گاهی اوقات اهداف بزرگ دست ‌نیافتنی به نظر می‌آیند. به همین دلیل خیلی‌ها طرفدار چرخش‌های مؤثر هستند؛ تغییرات کوچکی که به تفاوت‌های بزرگ منجر می‌شوند. می‌توانید با تغییراتی کوچک زندگی سالم‌تری را شروع کنید و به جای جراحی پلاستیک یا گرفتن رژیم غذایی سخت به سادگی جوان‌تر شوید. شما امروز چه تغییراتی می‌توانید اعمال کنید که در آینده به نتایج بزرگی منجر شوند؟ در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.

ورزش کنید و کالری بیشتری بسوزانید
برای استفاده‌ی تمام و کمال از زمان ورزش، اول روی بزرگ‌ترین ماهیچه‌ها تمرکز کنید یعنی پاها و باسن. حرکت ورزشی ساده‌ای را انتخاب کنید تا در هر مکانی اجرایی باشد؛ حرکتی مثل اسکات. به شکلی بایستید که عرض پاها بیشتر از پهلو‌ها باشد؛ پاها جدا از هم، دست‌ها دقیقا روبرو و هم ‌سطح با زمین. زانو‌ها را شل کنید، سپس به ‌آرامی کمر را به عقب برده و تا جایی که ران‌ها با زمین موازی شوند باسن را به سمت زمین متمایل کنید. چند ثانیه صبر کنید و سپس به ‌سرعت به حالت ایستاده بازگردید. این حرکت را 11 بار تکرار کنید. هرچه آرام‌تر به سمت پایین بیایید، این حرکت سخت‌تر و مؤثرتر خواهد بود، کالری بیشتری می‌سوزانید و وزن‌تان سریع‌تر کاهش می‌یابد.

بهترین ژست را داشته باشید
هر روز صبح پیش از آن‌که از تخت خواب بیرون بیایید مثل یک گربه به مدت 30 تا 60 ثانیه کش بیایید تا بدن‌تان دوباره شروع به کار کند. مثل یک گربه‌ی وحشت ‌زده چهار دست ‌و پا روی زمین افتاده و کمر خود را به سمت سقف خم‌ کنید. 10 ثانیه در این حالت بمانید، سپس در مسیر مخالف خم شوید و شکم خود را به سمت زمین متمایل کنید. کش آمدن مانند گربه‌ها در آغاز روز ژست شما را بهبود می‌بخشد، جریان خون را روان‌تر می‌کند و گرفتگی‌های بدن را آزاد می‌کند. برای جوان‌تر شدن لزوما به جراحی پلاستیک نیاز ندارید. ژست بهتر یعنی ظاهری جوان و زیباتر.

متخصص گریم و میکاپ معتقدند که نوع آرایش چشم در نمایان شدن بهتر پوست دور چشم موثر است.

از خطای دید استفاده کنید
وقتی چشمان‌تان سفیدتر باشند، پوست اطراف چشم روشن ‌تر به نظر می‌رسد. یک متخصص گریم و میکاپ بین ‌المللی می‌گوید «من برای سایه بیشتر از رنگ ارغوانی استفاده می‌کنم تا جلوه‌ی بیشتری داشته باشد و تضاد تناژهای قرمز روی پوست و دور چشم‌ها بیشتر نمایان شود».

غذای خود را با طمأنینه میل کنید
یک متخصص تغذیه توصیه می‌کند پیش از این‌که شروع به غذا خوردن کنید، 60 ثانیه به غذایی که پیش روی‌تان است فکر کنید. این یک دقیقه را صرف لذت بردن از بوی غذای‌تان کنید و به این بیاندیشید که مواد اولیه‌ی این غذا از کجا آمده‌اند و چطور در کنار هم قرار گرفته‌اند. سپس از اولین لقمه لذت ببرید. طبق تحقیقاتی که توسط چند متخصص تغذیه و رژیم غذایی منتشر شده است کسانی‌که به ‌آرامی به زمان غذا نزدیک می‌شوند و بین لقمه‌ها فاصله‌ی بیشتری در نظر می‌گیرند از کسانی‌که غذای خود را با عجله می‌خورند وزن کمتری دارند.

اضطراب‌های خود را تسکین دهید
با یک مدیتیشن 60 ثانیه‌ای بر اضطراب ناشی از کار غلبه کنید. شما تنها با 4 نفس عمیق می‌توانید فورا خود را آرام کنید، دوباره انرژی بگیرید و از اضطراب خود رها شوید. این کار به جوان‌سازی پوست شما کمک زیادی می‌کند. به علاوه پایین نگاه داشتن اضطراب با استفاده از این مدیتیشن‌های کوتاه باعث می‌شود بدن تان کورتیزول کمتری تولید کند، کاهش وزن‌تان متعادل باشد و خلق و خوی بهتری داشته باشید.
منبع : Prevention