سال 2015 سالی تعیین‌کننده برای جراحی پلاستیک بود و پیشرفت‌های زیادی در این زمینه برای بهبود ظاهر افراد و کاهش مدت دوران نقاهت صورت گرفت. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از دیدگاه جراحی پلاستیک زیبایی، به سال 2015 نگاهی اجمالی داشته باشیم. 

پیشرفت فناوری باعث شده بیماران بتوانند از جراحی زیبایی نتیجه‌ی دلخواه‌شان را بگیرند و متحمل هزینه‌های زیاد و آسیب‌دیدگی نشوند. پس تعجبی ندارد که روش‌های بدون جراحی در این سال از همیشه طرفداران بیشتری یافته‌اند. بعضی از این روش‌ها از قبل مورد استفاده قرار می‌گرفتند و بعضی از آن‌ها، جدید هستند.


کشیدن پوست صورت بدون جراحی

در حالی جراحی کشیدن پوست صورت موثرترین روش برای جوان کردن چهره است، استفاده‌ی راهبردی از محصولات تزریقی می‌تواند بعضی نشانه‌های پیری را در زمان کمتری از بین ببرد. کشیدن پوست صورت بدون جراحی با تزریق ترکیبی از بوتاکس، برای کم کردن چین و چروک و پرکننده‌های پوستی، برای بازیابی حجم صورت انجام می‌شود. معمولا تزریق این مواد در کنار استفاده از لیزر و روش‌های جوانسازی پوست برای بهبود وضعیت چهره انجام می‌شود. 

در حالی‌که روش‌های جوانسازی پوست بدون جراحی پیشرفت زیادی داشته‌اند، بیماران باید بدانند که این روش‌ها فقط تاثیر جراحی کشیدن پوست را تقلید می‌کنند و پوست را نمی‌کشند یا سفت نمی‌کنند. 


کم کردن چربی بدون جراحی

در سال 2015، روش‌های کم کردن چربی بدون جراحی طرفداران زیادی پیدا کردند. این روش‌ها نسبت به لیپوساکشن و جراحی پلاستیک، هزینه‌ی کمتری دارند و آسیب کمتری به بدن وارد می‌کنند. خیلی از بیماران به این دلیل این روش‌ها را انتخاب می‌کنند که نتیجه‌ی آن‌ها به شکل تدریجی نمایان می‌شود و اطرافیان بیمار تصور می‌کنند، او خودش وزن کم کرده‌ است. این روش‌ها برای کم کردن چربی موضعی در بدن بسیار مناسب هستند اما یک نقطه ضعف دارند؛ نتیجه‌‌ی این روش‌ها مثل نتیجه‌ی لیپوساکشن فاحش نیست و دقت زیادی هم ندارد. 


در سال 2016 روش جدید برای کم کردن غبغب وارد بازار شد که از مواد تزریقی به‌جای لیپوساکشن استفاده می‌شود.

کم کردن غبغب بدون جراحی

تحقیقات نشان می‌دهد دو سوم کسانی که برای جراحی پلاستیک اقدام می‌کنند، مشکل بزرگی غبغب دارند و به همین دلیل، راه حل جدیدی برای این افراد در نظر گرفته شده است. در سال 2015 دو روش جدید برای کم کردن غبغب وارد بازار شد که از مواد تزریقی استفاده می‌کنند. این دو روش که دوران نقاهت ندارند، نتایجی رضایت‌بخش برای بیماران دارند و به همین دلیل خیلی از بیماران به‌جای لیپوساکشن، از این روش‌ها برای کم کردن غبغب انتخاب می‌کنند. 


اعمال جراحی زیبایی محبوب چهره‌های معروف

جراحی زیبایی و افراد معروف همیشه در کنار یکدیگر بوده‌اند. از آن‌جایی که شبکه‌های اجتماعی و مباحث روز همه جای دنیا را گرفته‌اند، جراحی‌‌های زیبایی که افراد مشهور انجام می‌دهند، مشتریان زیادی را جذب کلینیک‌های جراحی پلاستیک می‌کند. برای مثال، تمایل خانواده‌ی کارداشیان به اعمال جراحی زیبایی، روی گرایش‌های این حوزه از جراحی پلاستیک تاثیر زیادی داشته است.


بزرگ کردن لب

داشتن لب‌هایی بزرگ و پر، در سال 2015 طرفداران زیادی داشت و این بیشتر ناشی از جراحی زیبایی Kylie Jenner، مجری برنامه‌ی تلویزیونی مربوط به خانواده‌ی کارداشیان بود. هم‌چنین روش‌های کم‌خطری برای بهبود ظاهر لب به بازار آمده که با استفاده از آن‌ها، می‌توان لب‌هایی طبیعی‌تر داشت. پیشبینی می‌شود جراحی زیبایی مربوط به لب، در سال 2016 طرفداران بیشتری پیدا کنند.