعات شما را ارزیابی کنند. این روزها اکثر افراد وقتی دنبال وسایل دست دوم هستند از این گونه سایت‌ها استفاده می‌کنند، در نتیجه این روش برای پیدا کردن مشتری برای فروش لوازم یدکی دست دوم تقریبا از همه موثرتر است. 

با مراکز اسقاط خودرو تماس بگیرید و در خصوص سیاست خرید لوازم یدکی دست دوم سوال بپرسید. مراکز اسقاطی معمولا خودروهای اسقاطی را کامل می‌خرند و جدا کردن قطعات را به عهده‌ی مشتریان می‌گذارند. البته ممکن است قطعاتی که سالم و قابل فروش هستند را به صورت جداگانه خریداری کنند. 


منبع : Ehow