شاید اسم‌ پارچه ‌های مختلف لباس عروس برای شما آن‌قدر نا‌آشنا و سخت بوده که به خود گفته‌اید برای یادگیری آن‌ها مجبورم قبل از مراسم عروسی یک زبان خارجی یاد بگیرم. رفتن به مزون برای خرید لباس عروس برای خیلی‌ها با وحشت و اضطراب همراه است. با لباس زیر جلوی فروشنده می‌ایستید و او شما را با کلماتی که هرگز نشنیده‌اید بمباران می‌کند. به همین دلیل در این‌جا لیستی از اسامی پارچه های لباس عروس را آورده‌ایم. هر چه با این کلمات آشناتر باشید بهتر می‌توانید لباسی را که مناسب شما باشد انتخاب کنید.


توری

این یکی زیاد هم سخت نیست و شما ‌آن را می‌شناسید. بافت این پارچه باز است و معمولا فقط در بخشی از لباس عروس مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اگر  به درستی سجاف بخورد می‌توان کل لباس را با آن دوخت.


چارموس

چارموس پارچه‌ای نرم وسبک و براق است البته نه به اندازه ساتن.


شیفون

شیفون پارچه‌ای بدن‌نماست که از ابریشم یا ریون بافته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. شیفون معمولا به‌عنوان لایه روی قسمت دیگری از  لباس قرار می‌گیرد.


ارگانزا

پارچه‌ای است حریری و سخت که از ابریشم و ریون بافته می‌شود. ارگانزا سخت اما توری مانند است.


ریون

ریون پارچه‌ای با الیاف مصنوعی است. این پارچه شبیه ابریشم است اما کار کردن با آن راحت بوده و ارزان‌تر تمام می‌شود.


پارچه توری ابریشمی نازک معمولا در چادر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما می‌تواند جلوه‌ای رمانتیک به لباس عروس بدهد.

توری ابریشمی نازک

توری ابریشمی در اصل از ابریشم یا ریون ساخته می‌شود. این پارچه معمولا در چادر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما می‌تواند جلوه‌ای رمانتیک به لباس عروس بدهد.


ساتن

می‌دانید که ساتن براق است. این پارچه از ابریشم ساخته می‌شود. با این‌که ساتن دوشس تجملی به نظر می‌رسد، ترکیبی از ابریشم و ریون با قیمتی مناسب‌‌تر  است.


پارچه تافته

تافته پارچه‌ای خشک است. خیلی ها می‌گویند از مد افتاده اما می‌توان آن را در سبک‌های مدرن لباس عروس مورد استفاده قرار داد. 


ابریشم

محبوب‌ترین و گران‌قیمت‌ترین پارچه برای لباس عروس ابریشم است. این پارچه نرم و لطیف دارای الیاف طبیعی است. نخ‌های ابریشمی برای تولید پارچه‌هایی از قبیل چارموس، شیفون، ارگانزا، ساتن و توری ابریشمی به‌کار می‌رود. بسیاری از این پارچه‌ها را می‌توان با ترکیب ارزان‌تر ابریشم و ریون یا ریون تنها تولید کرد.


منبع : Sheknows