با ادامه‌ی پیشرفت در حوزه‌ی تجهیزات پزشکی، اندازه‌ی آن‌ها رو به کوچک شدن است. به‌عنوان مثال، دستگاه MRI که زمانی با آهنربا، منبع انرژی و دستگاه کنترل خود چند اتاق را اشغال می‌کرد، امروزه در یک اتاق جای‌ می‌گیرد. دستگاه‌های ماورای صوت قابل حمل شده‌اند و روی چرخ سوار می‌شوند و حرکت می‌کنند. بعضی تجهیزات پزشکی که در بازار وجود ندارند در دست جا می‌شوند و این کاهش اندازه، در حوزه‌ی تجهیزات پزشکی بسیار داغ است و رابطه‌ی مستقیم با کوچک شدن سیم و کابل دارد.

با کوچک شدن تجهیزات پزشکی نصب و حمل و نقل آن‌ها ساده‌تر می‌شود و جای کمتری می‌گیرند. هم‌چنین کوچک شدن تجهیزات توانایی آن‌ها در تشخیص و حساسیت‌شان را بهبود می‌بخشد و به انرژی کمتری نیز نیاز خواهند داشت. این تجهیزات هم‌چنین کمتر در معرض نویز بیرونی مثل سیم و کابل ساختمان‌ها و دیگر دستگاه‌ها قرار دارند.

کوچک شدن سیم و کابل برای این صنعت نیز فواید زیادی به همراه دارد. سیم و کابل کوچک‌تر سطح مقطع کمتری دارند و در نتیجه، انعطاف‌‌شان بیشتر است. هم‌چنین اگر قطر کابل کم باشد، بیشتر خم می‌شود و آسیب نمی‌بیند. کوچک شدن سیم و کابل وزن آن‌ها را نیز کاهش می‌دهد و به این شکل، استفاده از آن ساده‌تر می‌شود و در خصوص تجهیزات پزشکی، وقتی سیم و کابل روی بیمار قرار می‌گیرد فشار کمتری به او وارد می‌کند.

هم‌چنین به تازگی نوعی کابل به نام EcoGen تولید شده است که کوچک و سبک است و گاز برون‌رانی کمی دارد، در تولید آن از هالوژن استفاده نمی شود و کاملا قابل بازیافت است. این نوع کابل برای استفاده از  تجهیزات پزشکی 300 V کاملا ایده‌ال است.


منبع : Alphawire