در دنیای امروز، بیشتر والدین در طول روز کار می‌کنند و برای نگهداری بچه‌ها به استخدام پرستار کودک روی می‌آورند. خوشبختانه، پرستاری کودک علیرغم این‌که یکی از مشکل‌ترین شغل‌ها محسوب می‌شود، پاداش خوبی هم دارد. اگر شما هم پرستار کودک هستید، باید همیشه به یاد داشته باشید در صورتی که در حال تربیت کودک شخصی دیگر هستید؛ باید از خواسته‌های والدین کاملا آگاه باشید. 


یک خانواده خوب پیدا کنید

این مهم‌ترین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید، البته پیدا کردن یک خانواده خوب کار ساده‌ای نخواهد بود. در حالی که ممکن است به نظر ساده بیاید، پیدا کردن یک خانواده‌ی مناسب برای یک پرستار کودک، اصلا ساده نیست. باید خانواده‌ای انتخاب کنید که ارزش‌ها و اعتقاداتش با شما در تناقض نباشد و با شما مثل یک شریک رفتار کند، نه زیردست. 


سن کودک

هر کسی نمی‌تواند پرستار نوزاد یا کودکی که تازه راه افتاده و یا یک نوجوان باشد. گروه‌های سنی مختلف کودکان با هم تفاوت‌های زیادی دارند و پرستار کودک برای هرکدام باید توانایی‌های خاصی داشته باشد. شاید بتوانید با یک یا دو گروه سنی خوب کنار بیایید، اما نمی‌توانید پرستار تمام گروه‌های سنی باشید. 


آشپزی یاد بگیرید

پرستار کودک معمولا وظیفه‌ی آماده کردن غذای کودکان را نیز بر عهده دارد، پس باید کمی آشپزی بلد باشد. هم‌چنین اگر کودکان به اندازه‌ی کافی بزرگ باشند، می‌توانید با دخیل کردن آن‌ها در فرایند آشپزی سرگرم‌شان کنید. 


یکی از بهترین شیوه های صحیح تربیت کردن کودک ممنوع کردن بازی برای زمانی معین یا گرفتن یکی از اسباب بازی‌های مورد علاقه‌ی‌شان است که می‌تواند تنبیه مناسبی هم باشد.

شیوه صحیح تربیت کردن

کودکان معمولا اشتباه می‌کنند و پرستار کودک، باید با آن‌ها رفتار تربیتی درستی داشته باشد. یادتان باشد هیچ کودکی بد نیست، آن‌ها فقط نمی‌دانند چطور کار درست را انجام دهند و این وظیفه‌ی شماست که به‌ آن‌ها آموزش بدهید. با هشدار شروع کنید. یک بار هشدار بدهید و به آن‌ها بگویید اگر کارشان را تکرار کنند چه اتفاقی می‌افتد. دوباره به آن‌ها هشدار بدهید و این بار جدی‌تر باشید و بگویید اگر کارشان را تکرار کنند تنبیه خواهند شد. در نهایت آن‌ها را تنبیه کنید. البته در نظر داشته باشید که منظور از تنبیه تحت هر شرایطی تنبیه فیزیکی و بدنی نیست. ممنوع کردن بازی برای زمانی معین یا گرفتن یکی از اسباب بازی‌های مورد علاقه‌ی‌شان می‌تواند تنبیه مناسبی باشد. 


تعامل داشتن با کودکان

با کودکان بازی کنید و با آن‌ها کارهایی انجام دهید که به علایق‌شان مربوط باشد. فعالیتی سرگرم‌کننده پیدا کنید که آموزنده هم باشد. کودکان را برای پیاده‌روی بیرون ببرید و پارک‌ها و موزه‌ها را به آن‌ها نشان دهید. در انجام فعالیت‌های سخت به آن‌ها کمک کنید. یادتان باشد با کودکان باید با زبان خودشان صحبت کنید. 


هر روز با والدین صحبت کنید

کارفرمایان شما دوست دارند بدانند وضعیت کودکان‌شان چگونه است. پس حتما در خصوص کارهایی که کودکان انجام می‌دهند، خوش گذرانی‌های آن‌ها و مشکلات‌شان با والدین صحبت کنید. شما به‌عنوان پرستار کودک می‌توانید با دیدی جدید کودکان را برای والدین‌شان تحلیل کنید. 


آن‌ها کودکان شما هم هستند

عاشق کودکان باشید. به آن‌ها افتخار کنید و دلیلی به آن‌ها بدهید که دل‌شان برای‌تان تنگ شود. مطمئن شوید می‌دانند حتی وقتی تنبیه‌شان می‌کنید، برای آن‌ها اهمیت قائل هستید و خوبی‌شان را می‌خواهید. به کودکان در یادگیری کمک کنید و در شرایط سخت آن‌ها را تنها نگذارید. طوری با آن‌ها صحبت کنید که انگار به اندازه‌ی بزرگسالان می‌فهمند، چون در واقع کودکان بیشتر از بسیاری از بزرگسالان درک و فهم دارند.


منبع : Wikihow