بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند دکوراسیون داخلی خانه را خودشان طراحی کنند  چون طراحان حرفه‌ای دکوراسیون داخلی پول بسیار زیادی بابت این کار می‌گیرند. اما هنگام انجام این کار به هیچ عنوان سراغ رنگ مشکی نمی‌روند. برخی از مردم فکر می‌کنند رنگ مشکی باعث می‌شود اتاق تاریک و کوچک به نظر برسد اما لزوما این طور نیست. شاید نخواهید دیوارها را با مشکی رنگ کنید، اما می‌توانید از مبلمان مشکی استفاده کرده و نمای جالبی به دکوراسیون مبل اتاق بدهید. در این مطلب نحوه‌ی انجام این کار را توضیح می‌دهیم.

برای اتاق نشیمن یک ترکیب‌بندی مشخص کنید و فعلا رنگ را نادیده بگیرید. به‌جای این‌که مبلمان سنگین را جا به جا کنید تا جای مناسب آن‌ها پیدا شود، این کار را روی یک کاغذ نقشه‌کشی انجام دهید و آن‌قدر پس و پیش کنید تا چینش دلخواه بدست آید. اتاق را با یک رنگ روشن و خنثی رنگ کنید. با این کار مبلمان مشکی در کنار دیوارها عرض اندام می‌کند. 

به اتاق گچ‌بری هم اضافه کنید چون باعث می‌شود سقف بلندتر به نظر برسد. اگر هیچ کدام از اثاثیه بلند نیستند به گچ‌بری‌ها رنگ مشکی بزنید تا به کمک این رنگ توجه به سمت بالا جلب شود.

اگر رنگ کفپوش روشن و درخشان نیست آن را عوض کنید. کفپوش باید یک تضاد جزئی با دیوارها داشته باشد؛ اما به قدری روشن باشد که با رنگ مشکی مبلمان تضاد ایجاد کند. کفپوش می‌تواند کاشی، موکت و یا چوبی باشد.

تا جایی که امکان دارد اجازه دهید نور وارد اتاق  شود تا روشن به نظر برسد. از پرده‌های توری استفاده کنید تا بتوانید در طول روز آن‌ها را بکشید.

مبلمان را همان‌طور که در نقشه ترسیم کرده‌اید در جای خود قرار دهید. وسایل تزئینی با رنگ‌های چشم‌گیر را برای درهم شکستن رنگ مشکی اضافه کنید. اتاق را شلوغ نکنید اما استفاده از یک تابلوی نقاشی با رنگ‌های روشن، یا یک گلدان روشن و بلند پر از گل، می‌تواند جلوه‌ی خاصی به اتاق بدهد.


نکات مهم

  • اگر پول کافی برای تعویض کفپوش ندارید به‌جای این کار از یک موکت بزرگ استفاده کنید. برای درهم شکستن رنگ مشکی، بعضی از بخش‌های اثاثیه را رنگ کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید فقط قسمت داخل کتابخانه را رنگ کنید و جاهای دیگر آن را با همان رنگ مشکی رها کنید. مجبور نیستید یک ست مشکی مبلمان را در کنار هم بچینید؛ بلکه می‌توانید یک یا چند تکه از آن را با تکه‌های دیگری از اتاق دیگر عوض کنید.
  • هیچ‌گاه اثاثیه‌ی سنگین را به تنهایی جابه جا نکنید.

منبع : Ehow