ده سال پیش، جراحی‌هایی پلاستیک مثل لیپوساکشن، کشیدن پوست صورت یا جراحی زیبایی بینی، بیشتر، مشتریان خانم داشتند. اما حالا، هر روز مردان بیشتری برای بهتر کردن ظاهرشان، صورت‌شان را به تیغ جراحی می‌سپارند.  در حالی که آقایان هنوز هم کمتر از خانم‌ها جراحی پلاستیک انجام می‌دهند، تعداد آن‌ها از سال 2000 افزایشی 112 درصدی داشته است. جدای از این‌که انسان با چهره‌ی بهتر، احساس بهتری نیز خواهد داشت، اکثر آقایان برای پیشرفت در محیط کار به فکر بهبود ظاهرشان می‌افتند. طبق نتایج تحقیقات، افرادی که چهره‌ی جذابی دارند بیشتر پول درمی‌آورند، بیشتر ترفیع می‌گیرند و احتمال استخدام شدن‌شان نسبت به کسانی که ظاهر جذابی ندارند، بیشتر است. جوانی هم همین تاثیر را دارد، از نظر کارفرمایان، کارکنان جوان نسبت به کارکنان پیرتر، ارزش بیشتری دارند. خیلی از آقایان برای بهتر کردن ظاهرشان، از روش‌هایی غیر از جراحی مثل تزریق کردن ژل استفاده می‌کنند، اما خیلی‌ها هم هنوز سراغ جراحی پلاستیک می‌روند که رایج‌ترین آن‌ها را برای‌تان آورده‌ایم. 


جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی بین آقایان، از هر نوع جراحی پلاستیک دیگری رایج‌تر است. آقایانی که از شکل و اندازه‌ی بینی خود راضی نیستند، یا کسانی که مشکلات تنفسی دارند، می‌توانند از جراحی زیبایی بینی برای باز کردن مجرای تنفسی یا بهتر کردن ظاهر بینی‌شان استفاده کنند. در فرایند جراحی زیبایی بینی، جراح، پوست بینی را برش می‌زند و آن را برمی‌گرداند، سپس ساختار بینی را با کم کردن یا زیاد کردن استخوان‌ها و غضروف‌ها، اصلاح می‌کند. برای اصلاح مشکلات کوچک از روش‌های دیگر مثل تزریق بوتاکس هم می‌توان استفاده کرد. 


جراحی زیبایی پلک چشم

جراحی زیبایی پلک چشم، یکی از اعمال جراحی پلاستیک رایج بین آقایان است. در این عمل جراحی، اثرات پیری که به شکل چین و چروک، پف یا افتادگی پلک نمایان می‌شود، از بین می‌رود. در جراحی زیبایی پلک، جراح با شکاف دادن آن، چربی و پوست اضافه را از پلک خارج می‌‌کند. برای جوانسازی پلک، از روش‌های دیگر مثل تزریق بوتاکس و لیزر نیز استفاده می شود. 


لیپوساکشن که با استفاده از آن چربی را از زیر پوست خارج می‌کنند، یکی از اعمال جراحی پلاستیک رایج بین خانم‌ها است.

لیپوساکشن

لیپوساکشن که با استفاده از آن چربی را از زیر پوست خارج می‌کنند، یکی از اعمال جراحی پلاستیک رایج بین خانم‌هاست و هر روز، آقایان بیشتری نیز از آن استفاده می‌کنند. در فرایند این جراحی، جراح یک لوله‌ی نوک تیز را داخل بافت‌های چربی زیر پوست فرو می‌کند. او با استفاده از نوک تیز لوله، چربی‌ها را از هم جدا و سپس ساکشن می‌کند. آقایان معمولا با لیپوساکشن چربی شکم و پهلوها را کم می‌کنند. 


کوچک کردن سینه

مشکلات هورمونی، استفاده از داروهایی خاص و چاقی ممکن است به بزرگ شدن سینه‌ها منجر شوند. آقایانی که چنین مشکلی دارند، با استفاده از این عمل جراحی سینه‌های‌شان را کوچک می‌کنند. در این جراحی از روش لیپوساکشن برای خارج کردن چربی از سینه‌ها استفاده می‌شود. 


کشیدن پوست صورت

با استفاده از این نوع جراحی پلاستیک، نشانه‌های پیری روی صورت و گردن از بین می‌روند. برای آقایانی که پوست صورت‌شان شل و افتاده شده است، کشیدن پوست صورت می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. در این عمل جراحی، شکافی روی پوست صورت ایجاد می‌شود که معمولا خط مو را تا زیر جمجمه در بر می‌گیرد. سپس جراح پوست صورت را به عقب می‌کشد تا صاف شود و اگر لازم باشد، جای آن را تنظیم می‌کند. روش‌هایی غیر از جراحی برای از بین بردن نشانه‌های پیری پوست صورت وجود دارد، اما هیچ کدام تاثیر این جراحی را ندارند.


منبع : Skinneymedspa