لوازم یدکی خودروهای اسقاطی بخش عظیمی از صنعت خودرو را به خود اختصاص می‌دهد. در سوانح رانندگی بسیاری از لوازم یدکی خودرو سالم می‌ماند. طبق گفته‌ی موسسه‌ی اطلاعات بیمه در سال 2009 سه انتخاب اول سارقین برای سرقت لوازم یدکی سالم خودروها شامل هوندا آکورد،‌تویوتا کمری و آکورا اینتگرا می‌باشد. هرچه لوازم یدکی گران‌قیمت باشد، طبیعتا سارقین را بیشتر به خود جلب می‌کند. 


ضبط صوت، رادیو و GPS

بر اساس آمار منتشر شده در وب‌سایت Car-Part.com یکی از گران‌قیمت‌ترین لوازم یدکی خودروهای اسقاطی سیستم پخش و سیستم هدایت ماهواره‌ای یا همان مسیریاب است که با نام GPS شناخته می‌شود. در سال 2010 تعویض GPS خودروی تویوتا کمری مدل 2010، 1500 دلار تمام می‌شد. قیمت کل سیستم برای یک هوندا آکورد مدل 2008، 650 دلار بود که شامل سیستم جهت‌یابی هم می‌شد. در سال 2006 مجله‌ی «رود اند ترک» گزارش داد سارقین، به سیستم‌های GPS  قابل حمل که در داخل خودرو رها می‌شد روی آورده‌اند.


کولر خودرو

کمپرسورهای تهویه هوای خودرو در بازار لوازم یدکی خودرو ارزش زیادی دارند. در سال 2010، کمپرسور تهویه‌ی هوا برای تویوتا کمری تا 1000 دلار قیمت داشت. کمپرسور هوای چوی مالیبو به آن اندازه گران قیمت نیست؛ اما فروشندگان لوازم یدکی دست دوم بابت آن 400 دلار از مشتری می‌گیرند. در همان سال، حتی فیلترها و کندانسورهای سیستم تهویه هم بیش از 200 دلار فروخته می‌شد.


ایربگ

در سال 2010  هر کدام از ایربگ‌های خودروی هوندا سیویک مدل 2010 ،900 دلار قیمت داشت. بر طبق آمار موسسه اطلاعات بیمه در سال 2009 ، آکورد، سیویک و کمری سه خودرو اول سرقتی در آمریکا بودند. ایربگ‌های سالم خودروهای تصادفی را به آن اضافه کنید و این عدد را ضربدر دو ایربگ موجوددر هر خودرو بکنید تا به عظمت بازار جمع‌آوری ایربگ خودروهای اسقاطی پی ببرید.


اگزوز

در سال 2010،‌ کل سیستم اگزوز از جمله مبدل کاتالیزوری که در برخی از خودروها موجود است بین 500 تا 1000 دلار قیمت داشت. سیستم اگزوز  با منیفولد و هدر متفاوت است. بنابراین هنگام خرید به فروشنده بگویید دقیقا کدام قطعه را می‌خواهید. 


منبع : Ehow