یک چای داغ بهترین نوشیدنی برای برطرف کردن گلو درد و گرم کردن بدن پس از شنا کردن است. اما برخی از دمنوش‌ها خواص دیگری نیز دارند؛ مثلا به کاهش وزن کمک می‌کنند. دمنوش‌هایی که در این مطلب آورده‌ایم هر کدام به نحوی به کاهش وزن کمک می‌کنند. برخی هورمون‌های گرسنگی را ساکت می‌کنند و برخی دیگر سوخت کالری را بالا می‌برند. این دمنوش‌ها می‌توانند خطر بیماری قلب و همین‌طور دیابت را کاهش دهند. 


دمنوش نعناع ولع خوردن را از بین می‌برد

فنجان خود را از دمنوش نعناع پر کرده و آن را بو کنید. با این‌که برخی از بوها باعث تحریک گرسنگی می‌شوند، برخی دیگر اشتها را کور می‌کند. بر اساس یک مطالعه کسانی که عرق نعناع را هر دو ساعت یک بار بو کرده‌اند در ماه به طور متوسط بیش از دو کیلوگرم وزن کم کردند. در صورت امکان دو قطره عرق نعناع روی بالش خود بچکانید یا در اتاق خود شمع نعناع بسوزانید تا بوی آن در اتاق بپیچد.


چای سبز برای بالا بردن سوخت و ساز بدن

قبل از  ورزش با نوشیدن جای سبز اثر چربی سوزی آن را بالا ببرید. در یک مطالعه که دوازده هفته به طول انجامید، شرکت‌کنندگانی که در روز  4 تا 5 فنجان چای سبز نوشیدند و 25 دقیقه ورزش کردند از کسانی که فقط ورزش کردند اما چای سبز ننوشیدند به طور متوسط 900 گرم بیشتر وزن کم کردند. ترکیبات موجود در چای سبز به نام کاتچین‌ها چربی‌های شکم را از سلول‌های چربی آزاد می‌کنند و با این کار قابلیت کبد برای تبدیل این چربی‌ها به انرژی را بالا می‌برند.


چای سفید غنی‌ترین منبع آنتی‌اکسیدان در بین دمنوش‌هاست که برای کاهش وزن معجزه می‌کند.

چای سفید چربی‌ها را سد می‌کند

چای سفید به طور طبیعی در زیر نور آفتاب خشک می‌شود و همین باعث می‌شود که غنی‌ترین منبع آنتی‌اکسیدان در میان دمنوش‌ها باشد. مطالعه‌ای که در مجله‌ی تغذیه و متابولیسم انتشار یافت نشان می‌دهد که چای سفید می‌تواند به طور هم‌زمان باعث  لیپوسیس یعنی شکستن چربی‌ها شود و جلوی آدیپوجنسیس یعنی شکل‌گیری چربی را بگیرد. چای سفید واقعا شایسته نام چای رژیمی است و برای کاهش وزن معجزه می‌کند.


دمنوش رویبوس گرسنگی را از بین می‌برد

دمنوش رویبوس از برگ گیاه ردبوش تهیه می‌شود که فقط در جنوب آفریقا رشد می‌کند. چیزی که باعث می‌شود دمنوش رویبوس برای کاهش وزن مفید باشد یک آنتی‌اکسیدان منحصر به فرد به نام آسپالاتین است. تحقیقات نشان می‌دهد این ماده می‌تواند میزان تولید هورمون‌های اضطراب که به گرسنگی و ذخیره شدن چربی در بدن منجر می‌شوند را کاهش دهد. این هورمون‌ها هم‌چنین به فشار خون، سندروم متابولیک، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 نیز مربوط می‌شوند. 


منبع : shape