اگر لوازم یدکی قدیمی خودرو پارکینگ خانه را تنگ کرده، آن‌ها را دور نریزید بلکه با روش‌هایی که در این مطلب به شما می‌آموزیم سودی هم از آن‌ها ببرید. می‌توانید آن‌ها را بازیافت کنید، به شهرداری یا ضایعاتی محل بدهید و یا این‌که آن‌ها را بفروشید. این‌ها سه کاری است که می‌توانید با لوازم یدکی قدیمی خودرو خود انجام دهید. انتخاب بسته به نوع امکاناتی است که در منقطه‌ی زندگی شما وجود دارد.


بازیافت

شاید در محل زندگی شما مراکز مخصوصی باشد که بتوانید لوازم یدکی قدیمی خودرو را آن‌جا برده و بازیافت کنید. شماره تلفن این مراکز را می‌تواند از اطلاعات بگیرید و یا از طریق اینترنت بدست بیاوربد. برخی از این مراکز خود به درب خانه شما می‌آیند و قطعات را می‌برند و برخی دیگر از شما می خواهند که خودتان این قطعات را به نزد آن‌ها ببرید.

وقتی لوازم یدکی قدیمی خود را به مراکز بازیافت می‌برید این قطعات به خوبی تمیز  و سپس ذوب می‌شوند. از فلز به دست آمده چیزهای دیگری ساخته می‌شود و در محصولات دیگر مثل تیر‌آهن و حتی در لوازم یدکی دیگر خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند.


وقتی لوازم یدکی قدیمی خود را به مراکز بازیافت می‌برید این قطعات به خوبی تمیز  و سپس ذوب می‌شوند.

محل‌های جمع آوری خودروهای اسقاطی

در برخی از شهرها دوره گردهایی وجود دارند که کارشان خرید ضایعات فلزی است. می‌توانید لوازم یدکی قدیمی خودروی‌تان را به آن‌ها بفروشید و در قبال پولی دریافت کنید. 

هم‌چنین ممکن است مراکز جمع آوری خودروهای اسقاطی نزدیکی شما وجود داشته باشد که خریدار لوازم یدکی قدیمی شما باشند. به‌خاطر این‌که لوازم یدکی خودرو اغلب قابل بازیافت و استفاده هستند، این مراکز در بعضی از موارد پولی هم بابت آن‌ها به شما می‌دهند. در صورتی که قطعات به هیچ دردی نخورد شرکت آن‌ها را در مناسب‌ترین جای ممکن انبار می‌کند.


دلالان لوازم یدکی خودرو

اگر لوازم یدکی قدیمی شما سالم هستند، می‌توانید آن‌ها را بفروشید. کسانی هستند که آن‌ها را برای تعمیر و یا بازسازی خودرو می‌خرند. برخی نیز هستند که لوازم یدکی قدیمی خودرو را فقط برای سرگرمی و بر اساس مدل خودرو جمع آوری می‌کنند. 

این فرصت خوبی است تا بخشی از پولی را که برای خودرو خرج کرده‌اید زنده کنید. می‌توانید از طریق اینترنت یا پرس و جو این دلالان را پیدا کنید. از چند جا قیمت بگیرید بعد اقدام به فروش کنید. اگر قطعات شما از یک برند یا مدل معروف است، به صفحه‌ی نیازمندی‌های روزنامه یا سایت‌های مرتبط با آگهی و نیازمندی‌های اینترنتی مراجعه کنید تا افرادی را که به دنبال آن قطعات هستند بیابید.


منبع : Ehow