اگر قصد کرده‌اید مقداری از وزن خود را کم کنید، بهتر است بدانید 92٪ برنامه‌های کاهش وزن با شکست مواجه می‌شوند. این آمار بسیار ناامید کننده است، اما یک خبر خوب هم برای‌تان داریم. شما می‌توانید جزو آن 8٪ دیگر باشید. کلید موفقیت در تغییر عادات غذایی فقط در استراتژی‌های شما برای این کار است. در این مطلب نکاتی را برای‌تان آورده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رژیم غذایی خود را تغییر دهید و کاهش وزن داشته باشید. 


از قسمت‌های آسان شروع کنید

هر کسی هله هوله‌هایی مثل کیک شکلاتی، پنیر گریل شده و پاپ کرن کره‌ای را دوست دارد، اما به این شکل نمی‌توان رژیم غذایی را تغییر داد. مطمئنا مواد غذایی زیادی هستند که دوست ندارید از رژیم غذایی‌تان حذف کنید، اما می‌توانید به حذف مواد غذایی که از روی عادت مصرف می‌کنید و برای‌تان اهمیت زیادی ندارند فکر کنید. برای مثال اگر دوست دارید روی برگرتان پنیر داشته باشد اشکالی ندارد، اما اگر فلفل قرمز کبابی هم راضی‌تان می‌کند این گزینه‌ی سالم‌تر را انتخاب کنید. این استراتژی مخصوصا برای کربوهیدرات‌های بی‌گناهی که به آن‌ها توجه نمی‌کنید بسیار کارساز هستند. شاید عاشق کروتن باشید و این هیچ اشکالی ندارد. اما اگر خیلی برای‌تان اهمیت ندارد، شاید بهتر باشد آن‌ها را از سالاد یا سوپ‌تان حذف کنید. 


سبزیجات مصرف کنید

سبزیجات و کاهش وزن همیشه دست در دست هم دارند. مشکل این است که اکثر کسانی که رژیم غذایی برای لاغری می‌گیرند، پس از مدتی از خوردن سبزیجات خسته می‌شوند. این به آن دلیل است که اکثر افراد سبزیجات محدودی مصرف می‌کنند و فقط سه یا چهار نوع از آن‌ها را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند. سبزیجات بهترین منبع مواد مغذی هستند. هم کالری کمی دارند، هم سرشار از مواد مغذی‌اند و خوشمزه هم هستند. 

می‌توانید سبزیجاتی که تا به حال امتحان نکرده‌اید را وارد رژیم غذایی خود کنید. در فرهنگ‌های مختلف جست و جو کنید و با سبزیجات آن‌ها آشنا شود. از این استراتژی می‌تواند برای پیدا کردن غذاهای سالم نیز بهره ببرید. 


اکثر افراد به راحتی عادات بد خود را شناسایی می‌کنند، اما در رژیم غذایی در ترک کردن آن‌ها موفق نیستند.

عادات غذایی بد خود را شناسایی کنید

اکثر افراد به راحتی عادات بد خود را شناسایی می‌کنند، اما در ترک کردن آن‌ها موفق نیستند. مردم همیشه می‌پرسند باید چه کار کنم که وزنم کم شود؟ بهتر است از خودتان بپرسید باید چه کار نکنم که وزنم کم شود؟ این یک سوال ساده است و اکثر افراد جواب آن را می‌دانند. فرقی نمی‌کند زیاد پنیر خوردن، غذای بیرون یا دسر باشد، جواب دادن این سوال اصلا سخت نیست. 

پس از این‌که عادات غذایی بد خود را شناسایی کردید، شاید تصمیم بگیرید تمام آن‌ها را ترک کنید، اما این رویکرد نتایج دراز مدت ندارد. بهتر است این عادات غذایی را کم کم کنار بگذارید. برای مثال اگر سیب زمینی سرخ شده زیاد می‌خورید، مصرف آن را به هفته‌ای یک بار محدود کنید. این روشی ساده اما تاثیر گذار برای ترک کردن عادات بد غذایی است. 


با اضطراب مبارزه کنید

تحقیقات نشان می‌دهد اضطراب باعث می‌شود به مصرف بیش از حد هله هوله روی بیاورید و هم‌چنین، به جمع شدن چربی در شکم منجر می‌شود. البته این‌ها جدای از بی‌خوابی و تغییر خلق و خوی هستند. می‌توانید برای از بین بردن اضطراب از روش‌های ساده‌ی زیر استفاده کنید:

  • روزی 15 دقیقه پیاده‌روی کنید
  • به آهنگی که دوست دارید گوش بدهید
  • ماساژ
  • هر چه بیشتر موبایل و ایمیل را کنار بگذارید
  • 15 دقیقه با حیوان خانگی‌تان بازی کنید
  • مدیتیشن کنید
اگر با مدیتیشن راحت نیستید، مینی مدیتیشن کنید. یک دقیقه بنشنید و آرام نفس بکشید. فقط یک دقیقه، چون همه یک دقیقه در روز وقت دارند. این کار در روز چند بار انجام دهید و از این‌جا مدیتیشن را آغاز کنید.


منبع : Rodalewellness