در حالی که بهتر است رنگ کردن بدنه‌ی خودرو را به یک نقاش خودرو بسپارید، رنگ کردن لوازم یدکی خودرو را می‌توانید در خانه و با روش‌هایی ساده انجام دهید. رنگ کردن لوازم یدکی خودرو روشی مناسب برای زیبا‌تر کردن خودرو یا پوشاندن خط و خش و زنگ زدگی است. در حالی که برای رنگ کردن بدنه به لوازم حرفه‌ای و گران قیمت مثل رنگ پاش یا پیستوله نیاز است، لوازم یدکی را می‌توان با اسپری هم رنگ کرد. 


ابزار لازم

  • چسب کاغذی
  • روزنامه
  • سنباده 300، 900 و 2.000 گریت
  • اسپری
  • پارچه مایکروفیبر
  • پلیش
  • اسپری رنگ

قطعه‌ای که می‌خواهید رنگ کنید را روی روزنامه بگذارید که رنگ جایی نپاشد. اگر لوازم یدکی را به خودرو نصب کرده‌اید و باز کردن آن آسان نیست، اطراف آن را با روزنامه و چسب کاغذی بپوشانید. مطمئن شوید چسب به خوبی چسبیده تا رنگ روی قسمت‌های دیگر خودرو نپاشد. سطح قطعه را با سنباده 300 گریت بسابید تا بتونه به آن بچسبد. سطح سنباده خورده را با یک دستمال خشک و تمیز پاک کنید تا چیزی روی آن نماند. یک لایه بتونه بزنید و بگذارید خشک شود، سپس یک لایه دیگر بتونه روی آن بزنید و پس از این‌که خشک شد روی آن سنباده‌ی 900 گریت بکشید. حالا با یک دستمال خشک دوباره سطح بتونه خورده را پاک کنید. 
اسپری رنگ را خوب تکان دهید سپس روی روزنامه کمی رنگ بزنید. مقدار رنگی که در آغاز از اسپری بیرون می‌آید کمی غلیظ است، بهتر است آن را روی قطعه لوازم یدکی نزنید. رنگ زدن را شروع کنید. بسته به برند اسپری، فاصله‌ی مناسب اسپری کردن متفاوت است و باید در این خصوص از برچسب روی آن کمک بگیرید. یک لایه نازک رنگ بزنید و بگذارید خشک شود، این کار را چند بار تکرار کنید. رنگ اسپری معمولا یک ساعت طول می‌کشد تا خشک شود؛ اما بهتر است در این خصوص از برچسب روی آن کمک بگیرید. معمولا سه لایه رنگ کافی خواهد بود. همیشه چند لایه‌ی نازک بهتر از یک یا دو لایه‌ی ضخیم است. روی رنگ یک لایه رنگ شفاف بزنید، روی آن سنباده 900 گریت بکشید. حالا یک لایه دیگر رنگ شفاف بزنید، باز هم سنباده 900 گریت بکشید و در نهایت از سنباده‌ی 2.000 گریت استفاده کنید. پس از این‌که سطح کاملا صاف شد، با دستمال مایکروفیبر آن را تمیز کنید. در مرحله‌ی آخر هم با استفاده از دستمال مایکروفیبر روی سطح قطعه پلیش بزنید. 


منبع : Ehow