تحقیقات و مطالعات نشان می‌دهد که افراد حتی با نفس کشیدن هم وزن کم می‌کنند و بینی نقش مهمی در تنفس دارد. اما در موارد زیادی از جراحی زیبایی بینی افراد دچار مشکلات تنفسی می‌شوند و این میزان در آمریکا 25٪ از کل اعمال جراحی زیبایی بینی را شامل می‌شود. در بعضی موارد هم تیغه‌ی بینی افراد در اثر حوادث دچار آسیب و انحراف شده و به مشکلات تنفسی منجر می‌شود. در نتیجه جراحی زیبایی بینی ترمیمی یا عمل انحرف بینی برای حل مشکلات تنفسی لازم است. با عمل انحراف بینی شکل تیغه‌ی آن تصحیح شده و مشکلات تنفسی حل می‌شود. 

شاید این سوال برای‌تان پیش بیاید که بینی چه ربطی به کاهش وزن دارد؟ طبق تحقیقات انجام شده حتی نفس کشیدن هم به کاهش وزن منجر می‌شود. این نتایج از تحقیقات انجام شده توسط محققین استرالیایی به دست آمده که به‌دنبال پاسخ این سوال بوده‌اند که وزن پس از کم شدن کجا می‌رود؟ جوابی که پیدا کردند این است که از بینی خارج می‌شود. 

دو محقق از دانشگاه نیوسات ولز در کریسمس سال 2015 اعلام کردند که هوایی که از بینی خارج می‌شود حاوی چربی بدن است. شاید باورش مشکل باشد که بینی و نفس کشیدن در کاهش وزن نقش مهمی داشته باشند، البته این یکی از کاربردهای فرعی بینی محسوب می‌شود. محققیقن با انجام آزمایشاتی روی هوایی که از بینی تنفس می‌شود متوجه شدند که این هوا حاوی آب و کربنی است که از سلول‌های چربی بدن گرفته می‌شود. برای مثال اگر 10 کیلوگرم وزن کم کنید، 8.5 کیلوگرم آن به شکل بخار آب و کربن دی‌اکسید از طریق بازدم از بدن خارج می‌شود. از آن‌جایی که بینی هوای فیلتر شده برای شش‌ها فراهم می‌کند، محققین متوجه شدند که شش‌ها اندام اصلی پالشی بدن برای چربی هستند. 

تصورات اشتباه در خصوص کاهش وزن بر این مبنی است که چربی در بدن به انرژی و گرما تبدیل می‌شود. در حالی که اتفاقی که می‌افتد این است که چربی به کربن، اکسیژن و هیدروژن تبدیل می‌شود و دو مورد آخر با هم ترکیب می‌شوند و آب را تشکیل می‌دهند. در نهایت همه‌ی این‌ها از بینی خارج می‌شوند. پس ورزش کردن با بالا بردن ریتم تنفس هم به کاهش وزن کمک می‌کند. هر چه بیشتر نفس بکشید، کربن بیشتری از بدن خارج می‌شود. پس افراد حتی با خوابیدن و نشستن هم وزن کم می‌کنند. اما مشکل این است که افراد نمی‌دانند ما به غذای زیادی نیاز نداریم. 

یک شیرینی 100 گرمی که با صبحانه یا نهار میل می‌کنید را در نظر بگیرید. همین شیرینی می‌تواند یک پنجم انرژی مورد نیاز بدن یک فرد عادی را تامین کند. در نهایت این‌که برای کاهش وزن باید به مقدار کافی غذا بخورید، بیشتر فعالیت بدنی داشته باشید و درست نفس بکشید. 


منبع : Robertkotlermd