این روزها جراحان پلاستیک شاهد پدیده‌ای جدید هستند، تعداد آقایانی که برای جراحی زیبایی بینی به مطب‌های جراحان پلاستیک مراجعه می‌کنند هر روز بیشتر می‌شود. طبق آمارهای منتشر شده در آمریکا 9٪ اعمال جراحی پلاستیک روی آقایان انجام می‌شود و این میزان نسبت به سال 1997، 121٪ افزایش داشته است. در حالی که رایج‌ترین جراحی زیبایی بین آقایان لیپوساکشن است، رتبه‌ی دوم به جراحی زیبایی بینی اختصاص دارد. به‌نظر می‌رسد خویشتن‌بینی برای آقایان هم به چالشی بزرگ تبدیل شده و آن‌ها برای کسب رضایت بیشتر از ظاهر خودشان، به جراحی پلاستیک روی آورده‌اند. 


تاثیرات فرهنگ و رسانه

یکی از دلایل تمایل بیشتر آقایان به جراحی زیبایی این است که قبح جراحی پلاستیک برای آقایان، در جامعه و رسانه‌های عمومی شکسته شده است. در گذشته وقتی خانم‌ها یا آقایان جراحی زیبایی بینی یا دیگر اعمال جراحی زیبایی انجام می‌دانند، برای مدت‌ها آن را پنهان می‌کردند و از این‌که این کار را انجام داده بودند خجالت می‌کشیدند. اما امروزه مردم برای پز دادن سراغ جراحی پلاستیک می‌روند و از انجام این کار حس خوبی دارند. 

پیشرفت تکنولوژی هم در این مسئله بی‌تاثیر نبوده است. پیش از این افراد پس از جراحی زیبایی بینی باید یک شب در بیمارستان بستری می‌شدند، اما امروزه بیشتر اعمال جراحی زیبایی به صورت سرپایی انجام می‌شود. این یعنی بیماران باید پول کمتری خرج کنند، زودتر خوب می‌شوند و مرخصی کمتری می‌گیرند. جالب است بدانید افراد میانسال هم تمایل زیادی به جراحی پلاستیک پیدا کرده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد سن 71٪ آمریکایی‌هایی که جراحی پلاستیک انجام می‌دهد بین 35 تا 64 سال است. 


برداشتن قوز بینی و ترمیم بینی شکسته از مهم‌ترین دلایل جراحی زیبایی بینی در بین آقایان است.

آقایان با جراحی زیبایی بینی چه مشکلاتی را حل می‌کنند

جراح پلاستیک به روش‌های زیادی می‌تواند بینی‌ آقایان را بهبود بخشد:

  • باریک کردن بینی پهن
  • کوتاه کردن بینی دراز
  • کوچک کردن سوراخ‌های بینی
  • برداشتن قوز بینی
  • ترمیم بینی شکسته
  • از بین بردن انحراف بینی و حل مشکلات تنفسی
آیا این تغییرات چهره‌ را تغییر می‌دهد؟ بله با ایجاد این تغییرات چهره دچار تحول اساسی می‌شود. این مسئله شاید برای بعضی افراد ترسناک باشد، به همین دلیل بهتر است قبل از جراحی زیبایی بینی خواسته‌های خود را کامل برای جراح شرح دهید تا نتیجه‌ی مطلوبی از جراحی بگیرید.


منبع : Rhinoplastyny